Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو با بیان اینکه ۱۷۹ سد بزرگ در دست بهره‌برداری داریم، گفت: لرستان با ۵.۳ میلیارد مترمکعب جریانات سطحی فقط چهار سد با حدود ۹میلیارد مترمکعب دارد. ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، رضا اردکانیان ظهر امروز در اظهار داشت: ما امروز حدود 47هزار سد در دینا در دست بهره‎برداری داریم که در مناطق مختلف دنیا احداث شده، نیمی از آمار این سدها در کشور چین ساخته شده و در دست بهره‌برداری بوده و نیم دیگر آن در مناطق دیگر دنیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخش اعظم سدهای بزرگ در نیمه دوم قرن بیستم ساخته و تمام شده‌است، افزود: بعد از جنگ جهانی دوم کشورهای ثروتمند، روبه‌توسعه و صنعتی اولین توجه‌شان به مسئله مهار آب‌ها بوده تا به‌عنوان یک برنامه اصلی برای برنامه‌های توسعه، تأمین مواد غذایی مورد نیاز و تهیه آب قابل تنظیم مطرح باشد تا بتواند از این طریق کشت‌های متعدد داشته باشد و زمین‌ها از حالت دیم به آبی برای تولید انرژی، مقابله با سیلاب و تولید آب شرب و بهداشتی تبدیل شود.

وزیر نیرو عنوان کرد: عمده مقابله با سدسازی‌ها بعد از اتمام سدها شروع شده و دلایلی مختلفی دارد، شاید چون دانش حفاظت از محیط‌زیست هنوز در آن موقع فراگیر نشده‌بود و افراد حساس و علاقمند به میدان نیامده‌بودند.

وی بیان کرد: امروز 179 سد بزرگ در دست بهره‌برداری داریم و استان لرستان با 5.3 میلیارد مترمکعب جریانات سطحی فقط چهار سد با حدود 9میلیارد مترمکعب دارد.

اردکانیان گفت: شکوفایی سدسازی از دوران جمهوری اسلامی برای ما آغاز شده‌است، هر سازه‌ای به‌خودی خود تحت شرایطی با لحاظ ضوابط و مقرارت به یک عنصر مفید تبدیل می‌شود، چنان‌چه همه ملاحظات لحاظ شود پروژه‌های مفیدی خواهند داشت.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در حالی که بارندگی نرمال کشور ما حدود 235 میلی‌متر در سال بوده بارندگی لرستان بیش از دو برابر متوسط بارندگی کشور است و حدود 5.3 میلیارد مترمکعب جریانات سطحی می‌تواند داشته باشد.

در حال تکمیل......

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از زورخانه ده ونک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، زورخانه ده ونک که ۱۵۰ سال قدمت دارد با همکاری مردم و شهردای منطقه ۳ تهران ، بازسازی شد و دوباره به بهره برداری رسید.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران