Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در مراسم گلباران و عطرافشانی مزار شهدای والامقام هفتم تیرماه که با حضور آحاد مردم و مسئولان در بهشت زهرا برگزار شد، اظهار کرد: حادثه هفتم تیر و شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی، حادثه تلخ و ناگوار بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: دشمن تلاش کرد تا از طریق منافقین داخلی و نیروهای نفوذی خود، مسیر انقلاب و نظام اسلامی را منحرف کند، اما خون مطهر شهدای هفتم تیر، درخت انقلاب اسلامی را تناورتر از گذشته کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی بیان کرد: تببین حادثه هفتم تیر و نقش شهید بهشتی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نیز از جمله اهدافی است که در برنامه‌های گرامیداشت ستاد بازخوانی و افشا حقوق بشر آمریکایی استان تهران دنبال شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه، گفت: حوادث این ماه شامل ترور مقام معظم رهبری در ششم تیرماه سال ۶۰ تا فاجعه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران آن شهید و حوادث حمله شیمیایی دولت مزدور صدام به مردم سردشت و ترور شهید آیت‌الله صدوقی و اسقاط هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج‌فارس توسط ناو جنگی آمریکا و ربایش و اسارت چهار دیپلمات ایرانی توسط نیروهای فالانژ تحت حمایت آمریکا می‌شود.

وی ادامه داد: هر یک از این حوادث تاریخی به تنهایی سرفصل نوینی از صف‌آرایی جبهه سلطه و استکبار جهانی در مقابل جبهه حق و حقیقت و مبارزه بی‌امان ملت ایران علیه اُم‌الفساد جهانی یعنی آمریکای جنایتکار به شمار می‌روند.

رئیس ستاد بازخوانی و افشا حقوق بشرآمریکایی استان تهران خاطر نشان کرد: حادثه هفتم تیر اگرچه برای ملت ایران و امام راحل بسیار ناراحت کننده و سوزناک بود اما ماهیت منافقین و برخی افراد فرصت طلب را برای همه روشن ساخت و مرز بندی جریانات سیاسی بیش از گذشته مشخص و عیان شد.

حجت الاسلام محمودی در پایان با اشاره به سخنان امام راحل پس از شهادت آیت الله شهید بهشتی اضافه کرد: امام راحل با سخنان روشنگرانه خود، مقام و جایگاه شهید بهشتی را بیش از گذشته برای مردم روشن کرد به طوری که ایشان اعلام کردند که بهشتی یک ملت بود و بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد که این جملات برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شد.

کد خبر 4652725

منبع: مهر

کلیدواژه: شهدای هفتم تیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۴۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان گفت: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

حجت الاسلام علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: اگر فهم سیاسی بالاتر و تحلیل بهتری وجود داشته باشد، انقلابی و ضد انقلابی بهتر از یکدیگر تمایز داده می‌شوند و هم چنان که در ابتدای انقلاب انواع گروه‌ها و جریان‌های چپ و راست وجود داشت و اگر افراد تحلیل خوبی داشتند، جزئی‌تر وارد مسائل شده و فرق انقلابی و ضد انقلابی را بهتر درک می‌کردند.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و نقش بارز ایشان در تفکر اسلامی تصریح کرد: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان خاطرنشان کرد: شهید مطهری به برخورد انفعالی اکتفا نمی‌کرد بلکه اول دیدگاه جهان بینی اسلامی را بیان و سپس تألیف می‌کرد.

نوری یکی از خصوصیات شهید مطهری را جدال احسن در مسائل مهم و افکار انحرافی مانند ماتریالیسم عنوان و تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مطهری در نقد اندیشه‌های مخالف، پرهیز از مطلق گرایی است و این بدین معنا است که نه عینک خوش بینی میزند تا به اعمال دیگران نظر کنند و نه عینک بدبینی به چشم داشتند که دیگران را مقصر بدانند.

وی اضافه کرد: استاد شهید مرتضی مطهری، معلم بزرگی برای دیروز، امروز و فردای کشور است و ایشان متفکری دین شناس بود که در برابر التقاط، نفاق و تهاجم فرهنگی غرب و شرق ایستاد و اسلام ناب و اسلام فقاهتی را ترویج داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان تصریح کرد: ایشان همچنین از دیگر ویژگی‌های این متفکر اسلامی را انصاف علمی عنوان کرد و ادامه داد: شهید مطهری در پاسخگویی به شبهات و نقد اندیشه‌ها، روحیه استکباری و بزرگ اندیشی نداشت و بر همین اساس ایام گرامیداشت مقام این استاد شهید تحت عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نام گرفته است.

کد خبر 750079

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • کارنامه سیاست‌های مسکن پس از انقلاب
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • آیت‌الله مطهری الگویی وارسته برای نسل جستجو‌گر عصر ماست
  • دانشگاه شهید بهشتی: دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین را بورسیه می‌کنیم
  • کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب
  • دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است