Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بانک مرکزي به منظور بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، از صادرکنندگان به کشورهاي عراق و افغانستان که معادل ريالي ارز متعلقه را بر اساس اسناد و مدارک مثبته دريافت کرده‌اند (طي دوره 1397.01.22 لغايت 1397.05.16)، تقاضا دارد از تاريخ 9 الي 20 تيرماه سال جاري با مراجعه به «سامانه جامع تجارت»، نسبت به ثبت شماره کوتاژ (پروانه‌‌هاي) صادراتي مورد اشاره خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا، در راستاي اجراي سياست‌هاي جديد ارزي از ابتداي سال 1397 تاکنون از يک سو و دستورالعمل‌هاي بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادي کشور منتهي به نامه شماره 98.65694 مورخ 31 ارديبهشت ماه 1398 اين بانک از سوي ديگر، مقتضي است:
1- صادرکنندگان محترم مشمول بند (7) تصويب‌‌نامه شماره 55300.8739 مورخ 2 ارديبهشت ماه 1397 به کشورهاي عراق و افغانستان که معادل ريالي ارز متعلقه را بر اساس اسناد و مدارک مثبته دريافت کرده‌اند (طي دوره 1397.01.22 لغايت 1397.05.16) از تاريخ 1398.04.09 لغايت 1398.04.20 ضمن مراجعه به سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir، بخش «درگاه ثبت اطلاعات پروانه هاي صادراتي افغانستان و عراق»، نسبت به ثبت شماره کوتاژ (پروانه‌‌هاي) صادراتي فوق‌الذکر خود اقدام کنند. لازم به ذکر است تاريخ مزبور قابل تمديد نبوده و رفع تعهد ارزي پروانه‌هاي مزبور صرفاً در صورت پذيرش اين بانک انجام مي‌گيرد.
2- پروانه‌هاي‌‌ (کوتاژهاي) صادراتي مربوط به دوره مزبور که توسط صادرکنندگان به منظور واردات خود و غير، ‌فروش در سامانه‌هاي «نيما» و «سنا» مورد استفاده قرار گرفته باشد، مورد پذيرش اين بانک براي تسويه تعهدات دوره مزبور نخواهد بود. ليکن در صورت ثبت اطلاعات آن در سامانه‌هاي ذيربط به صورت سيستمي جزء تعهدات صادرکنندگان لحاظ شده است.
3- با توجه به لزوم اجرايي کردن جزء (1) بند (ج) تبصره (8) قانون بودجه سال 1398 کل کشور، صادرکنندگاني که علي‌رغم عرضه ارز خود در سامانه نيما تاکنون نسبت به نهايي کردن معاملات ذيربط اقدام نکرده‌اند، تا قبل از تاريخ بيستم تيرماه سال جاري فرصت خواهند داشت که معاملات خود را نهايي و مختومه کنند.
گفتني است با توجه به عملکرد صادرکنندگان کشور در بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادي کشور و الزامات قانوني مربوطه، تداوم همکاري صادرکنندگان در ايفاي تعهدات ارزي خود کمک شاياني به ثبات بازار ارز و بخش‌هاي واقعي و مالي اقتصاد کشور خواهد کرد. از اين رو با هدف تسهيل در فرآيند رسيدگي به تعهدات ارزي صادرکنندگان سال 1397 مقتضي است نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات خود به چرخه اقتصادي کشورتا پايان تير ماه 1398 اقدام کنند.
راهنماي ثبت پروانه هاي صادراتي عراق و افغانستان در سامانه جامع تجارت 684 KB -
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه قرار گرفت

هونگچی E-QM5 با توان پیمایش 431 کیلومتر بیشترین بازدهی را در میان رقبای خود دارد. فضای مسافر و راننده و سرنشینان این خودرو بی‌نظیر بوده و بر اساس اطلاعات موجود، هونگچی E-QM5 پرفروش‌ترین خودرو برقی در میان محصولات وارداتی به ایران در کشور سازنده خود بوده است.

در این نوبت هونگچی E-QM5 با قیمت یک میلیارد و 805 میلیون و 460 هزار تومان به فروش می‌رسد؛ البته بر اساس تبصره این طرح فروش « این قیمت، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود که واردکنندگان با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام نموده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند.»

دیگر خبرها

  • تسهیلات جدید مالیاتی برای طلافروشان
  • بخشنامه جدید وزارت صمت برای طلافروشان
  • تسهیلات جدید مالیاتی برای طلافروشان + سند
  • طلافروشان، معترضان همیشگی شفافیت
  • تبعات سیاست ارزی غلط بانک مرکزی/ از «تنبیه صادرکنندگان» تا «کاهش توانمندی کشور در رقابت‌پذیری در بازار‌های صادراتی»
  • کشف رمز از جنگ زرگری | چرا طلا فروشان، کرکره‌ شان را پایین کشیده‌ اند؟
  • تفاوت ثبت اطلاعات توسط صنف طلافروشان با سایر اصناف در سامانه جامع تجارت
  • اقدام ترکیه در تعلیق روابط تجاری با رژیم صهیونیستی بر دیگر کشورهای اسلامی تاثیرگذار است؟
  • هونگچی E-QM۵ در لیست فروش سامانه قرار گرفت+ قیمت
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه قرار گرفت