Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوگل سعی دارد با توسعه برنامه سواد رسانه‌ای خود، کاربران را از سنین پایین با اخبار کذب و نحوه شناسایی و برخورد با آنها در فضای مجازی آشنا کند.

 با توجه به افزایش انتشار اخبار کذب و دروغین در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از غول‌های تکنولوژی در سال‌های اخیر تصمیم گرفته‌اند که به مقابله با آن بپردازند و کاربران را برای مواجهه با آن آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا به نظر می‌رسد که گوگل به عنوان بزرگترین شرکت فعال در حوزه تکنولوژی تصمیم گرفته است که برنامه جدیدی تحت عنوان سواد رسانه‌ای (media literacy) را اجرا و توسعه دهد تا کاربران را از سنین پایین کودکی و خردسالی برای شناسایی و مقابله با اخبار کذب و دروغین آماده کند و به آنها آموزش‌های لازم برای فعالیت درست و تصمیم گیری های به موقع و صحیح در فضای مجازی و اینترنت را آموزش دهد.

در این برنامه جامع و کامل، گوگل قصد دارد به کودکان نحوه تلاش هکرها برای نفوذ به حریم شخصی کاربران، آشنایی با انواع حملات سایبری و بدافزاری، حملات فیشینگ، تشخیص ربات‌های مخصوص هک و محافظت از اطلاعات خصوصی ذخیره شده در گوشی و رایانه خود را آموزش دهد.

به گفته کارشناسان فعال در حوزه فناوری، این اقدام گوگل می‌تواند تا حد بسیار زیادی کارساز باشد چراکه نسل جدیدی از کاربران را تربیت خواهد کرد که از حقوق خود در فضای مجازی به صورت کامل آگاه خواهند بود و قادرند هر زمان که با تهدیدات سایبری مواجه شدند، با آن مقابله و برخورد کنند و از اطلاعات و حریم خصوصی خود بیشترین محافظت را به عمل بیاورند.

بر اساس گزارشی که در تک کرانچ آمده است، آنها همچنین بعد از دریافت آموزش‌های لازم از سوی متخصصان امنیتی گوگل قادر خواهند بود از مراجعه و کلیک کردن بر روی وب سایت‌های آلوده خودداری کنند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۲۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، این جشنواره که با محوریت تولیدات نوجوانان 9 تا 18 سال در فضای مجازی تشکیل شده، فعالیت خود را در 6 موضوع دنبال کرده و تا کنون با تولیدات متفاوتی از این گروه سنی مواجه شده است.حالا و به دلیل استقبال مخاطبین از این جشنواره و با پیشنهاد شورای سیاست گذاری مهلت ارسال تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

موضوعات جشنواره شامل ۱- حرفمون (هویت فردی)خودم کی هستم؟ دغدغه هام چیه؟ سفری به اعماق وجود خودمون برای کشف هویت مثبت فردیمون،نگرانی‌ها، خواسته‌ها، ترس‌ها و امیدها، شخصیتمون، احساسات، هیجان‌ها و…۲- دوستامون(هویت اجتماعی)ارتباطات اجتماعی مون رو میگیمراه‌هایی برای اثرگذاری مثبت به دنیای اطرافمون مثل دوست‌هامون، هم‌کلاسی‌ها و خانواده‌مون۳- فضامون (هویت مجازی)تو دنیای مجازی چیکار می‌کنیم؟مثلا تفریح و سرگرمی، بازی‌های کامپیوتری، شبکه‌های اجتماعی، تولیدمحتوا، سواد مجازی و…و اینکه چطور می‌تونیم تو فضای مجازی هویتیامن و سالم بسازیم۴- خاکمون (هویت ملی)تو ایران‌مون چه خبره؟ درباره کشورمون میگیماز تمامیت ارزی، میهن پرستی، تفاوت فرهنگی، محیط زیست، وطن، پرچم، قهرمان ملی، آینده و سواد مالی گرفته تا اینکه چطور می‌تونیم به حفظ و ارتقای هویت ملی خودمون کمک کنیم.۵-خدامون (هویت دینی)درباره فرهنگ دینی مون میگیم ادیان مختلف، آیین‌ها، خداباوری و راه‌هایی برای عمل به آموزه‌های دینی‌مون 

قوانین ارسال ویدئو به این صورت است که حتماً دوربین باید روی عمودی تنظیم و فیلم گرفته شود. مدت زمان ویدیو ۹۰ ثانیه یا کمتر باشد.

جوایز جشنواره شامل میلیاردها ریال جوایز نقدی به اضافه پلی استیشن ۵، گوشی است.همچنین تولیدات برتر از طریق رسانه ملی و بسترهای مجازی پیام‌رسان‌های داخلی پخش می‌شود. آئین اختتامیه جشنواره همزمان با عید بزرگ غدیر خم برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • زبان طنز نیشدار است
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد