Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از هند؛ سفارت ایران در دهلی‌نو با صدور بیانیه‌ای، به طور قطعی ادعاهای بی‌اساس مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا علیه ایران در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در دهلی‌نو که 26 ژوئن(5 تیرماه) برگزار شد را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده؛ این ادعاها چیزی غیر از ادامه اتهامات ناعادلانه توسط ایالات متحده آمریکا به ویژه وزارت خارجه این کشور نسبت به ایران نیست تا فشارهای خصمانه، بی‌ثباتی و مقابله با آن را در منطقه ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه می‌خوانیم: موضع‌گیری نادرست دولت آمریکا نسبت به کشورهای دیگر و بسیاری از مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، وضعیت آمریکا و سایر کشورها را نابسامان کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده؛ در همین راستا آمریکا به طور آشکار بذر خصومت علیه مردم صلح‌دوست ایران را از طریق فشارهای اقتصادی به ویژه تحریم‌های ناعادلانه به‌عنوان یک اقدام بی‌رحمانه در مقابله با حمایت از تروریسم توسط ایران کاشته است.

در این بیانیه همچنین از این موضوع یاد شده که آمریکا با ایجاد و تشدید اختلافات منطقه‌ای و ناامنی در خاورمیانه به منظور ایجاد بازارهای بزرگ برای سلاح‌های خود اقدام کرده است. مداخله‌های آمریکا در منطقه طی دهه‌های گذشته، هماهنگی طبیعی کشورها، دینامیک داخلی و اکوسیستم جوامع منطقه را مختل کرده است. ظهور گروه‌های افراطی مانند طالبان، القاعده، ISIS، تظاهرات معاصر ماجراجویانه ایالات متحده است. بحران در منطقه خاورمیانه، از جمله در افغانستان، عراق، سوریه، فلسطین و یمن، در اشغال، مداخله نظامی غیرقانونی و سیاست‌های خصمانه ایالات متحده ریشه دارند.

سفارت ایران همچنین در این بیانیه آورده است که در مقابل این گونه اقدامات آمریکا، ایران به‌عنوان قربانی تروریسم که توسط گروه تروریستی حمایت شده از سوی ایالات متحده (سازمان مجاهدین خلق)، 17000 شهروند خود را از دست داده است و در خط مقدم مبارزه با این گروه‌ها مانند داعش، منافع منطقه‌ای خود و همسایگان را دنبال می‌کند.

همچنین در این بیانیه می‌خوانیم: ایران به صلح و ثبات در منطقه حساس خلیج فارس پایبند بوده و معتقد است که منافع امنیت ملی این منطقه فقط از طریق گفت‌وگو، ایجاد اعتماد و همکاری چندجانبه ایجاد می‌شود و ایران مصمم است که به طور فعال در ترویج «گفت‌وگوی منطقه‌ای» به منظور ایجاد صلح و امنیت مؤثر واقع شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا بین الملل قرآن آمریکا تروریسم سفارت دهلی هند بیانیه محکومیت تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند

ایتنا - نظرسنجی جدید رویترز و ایپسوس، که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها اپلیکیشن تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند.
این نظرسنجی که در ماه مارس انجام شده است، نشان می‌دهد ۶۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند تیک‌تاک یک تهدید امنیتی برای ایالات متحده است.

حدود ۵۲ درصد هم گفته‌اند استفاده از آن را به‌دلیل «نگرانی‌های امنیتی» متوقف کردند.

این نظرسنجی در حالی انجام شده که تنش‌ بین ایالات متحده و چین بر سر این رسانه اجتماعی محبوب که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود، افزایش یافته است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد تا این برنامه را در ایالات متحده ممنوع کند، اما این تلاش‌ها با چالش‌های حقوقی روبرو شد.

بسیاری از مقام‌های آمریکا معتقدند تیک‌تاک خطرات امنیت ملی دارد، زیرا چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی‌اش را به پکن بدهد.

کنگره آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرد که بایت‌دنس، مالک چینی تیک‌تاک، یا باید آن را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند، یا فعالیتش در ایالات متحده ممنوع خواهد شد.

این مصوبه هفته گذشته با امضای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، به قانون تبدیل شد.

رویترز پنجشنبه گذشته از قول منابع آگاه گزارش داد که بایت‌دنس ترجیح می‌دهد به‌جای فروش تیک‌تاک به یک شرکت آمریکایی، این برنامه را در ایالات متحده تعطیل کند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا