Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@16:35:09 GMT

واکنش نخست وزیر عراق به حوادث سفارت بحرین در بغداد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۶۰۰۳

واکنش نخست وزیر عراق به حوادث سفارت بحرین در بغداد

به گزارش فارس، رسانه‌های عراق شامگاه پنجشنبه (۶ تیر) از برگزاری تظاهرات علیه نشست اخیر بحرین در برابر ساختمان سفارت منامه در بغداد خبر دادند.

 در جریان این تجمع مردمی که به صورت خودجوش صورت گرفت، معترضان عراقی از حصار آهنی سفارت بحرین بالا رفته و وارد آن شدند و پرچم فلسطین را به جای پرچم بحرین بالا بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر نخست وزیری عراق بیانیه‌ای درباره این حوادث منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است که دولت عراق از تعدّی شماری از تظاهرات‌کنندگان به ساختمان سفارت بحرین در بغداد، ابراز تأسف می‌کند.

شبکه خبری «السومریه» ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد که دفتر نخست وزیر عراق، این اقدامات را تخلف از قانون، حاکمیت دولت و مصونیت هیئتهای دیپلماتیک دانسته است.

بر اساس این بیانیه، سرویسهای امنیتی عراق، اقدامات لازم و فوری را برای بیرون راندن معترضان از سفارت و برقراری مجدد نظم انجام داده است.

در این بیانیه تأکید شده که شماری از «مسببان» این اعتراضات، بازداشت شده و قرار است به زودی تحویل دادگاه شوند.

نخست وزیر عراق تأکید کرد که دولت عراق در جلوگیری از نقض نظم و قانون جدی است و اجازه انجام چنین کارهایی را نخواهد داد.

دفتر عبدالمهدی تصریح کرد که دولت عراق، به صورت کلی، با هر عملی که امنیت و سلامت هیئتهای دیپلماتیک را تهدید کند، رد می‌کند.
تظاهرات کنندگان خشمیگن در اعتراض به میزبانی بحرین از طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» دست به این اقدام زدند.

بحرین روزهای چهارم و پنجم تیر میزبان نشست کارگروه اقتصادی موسوم به «صلح از برای شکوفایی» بود. از این نشست به عنوان اولین گام برای اجرای معامله قرن یاد می‌شود.

طرح معامله قرن  آمریکا که مقامات این کشور برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده‌اند، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۶۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: اینکه اشغالگران اعلام کرده اند که مناطق شرقی رفح باید از سکنه خالی شود قصد آنها برای حمله به رفح را نشان می دهد.

در بیانیه این دفتر تاکید شده است: دشمن فریبکار از سویی دم از مذاکرات آتش بس می زند، اما از حمله گسترده به رفح دست برنداشته است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه با اشاره به اینکه ساکنان رفح به اطلاعیه های اشغالگران درباره تخلیه گوش نداده اند، بیان کرد: تعداد محدودی به هشدار اشغالگران توجه کرده و همچنان مراکز حیاتی در شرق رفح روند عادی خود را دارند.

در این بیانیه آمده است: همراهی محدود با اشغالگران نمایانگر اصرار ملت ما برای درهم شکستن طرحهای اشغالگران را نشان می دهد و حامل این پیام است که جنایاتش در رفح نیز راه به جایی نخواهد برد. این هشدارهای ارتش اشغالگر درست بودن موضع مذاکره کننده فلسطینی و اصرار آن بر تضمین توقف جنگ را نشان می دهد.

کد خبر 6098323

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • مقاومت اسلامی عراق: بندر حیفا را موشکباران کردیم
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایاالأشتر» + فیلم
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق