Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویژه برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اعلام شد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو همزمان با ایام شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت و رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق (ع)، شبکه قرآن و معارف سیما ویژه برنامه‌هایی را به همین مناسبت به روی آنتن خواهد برد.

بر این اساس، ویژه برنامه «مکتب صادق (ع)» که مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) مدرسه فیضیه قم را به تصویر می‌کشد، روز شنبه ۸ تیرماه از ساعت ۱۰:۱۵ تا اذان ظهر به صورت زنده به روی آنتن می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«تمنا» عنوان دیگر ویژه برنامه شبکه قرآن و معارف سیما در این ایام است که در شب شهادت امام صادق (ع) در ساعت ۲۲ از امامزاده ابوالحسن (ع) شهرری به صورت زنده با سخنرانی حجت‌الاسلام عالی و مرثیه‌سرایی مادحین اهل بیت (ع) پخش می‌شود.

همزمان با چهلمین روز از شهادت حجت‌الاسلام خرسند امام جمعه فقید کازرون و تقارن آن با ایام شهادت امام صادق (ع)، پخش زنده محفل انس با قرآن کریم از محل شهادت آن شهید بزرگوار در کازرون و نیز مستند سبک زندگی وی تحت عنوان «سعادتمندان»، از دیگر برنامه‌هایی است که روز پنجشنبه ۶ تیرماه به ترتیب در ساعت‌های ۱۸ و ۱۹ به روی آنتن می‌رود. ضمن آنکه مستند «تلاش مومنانه» با همین موضوع جهت پخش در روز جمعه ۷ تیر در نظر گرفته شده است.

پخش سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی در روز‌های جمعه و شنبه (هفتم و هشتم خرداد) به ترتیب در ساعت‌های ۱۴:۳۰ و ۱۵:۳۰ و سخنرانی‌های حجج اسلام حسینی بوشهری و صدیقی از دیگر تدارکات شبکه قرآن و معارف سیما در این ایام است.

بیانات مقام معظم رهبری درخصوص دوران امامت امام صادق (ع) در سال ۱۳۶۲ با عنوان «تاریخ شفاهی ایران» نیز از ساعت ۱۳:۴۵ روز شهادت آن امام همام به روی آنتن این شبکه می‌رود.

«حاضر غایب از نظر» و «نگاه خورشید» عنوان دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام است که روز جمعه ۷ تیرماه به ترتیب در ساعت‌های ۱۰:۴۵ و ۲۱:۲۰ از شهر‌های مقدس قم و مشهد در کنداکتور پخش شبکه قرآن و معارف سیما قرار گرفته است.

برنامه‌های «پرسمان» در ساعت ۱۶ شب شهادت و «یادخدا» با کارشناسی حجت‌الاسلام توکل در روز شنبه ۸ تیرماه از ساعت ۱۲ از دیگر برنامه‌های پرطرفدار این شبکه است که با محوریت این ایام تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد.

همچنین مستند‌های «مسافر بهشت» با موضوع نگاهی به سبک زندگی شهید آیت‌الله محمدرضا مویدی قمی و «سوره‌های سرخ» ویژه شهدای قرآنی و روحانی مدافعان حرم شهیدان حیدری و موسوی درچه‌ای به ترتیب روز‌های ۷، ۸ و ۹ تیر در ساعت‌های ۸ و ۸:۴۵ و نیز مرثیه‌سرایی مادحین اهل بیت (ع) از دیگر تدارکات این شبکه در ایام شهادت ششمین پیشوای شیعیان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برنامه های شبکه قرآن سیما شهادت امام جعفر صادق مکتب صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه های رادیو ایران در شهادت امام جعفر صادق(ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، برنامه «خانه دوست اینجاست»، با هدف تحلیل از شخصیت والای علمی و مذهبی حضرت امام صادق (ع) به ابعاد و رویکرد‌های شخصیت والای این امام همام می‌پردازد.

این برنامه به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای مهرناز فقیهی، امروز و شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۹:۱۰ پخش می‌شود.

«خورشید نامه» گلچینی از کلام بزرگان درخصوص امام جعفرصادق (ع) است که به تهیه کنندگی عبدالله علایی، امشب ساعت ۲۲:۰۰ پخش می شود.

«نوبت نوا» سوگواره‌ای برای شهادت امام جعفر صادق (ع) است که شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۲۲:۳۰ پخش می شود.

«جام جم» سوگواره شعرخوانی شاعران مطرح کشور است که امشب ساعت ۲۳:۰۰ و شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۲:۴۰ پخش می‌شود.

«راه شب» بامداد شنبه ۱۵ اردیبهشت نیز در بخش‌های مختلف مروری بر زندگی امام جعفرصادق (ع) دارد. این برنامه ساعت ۰۰:۳۰ بامداد پخش می‌شود.

«پیشوای صادق» نام ویژه برنامه دیگری است که با نگاهی به ویژگی‌های شخصیتی امام صادق (ع) در روز شهادت این امام همام ساعت ۰۴:۳۰ پخش می‌شود.

برنامه صبح گاهی «سلام صبح بخیر» نیز همزمان با سالروز شهادت ششمین پیشوای جهان اسلام به این مناسبت می‌پردازد. این برنامه شنبه تا پنج شنبه ساعت ۶:۳۵ پخش می‌شود.

ویژه برنامه «به نام عشق» نیز با محوریت سیره امام صادق (ع) و نگاهی به دوران تاریخی حضرت و ابعاد شخصیتی ایشان و نقشی که در مکتب تشیع در تاریخ اسلام ایفا کردند، شنبه ۱۵ اردیبهشت به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای حامد نجم الهدی ساعت ۹:۰۰ پخش می‌شود.

«به افق آفتاب» نیز شنبه ۱۵ اردیبهشت نگاهی به سیره امام صادق (ع) و شهادت ایشان دارد. این برنامه به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای حسن همایی ساعت ۱۱:۴۰ پخش می‌شود.

«باغ ارغوان» نوا‌ها و آیین‌های مناسبتی را با اجرای مریم نشیبا و تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت ۱۵:۰۰ پخش می‌کند.

««گویای راستین» ویژه برنامه دیگری است که به نقش امام جعفر صادق (ع) در احیای فقه اسلامی و پیشرفت علم در جهان اسلام می‌پردازد، این برنامه ساعت ۱۵:۳۰ تقدیم می‌شود و «پیام نجات بخش» یک نمایش درخصوص زندگی امام جعفر صادق (ع) است که در سالروز شهادت ایشان ساعت ۲۲:۳۰ پخش می شود.

رادیو ایران روی موج اف ام ردیف ۹۰ مگاهرتز و موج‌ای ام ریف ۵۵۸ کیلوهرتز پخش می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه های رادیو ایران در شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • برنامه‌های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد
  • ویژه برنامه‌های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد
  • ویژه برنامه های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد
  • ویژه برنامه‌های شبکه دو به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع)
  • سوگنامه رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)/ عزاداری شامگاه شهادت رئیس مذهب در بارگاه رضوی
  • ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه قرآن
  • ویژه برنامه «قرار» از شبکه تهران
  • پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)