Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:22:57 GMT

عمران خان و ترامپ به زودی دیدار می کنند

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۶۶۸۶

عمران خان و ترامپ به زودی دیدار می کنند

خبر دیدار نخست وزیر پاکستان و رییس جمهوری امریکا در حالی اعلام می شود که روابط دو کشور به ویژه از زمان آغاز به کار دولت ترامپ با تنش روبرو بوده و واشنگتن همواره اسلام آباد را به کم کاری در جنگ علیه تروریسم متهم کرده است.
رسانه های پاکستانی روز جمعه به نقل از «شاه محمود قریشی» گزارش دادند: ترامپ برای دیدار با عمران خان از وی دعوت کرده با این حال نخست وزیر پاکستان به دلیل برنامه های فشرده در کشور فعلاً قادر به سفر به واشنگتن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رییس جمهوری آمریکا برای ملاقات با نخست وزیر پاکستان ابراز تمایل نشان داده و خواستار گفت وگو درباره مسائل مهم منطقه ای است.

منابع دیپلماتیک در پاکستان می گویند: انتطار می رود دیدار آتی عمران خان و دونالد ترامپ در روزهای برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر در نیویورک انجام شود.

تلاش ها برای نهایی کردن برنامه دیدار نخست وزیر پاکستان و رییس جمهوری آمریکا از ماه های گذشته ادامه دارد و گفته می شود این نشست می تواند نتیجه مثبتی برای دستیابی به توافق صلح در افغانستان داشته باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان که کشورش اخیراً از سوی واشنگتن به کم کاری در مبارزه با تروریسم متهم شده، هفته گذشته با همتای آمریکایی خود به صورت تلفنی درباره تحولات منطقه ای به ویژه فرآیند مذاکرات صلح افغانستان گفت وگو کرد.

پومپئو درحالی این اتهام علیه پاکستان را تکرار می کند که دونالد ترامپ اوایل سال جاری مدعی روابط خوب میان واشنگتن و اسلام آباد شده بود.

سال گذشته تنش‌ها در روابط اسلام آباد-واشنگتن نه تنها کاهش نیافت بلکه اختلافات میان دو کشور بالا گرفت. مردادماه سال پیش نیز آمریکا برنامه آموزش نظامی برای پاکستان را متوقف کرد.

در آبان ماه ۹۷ نیز دونالد ترامپ در پیامی توئیتری خشم رهبران پاکستان را برانگیخت. او در این پیام گفته بود که پاکستان در جنگ علیه تروریسم هیچ کاری برای آمریکا انجام نداده است.

عمران خان نخست وزیر پاکستان هم در واکنش تندی به سخنان ضدپاکستانی ترامپ گفت: آمریکا اسلام آباد را مسئول شکست خود می‌داند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود

برنی سندرز به شایعات مربوط به کناره‌گیری‌اش از سیاست پایان داد و عنوان کرد بار دیگر نامزد مجلس سنا می‌شود.

به گزارش مشرق، در حالی که گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد برنی سندرز مبنی بر کناره‌گیری از سیاست به دلیل سن بالایش مطرح شده بود، این سناتور دموکرات ۸۲ ساله آمریکایی در اظهاراتی، بیان کرد بار دیگر برای نامزدی مجلس سنا اقدام می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، سندرز در حالی از تصمیم خود برای ورود به سنا خبر داد که مواضعش در مورد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان جنگ غزه به شدت انتقادی شده و مدت‌هاست، شکاف گسترده‌ای میان دیدگاه‌های او و بایدن در اینباره ایجاد شده است.

سندرز از نحوه مدیریت بایدن در رابطه با رژیم اسرائیل انتقاد کرده و خواستار پایان فوری جنگ غزه شده است. در این راستا تاکید وی بر گسترش کمک‌های بشردوستانه برای حمایت از مردم غزه و توقف حمایت‌های رئیس‌جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی بوده است.

این سناتور دموکرات آمریکایی در گفتگو با آسوشیتدپرس به صراحت عنوان کرد: ما در یک لحظه سیاسی پیچیده و دشوار زندگی می‌کنیم و من به شدت با بایدن در مورد جنگ غزه مخالف هستم.

سندرز در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در آمریکا نیز اظهاراتی را مطرح و با اشاره به رقابت میان ترامپ و بایدن اینطور بیان کرد: دونالد ترامپ از من خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست.

وی با ترسیم چشم‌انداز احتمالی از بازگشت ترامپ به کاخ سفید، هدف خود از تلاش برای بازگشت به سنا را ناشی از نگرانی در مورد آینده دموکراسی در آمریکا اعلام کرد و گفت از بسیاری جهات انتخابات ۲۰۲۴ را مهم‌ترین انتخابات در طول زندگی مردم آمریکا می‌داند.

او پس از اعلام نامزدی دوباره‌اش برای تداوم حضور خود در سنا، در این رابطه که احتمال دارد آمریکا در صورت بازگشت ترامپ از یک کشور دموکرات به سمت کشوری اقتدارگرا حرکت کند، هم صحبت کرده و عنوان کرد برایش سوال است که آیا پس از برگزاری نتایج انتخابات ۲۰۲۴ دولتی کارآمد در این کشور روی کار خواهد آمد یا خیر.

از زمان آغاز جنگ غزه، سندرز از جمله مهم‌ترین سیاستمداران آمریکایی بوده است که مواضع حمایت‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا در قبال رژیِم صهیونیستی را مورد نقد قرار داده و از برقراری آتش‌بس دائمی در غزه حمایت کرده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • به فشارهای آمریکا درباره خط لوله گاز با ایران توجه نمی‌کنیم
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • احتمال عبور آمریکا و اروپا از نتایاهو پس از حمله به رفح/ حکم تعقیب جنایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی عملیاتی خواهد شد؟
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره ایران دست رد زد
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند