Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، مجلس سنای آمریکا شامگاه پنجشنبه (به وقت تهران) لایحه بودجه دفاعی ۷۵۰ میلیارد دلاری را به تصویب رساند، اگرچه رأی‌گیری بر سر یک متمم این لایحه که مربوط به ایران است جمعه انجام خواهد شد.

نمایندگان مجلس سنا با ۸۶ رأی موافق و ۸ رأی مخالف «قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا» را که سیاست‌های کلی پنتاگون و بودجه آن را مشخص می‌کند به تصویب رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از آنجا که لایحه بودجه دفاعی آمریکا لازم‌التصویب است نمایندگان مجلس هر ساله سعی می‌کنند طرح‌های خود را در قالب متمم به آن اضافه کنند.  یکی از این متمم‌ها مربوط به ایران است که البته قرار است جمعه در خصوص آن یک رأی‌گیری جداگانه انجام شود. 

این طرح که «تیم کین» و «تام یودال» آن را ارائه کرده‌اند خواستار منوط کردن هر گونه اقدام نظامی علیه ایران به مشورت با کنگره است. سناتورها گفته‌اند در صورتی که این طرح به تصویب برسد به عنوان متمم به لایجه بودجه دفاعی آمریکا افزوده خواهد شد.

طرح یودال و کین در شرایطی ارائه شده که دولت آمریکا در هفته‌های گذشته لفاظی‌های نظامی علیه ایران را افزایش داده است. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه هفته گذشته در صفحه توئیترش ادعا کرده بود قصد داشته بعد از سرنگون شدن پهپاد کشورش به سه نقطه در داخل ایران حمله کند، اما این حملات را ۱۰ دقیقه قبل از آغاز آن متوقف کرده است. 

او نوشت:  «آنها یک هواپیمای بدون سرنشین را در حال پرواز بر فراز آب‌های بین‌المللی ساقط کردند. شب گذشته آماده شلیک به سه سایت مختلف برای تلافی بودیم که پرسیدم چند نفر کشته خواهند شد؟ پاسخ یک ژنرال این بود: "۱۵۰ نفر قربان". ده دقیقه قبل از حمله، آن را متوقف کردم، چون متناسب با ساقط کردن یک پهپاد بدون سرنشین نبود.»

کارشناسان مسائل نظامی ادعای ترامپ درباره لغو حمله به دلیل نگرانی از جان ۱۵۰ نفر را زیر سوال برده‌اند.  تحلیلگران در آمریکا گفته‌اند پس از سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی این هشدار مطرح شده که با اثبات توان پدافندی ایران، معادلات به هم ریخته و واشنگتن باید هرگونه طرح برای اقدام احتمالی نظامی علیه ایران را مورد بازنگری قرار دهد. 

علاوه بر این، یک مقام دولت آمریکا روز یکشنبه به شرط عدم افشای نام به نشریه «آبزرور» گفت لغو حمله به ایران به این دلیل صورت گرفت که در واشنگتن نگرانی‌هایی وجود داشته مبنی بر اینکه سرنگونی پهپاد آمریکایی بعد از تجاوز به حریم هوایی ایران صورت گرفته باشد. 

در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه ۳۰خرداد یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

 نمایندگان دموکرات مجلس سنای آمریکا پیش از این تهدید کرده بودند در صورتی که اجازه رأی‌گیری بر سر طرح مذکور داده نشود، آنها ممکن است  از یکی از گزینه‌های خود موسوم به «اطاله بررسی» (فیلی‌باستر) برای جلوگیری از تصویب لایحه بودجه دفاعی آمریکا استفاده کنند.

نمایندگان جمهوری‌خواه اطمینان دارند که می‌توانند از تصویب این متمم جلوگیری کنند، چرا که تصویب آن به ۶۰ رأی موافق نیاز دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مجلس سنای ایالات متحده اواخر روز سه شنبه به لایحه‌ای رأی داد که بر اساس آن مالک چینی این شرکت، بایت دنس، باید دارایی‌های برنامه ویدیوی کوتاه محبوب را ظرف حدود 9 ماه واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

این اقدام که روز شنبه توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، ناشی از نگرانی‌ها در مورد دسترسی چین به داده‌های آمریکایی‌ها است.اکنون این لایحه به موافقت رئیس جمهور آمریکا نیاز دارد و بایدن قبلا گفته است که آن را امضا خواهد کرد.

سناتور مارکو روبیو، جمهوری خواه ارشد کمیته اطلاعاتی، گفت: سال‌ها به چین اجازه داده‌ایم یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در آمریکا را کنترل کند.»

تیک‌تاک که می‌گوید داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهدگذاشت، استدلال کرده که این قانون ممنوعیتی است که حقوق آزادی بیان کاربران ایالات متحده را نقض می‌کند.

تیک‌تاک روز شنبه به کارکنان خود گفت: ما به مبارزه ادامه خواهیم داد، زیرا این قانون نقض آشکار حقوق 170 میلیون آمریکایی عضو تیک‌تاک تحت قانون متمم اول است. مجلس سنا با 79 رای موافق در مقابل 18 رای مخالف به این طرح رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است