Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیقه ربیعی عصر پنجشنبه در نشست سفیر بلژیک در ایران با بانوان فعال در عرصه های مختلف قزوین افزود: قزوین با داشتن چندین دانشگاه و نخستین شهر صنعتی ایران یکی از قطب های مهم علمی و صنعتی کشوراست.
وی اضافه کرد: این استان همچنین به دلیل شرایط ویژه آب و هوایی دارای توانمندی های ارزشمندی در بخش کشاورزی به ویژه در تولید انگور و زیتون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ربیعی ادامه داد: از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزاری نفری استان، ۶۲۳ هزار تن از آنان را زنان تشکیل می دهند.
وی با اشاره به فعالیت ۳۹۵ مدیر زن در بخش های مختلف ادارات قزوین گفت: بانوان قزوینی در عرصه اقتصاد و صنعت نیز ورود جدی دارند به طوری که ۴۵ واحد صنعتی در استان توسط بانوان مدیریت می شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین نیز گفت: اسلام برای زن هم در زندگی فردی و اجتماعی جایگاه ویژه در نظر گزفته است و زنان جامعه اسلامی با حفظ حجاب همپای مردان فعالیت می کنند.
مریم بیدخام افزود: حجاب بانوان ایرانی نه تنها مانع نبوده بلکه موقعیتی برای فعالیت های اجتماعی گسترده تر ایجاد کرده است.
سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در کنار توانمندی های بزرگ قزوین در عرصه های متنوع و مختلف، زنان فعال آن نیز دارایی های با ارزش این استان هستند که شاید در گذشته چندان فرصت نقش آفرینی در بخش های مختلف نداشتند.
وی افزود: در قزوین بانوان به یکدیگر کمک می کنند تا نقش آنها در توسعه استان پررنگ تر شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین نیز با بیان اینکه مدیریت شهری قزوین آمادگی جذب سرمایه گذار خارجی در تمام بخش ها را دارد گفت: بلژیک عضو اتحادیه اروپا است و می توان ۱۳ با بقبرای همکاری هلی فرهنگی و اقتصادی از این ظرفیت برای بین المللی شدن قزوین استفاده کرد.
مهدیه سادات قافله باشی افزود: با توجه به ظرفیت های فرهنگی و هنری قزوین ظرفیت های تبادل فرهنگی بین شهر قزوین و بلژیک وجود دارد.

۷۳۸۸*۳۰۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زنان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد هنری بنت الهدی در البرز برگزار شد

هانیه ماه پسند در گفت وگو با خبرنگار مهر از برگزاری رویداد هنری بنت الهدی به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر در حوزه هنری استان البرز خبر داد و گفت: ۱۰ نفر از بانوان هنرمند در رشته‌های نقاشی، هنرهای دستی، گرافیک، تصویرسازی و طراحی پوستر در این کارگاه شرکت کردند.

مسؤول مدرسه خیمه بانوان هیئتی استان البرز با اشاره به اینکه این بانوان هنرمند از بین ۲۰ تا ۳۰ نفر از هنرمندان انتخاب شده‌اند، بیان کرد: امید است در این کارگاه و رویداد یک روزه خروجی‌های قابل توجهی حاصل شود و بتوانیم آنها را در کانال خیمه بانوان هیئتی البرز در روز دختر به نمایش بگذاریم.

کد خبر 6099746

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۰۰ دانشجوی برتر مسابقات ورزشی دانشگاه پیام نور کرمان
  • تحصیل ۲۵۰ دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه علامه‌طباطبائی
  • تحقیقات دانشگاه می‌سی‌سی‌پی در مورد رفتار‌های نژادپرستانه
  • تحقیقات دانشگاه می‌سی‌سی‌پی در مورد رفتارهای نژادپرستانه
  • آغاز پذیرش دانشجوی ‌دکتری بدون آزمون در دانشگاه صنعتی دزفول
  • اعلام برنامه‌های روز دختر در لرستان
  • رویداد هنری بنت الهدی در البرز برگزار شد
  • رسالت‌ مهم دانشگاهیان، زنده نگه‌داشتن یاد شهداست
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • دانشجوی واحد نی‌ریز مقام قهرمانی مسابقات استانی پرس سینه را کسب کرد