Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن مددکاران ایران با اشاره به نقش اورژانس اجتماعی در کاهش جرائم در کشور گفت: سالانه یک‌میلیون نفر از خدمات اورژانس اجتماعی در ایران بهره‌مند می‌شوند. ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سیدحسن موسوی چلک دیشب در حاشیه دوره آموزش ارزیابی و تدوین برنامه کمکی ویژه کارشناسان امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی قزوین که با حضور مسئولین استانی برگزار شد، به خبرنگار تسنیم  اظهار داشت: نیاز به مددکار اجتماعی با رشد جمعیت و تغییر سبک زندگی در ایران به‌شدت رو به افزایش است این در حالی است که دانشگاه‌های کشور تنها 5 درصد از نیاز کشور به آموزش و تربیت مددکاران را عهده‌دار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امروز نزدیک به 15 هزار مددکار در ایران در حال فعالیت هستند که متناسب با نیاز روز کشور نیست و در این شرایط سالانه تنها 4 هزار مددکار از دانشگاه‌های کشور فارغ التحصیل می‌شوند.

رئیس انجمن مددکاران ایران افزود: تا به امروز نزدیک به 1میلیون نفر از جمعیت کشور سالیانه از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شده‌اند و این اقدامی بزرگ در حوزه اجتماعی محسوب می‌شود.

موسوی بیان کرد: هدف از تأسیس اورژانس اجتماعی حل‌وفصل بسیاری از مسائل موجود در اجتماع قبل از تبدیل شدن به جرم و ورود دستگاه قضائی است.

رایزنی‌ها برای میزبانی بزرگ‌ترین کنگره مددکاری جهان در ایران ادامه دارد500 کودک کار در استان کرمانشاه دارای پرونده مددکاری هستندتیم مددکاری و روانشناسی استان تهران در دشت آزادگان مستقر می‌شود

وی خاطرنشان کرد: امروز مسئولین دستگاه قضائی به حمایت از اورژانس اجتماعی پرداختند و به اثرگذاری فعالیت های این واحد بزرگ مددکاری در کشور تأکید داشته‌اند.

رئیس انجمن مددکاران ایران عنوان داشت: در موضوعات کودک و همسرآزاری، طلاق، خشونت خانگی، اعتیاد، خودکشی و بسیاری از موارد که می‌تواند به قتل و وقوع جرم منتهی شود حضور به‌موقع اورژانس اجتماعی می‌تواند خسارات مالی و جانی را تا حد ممکن کاسته و مشکلات اجتماعی را به‌کمک مددکاران حرفه‌ای حل‌و‌فصل نمایند.

موسوی با انتقاد از کمبود تعداد مددکاران در کشور اضافه کرد: این در شرایطی است که مراکز دانشگاهی ما امروز تنها 5 درصد از نیاز مددکاران جامعه را تربیت می‌کنند در حالی که ما به بیش از 60 هزار مددکار در کشور نیازمندیم.

وی تأکید کرد: برنامه ششم توسعه ظرفیت‌های خوبی برای بخش مددکاری و اورژانس اجتماعی دیده شده است که امیدواریم به‌خوبی محقق شود.

انتهای پیام/ع

R41364/P/S6,63/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گفت: جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در سفری دو روزه با هدف بازدید از توانمندی ها و پایگاههای اورژانس استان و بررسی مسائل و مشکلات و برنامه های آتی این مرکز به این استان سفر خواهد کرد. محمدامین نیکویی نژاد، افزود: دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، دیدار با احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، دیدار با مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران به منظور راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی، کلنگ زنی سه پایگاه اورژانس ۱۱۵ در استان، بازدید از پروژه ساختمان ستاد مرکزی و همچنین نقلیه اورژانس ۱۱۵ استان، کنفرانس خبری و مطبوعاتی با رسانه ها، دیدار با پرسنل و کارشناسان اورژانس استان، برگزاری نشست با رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه است.
گفتنی است در این سفر دو روزه محمد سرور، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور، رئیس‌سازمان اورژانس کشور  را همراهی می کند.

دیگر خبرها

  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • لغو مراسم سالانه «انجمن قلم آمریکا» به دلیل تحریم نویسندگان در حمایت از غزه
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه