Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان در تحقیقات خود دریافتند که کارت‌های اعتباری، عابر بانک‌ها و صفحه کلید‌هایدستگاه‌های پوز و خودپرداز بانک‌ها منبع انواع اقسام و میکروب‌ها و باکتری‌ها هستند که می‌توانند سلامت افراد را به خطر می‌اندازند.

اخبار اجتماعی- بسیاری از افراد وقتی به مراکز خرید و فروشگاه مراجعه می‌کنند کارت بانکی خود را به صندوقدار یا فروشنده تحویل می‌دهند تا برایشان کارت بکشید و همین کار موجب انتقال میکروب‌ها و بیماری می‌شود و سلامت افراد به خطر می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطر انتقال میکروب از راه دستگاه‌های پوز و عابر بانک‌ها

بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه تگزاس صفحه کلید دستگاه‌های پوز در رستوران‌ها و فروشگاه‌ها به دلیل آن که افراد بسیاری از آن‌ها استفاده می‌کنند سرشار از آلودگی و میکروب هستند و خطر انتقال بیماری را به دنبال دارند به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند که در هنگام استفاده از دستگاه‌های پوز عابر بانک‌ها ترجیحاً از دستکش یا خودکار برای فشار دادن کلید‌ها استفاده کرد.

آمیش آدالجا، یک پزشک و محقق ارشد در مرکز بهداشت هاپکینز بر اساس تحقیق وسیعی در ایالت متحده دریافته است که بسیاری از باکتری‌های خطرناک به کارت‌های اعتباری چسبیده بودند و حتی گونه‌های خاصی از باکتری روی این کارت‌های اعتباری شناسایی شدند.

بیش از ۳۰ هزار نوع باکتری در کارت‌های اعتباری

محققان بیش از ۳۰ هزار نوع باکتری در کارت‌های اعتباری و عابر بانک‌ها شناسایی کردند همچنین دیوید وستنبرگ استاد زیست شناسی دانشگاه میسوری آمریکا در تحقیقات خود نشان داد که بسیاری از باکتری‌ها از طریق پول و سکه به پوست انسان منتقل می‌شود البته بسیاری از این باکتری‌ها به دلیل آنکه منبع تغذیه غذایی بر روی پوست وجود ندارد از بین می‌رود، اما با این حال باید هنگام مصرف مواد غذایی باید دست‌ها را شست.

متخصصان توصیه می‌کنند که کارت‌های اعتباری خود را با دستمال‌های میکروفایبر یا ضد باکتری و ضد عفونی کننده‌های بر پایه الکل ضد عفونی کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کارت بانکی سلامت کارت های بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۵۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل بانک سینا برکنار شد

به گزارش صدای ایران،روابط‌عمومی بانک سینا، هیئت‌مدیره بانک سینا روز جاری ضمن تشکر از زحمات غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل قبلی بانک سینا، علی ابدالی را به عنوان سرپرست جدید این بانک انتخاب کرد.

علی ابدالی دارای دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و از مدیران شناخته‌شده نظام بانکی است که علاوه بر مدیرعاملی و عضویت در هیئت‌مدیره بانک قوامین، از سال ۷۸ در بخش‌های مختلف نظام بانکی از جمله سازمان و روش‌ها، تحقیق و توسعه، فناوری، طرحوبرنامه، بازاریابی و کسب‌وکار، بانکداری شرکتی و بانکداری خرد در بانک‌های رفاه، قوامین و سپه حضور داشته است.

تدوین سه کتاب در حوزه بانکی، مالی، نگارش بیش از۵۰ مقاله تخصصی علمی-پژوهشی درحوزه بانکی و بانکداری و تدریس در دانشگاه ازجمله سوابق علمی وی محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد