Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:01:43 GMT

فشار خون بیش از ۲۱ میلیون نفر ثبت شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۲۶۶۶

فشار خون بیش از ۲۱ میلیون نفر ثبت شد

به گزارش روز پنجشنبه وزارت بهداشت، علیرضا رئیسی افزود: از مجموع این افراد بیش از ۴۰۴ هزار نفر فشار خون خود را در سامانه خوداظهاری فشار خون بسیج ملی کنترل فشار خون به نشانی salamat.gov.ir ثبت کردند.

وی گفت: بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد فشار خون هموطنان در ایستگاه‌های ثابت و سیار سنجش فشار خون در سراسر کشور ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای راهبری بسیج ملی کنترل فشار خون افزود: از مجموع ثبت های انجام شده بیش از ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار مورد در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) ثبت شده است.

رئیسی با اشاره به فعالیت گسترده ایستگاه‌های ثابت و سیار سنجش فشار خون در کشور گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۷۵۱ ایستگاه ثابت و سیار در اقصی نقاط کشور راه اندازی شده است.

معاون بهداشت، وزارت بهداشت ضمن توصیه به همه هموطنان دارای سن ۳۰ سال به بالا برای مراجعه به مراکز بهداشتی، درمانی و ایستگاه ها برای سنجش فشار خون گفت: تمامی مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه های سلامت، خانه های بهداشت و ایستگاه های ثابت و سیار در سراسر کشور تا روز شنبه ۱۵ تیر ماه آماده سنجش فشارخون هموطنان هستند.

به گزارش ایرنا، رئیسی پیش از این گفته بود که این طرح از روز ۱۸ خرداد، وارد فاز اجرایی شده و براساس برآوردها، ۴۰ درصد از مردم کشور از بیماری فشار خون خود اطلاعی نداشته و حتی، نیمی از افرادی که از فشار خون خود مطلع هستند نیز، فشار خون خود را کنترل نکرده و به دنبال درمان نیستند. به همین دلیل، بسیج ملی کنترل فشار خون آغاز شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: براساس آمار، در کشور حدود ۴۰ میلیون نفر جمعیت بالای ۳۰ سال داریم و چنانچه ۲۰ میلیون نفر از آنها در طرح ملی کنترل فشار خون مورد سنجش قرار گیرند، پیش بینی می شود، حداقل ۲ میلیون نفر بیمار دچار فشار خون را شناسایی و حدود یک میلیون نفر از آنها تحت درمان و مراقبت های ثانویه فشار خون قرار گیرند. 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان

فرماندار همدان گفت: به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان به لحاظ بسیاری از شاخص‌ها مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در کارگروه سلامت شهرستان همدان در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، اظهار کرد: وضعیت کشور در ارتقای امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای همسطح خود نیست و در منطقه نیز پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

وی افزود: از ابتدای استقرار دولت مردمی، هفت پایگاه سلامت با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در سطح شهرستان همدان احداث شده و بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار همدان ادامه داد: امسال و در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد (ع) با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و به امید خدا خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

مخفی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت یک امر مستمر است و تنها مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

وی با قدردانی از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی خوب در موضوع سلامت آب شرب همدان، گفت: اداره آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نسبت به ممانعت از استفاده فاضلاب برای کشاورزی، اقدام جدی و فوری داشته باشند.

کد خبر 747840

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار