Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@23:24:49 GMT

افشاگری‌های «تیلرسون» علیه دولت ترامپ

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۴۶۷۸

افشاگری‌های «تیلرسون» علیه دولت ترامپ

خبرگزاری فارس:رسانه‌های آمریکایی در حال انتشار بخش‌های مختلفی از افشاگری‌های «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه اخراج‌شده آمریکا از مسائل دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هستند.

تیلرسون در مصاحبه با اعضای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفته که سران امارات و عربستان سعودی در سال ۲۰۱۷ مسئله محاصره قطر را با «جارد کوشنر»، داماد و مشاور ترامپ و «استیو بانون»، مشاور امنیت ملی وقت آمریکا در میان گذاشته‌اند و او از این موضوع با خبر نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر خارجه سابق آمریکا گفته هنگامی که چهار کشور عربی محاصره قطر را اعلام کرده‌اند او از این تصمیم شگفت‌زده شده و با خبر هم نبوده که سعودی‌ها کوشنر و بانون را در جریان طرح خود قرار داده‌اند. او گفت: «این من را خیلی عصبانی می‌کند.»

تیلرسون گفته است: «من کاره‌ای نبودم. دیدگاه‌های وزارت خارجه هیچ وقت در نظر گرفته نمی‌شد.»

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته روایت تیلرسون نشان‌دهنده نقش گسترده کوشنر و بانون در هدایت سیاست خارجی آمریکا در خلال سال اول ریاست‌جمهوری ترامپ است. این مصاحبه به ویژه میزان نفوذ غیرعلنی کوشنر در کاخ سفید را نشان می‌دهد. 

تیلرسون گفته که کوشنر زمانی هم بدون اطلاع او در رستورانی در واشنگتن با وزیر خارجه مکزیک دیدار کرده است.  

کوشنر روابط نزدیکی با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی دارد. نیویورک‌تایمز نوشته سیاست‌های این دو نفر منطقه خاورمیانه را به آشوب کشیده و وقوع برخی جنایت‌های حقوق بشری را موجب شده است.

تیلرسون گفته که او و «جیمز متیس»، وزیر دفاع سابق آمریکا هر دو هنگامی که برای اولین بار محاصره قطر از سوی چهار کشور عربی را شنیده‌اند از آن متعجب شده‌اند. 

در حال تکمیل...

 

در حال تکمیل...

اخبار داغ دانلود قسمت نهم 9 سریال هیولا مهران مدیری تصویری تکاندهنده از جنین دوقلو‌ها در زباله‌های رشت! فیلم | دزدی از ماکسیما در روز روشن و مقابل دوربین فیلم | پرواز شیئی عجیب و نورانی در آسمان سنندج فیلم | کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی یک دهه هفتادی فیلم | زنی که تنها ساکن یک شهر در آمریکاست!

منبع: فردا

کلیدواژه: افشاگری تیلرسون ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و تاکید کرد: برخی از سیاستمداران یهودی در ایالات متحده پشت (رژیم) اسرائیل را خالی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • افشاگری مسعود پزشکیان درباره نقش دولت در دریافت سکه و زیرمیزی توسط پزشکان
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲