Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه افزایش بهره‌وری آب خوب است اما اگر با کاهش برداشت همراه نباشد موجب خسران خواهد شد گفت:پارسال ۸۵ میلیارد متر مکعب آب تجدیدپذیر داشتیم اما ۹۳ میلیارد متر مکعب آب مصرف کردیم.به گزارش بلاغ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، عیسی کلانتری در آیین افتتاحیه جشنواره ملی آب  گفت: محیط زیست یک موضوع بین نسلی است و حفظ آن وظیفه همگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کشور ایران حدود هفت هزار سال قدمت دارد و در طول این سال‌ها نسل ما بدترین امانتدار بوده است، تا جایی که بی‌رحم‌ترین امانتداران نسبت به نسل بعد محسوب می‌شویم.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه ما حفظ محیط زیست نسل موجود و نسل‌های بعد است، گفت: سال گذشته کمتر از ۸۵ میلیارد متر مکعب آب تجدیدپذیر داشتیم، اما ۹۳ میلیارد متر مکعب آب مصرف کردیم.
کلانتری اضافه کرد: افزایش بهره‌وری آب خوب است اما اگر این افزایش بهره‌وری همراه با کاهش برداشت آب نباشد موجب خسران خواهد شد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، تصمیم رئیس جمهور برای احیای دریاچه ارومیه را تصمیمی استراتژیک عنوان کرد و افزود: به بارندگی امسال و احیای تالاب‌ها نباید دلخوش باشیم؛ چراکه این موضوع موقت است و آب موجود نیز تبخیر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست به عنوان یک موضوع بین نسلی، وظیفه همگان است.
کلانتری از متخصصان هیدرولوژیست کشور خواست تا وارد عمل شده و میزان پتانسیل پایداری منابع آبی را بررسی و اعلام کنند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، گزارش‌های این نهاد نظارتی نشان می‌دهد که سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰ صرفاً نسبت به ارزش گذاری ۲۰ منطقه از ۳۰۹ منطقه تحت مدیریت خود و از سال ۱۴۰۰ به بعد نسبت به ارزش گذاری اقتصادی خدمات اکوسیستم ۵ استان کشور (کردستان، قزوین، خراسان جنوبی، لرستان و کرمان) اقدام نموده است.

این در حالی است که این سازمان مکلف بوده ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوطه را محاسبه و در حساب‌های ملی لحاظ نماید.

در ماده ۱۹۲ قانون برنامه پنجم، دولت (سازمان حفاظت محیط زیست) مکلف شده بود ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوط را در حساب‌های ملی محاسبه و لحاظ کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان
  • دریاچه ارومیه برای تثبیت وضعیت به ۶ میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان