Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: محور اصلی پایگاه‌های تابستانی، آموزش یک مهارت است و اگر پایگاهی در فصل تابستان به برگزاری کلاس تقویتی اقدام کند با آن برخورد می‌شود. ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی رمضانی درباره برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت دانش‌‌آموزان اظهار‌ کرد: فعالیت‌های تابستانی سال 98 در بیش از 30 هزار پایگاه به 4 میلیون نفر از دانش‌آموزان ارائه می‌شود که مدارس، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فضاهای ورزشی و دارالقرآن‌ها جزو پایگاه‌های تابستانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فضای سنگین آموزش بعضی مواقع به تابستان هم کشیده می‌شود و خانواده‌ها انتظار دارند در پایگاه‌های تابستانی هم کلاس آموزش دروس برگزار شود که این کار خطرناک است، دانش‌آموز در 9 ماه سال تحصیلی با وجود تمام فشارهایی که آموزش و پرورش برای حذف آزمون انجام داد و در مقابل مقاومت بنگاه‌های اقتصادی باز هم نتوانست از فشار خارج شود و امیدواریم خانواده‌ها برای خروج از این فضا به  ما کمک کنند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در فصل تابستان اگر پایگاه تابستانی به برگزاری کلاس‌های درسی آموزشی اقدام کند با آن برخورد می‌کنیم، امسال سیاست ما در پایگاه‌های تابستانی مهارت‌آموزی است.

رمضانی ادامه‌داد: یکی از نقاط ضعف نظام آموزشی این است که به مهارت کمتر پرداخته در حالیکه برنامه ششم توسعه تاکید دارد هر دانش‌آموز یک مهارت بیاموزد براین اساس در پایگاه‌های تابستانی شعار هر دانش‌آموز یک مهارت را داریم؛ دانش‌آموزان باید بدانند در اطرافشان چه می‌گذرد، مدیران مدارس نیز کمک می‌کنند و خانواده‌ها باید این موارد را به عنوان مطالبات از آموزش و پرورش درخواست و این وزارتخانه و افرادی را که به این سیاست ادامه می‌دهند، تشویق کنند تا دانش‌آموزان از مدرسه لذت ببرند.

وی ادامه داد: از سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت صنعت نیز می‌خواهیم در کارخانه‌ها را به روی دانش‌آموزان باز کنند تا آنها ببینند چه تولیداتی در ایران داریم.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که با خواهش و در خواست نمی‌توان بچه‌ها را به کارخانه‌ها برد و باید تفاهم‌نامه‌ای با وزارتخانه‌ها داشته باشید، عنوان‌کرد: تفاهم‌نامه داریم، سال گذشته بسیج دانش‌آموزی این کار را انجام داد اما کارخانه‌ها همراهی نکرده و مقاومت می‌کنند، در بحث ایران مهارت نیز تفاهم‌نام‌ای داریم اما مقاومت‌هایی در خارج از حوزه آموزش و پرورش دیده می‌شود و انتظار از تمام وزارتخانه‌ها این است بستر فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش داشته باشند.

آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان در 30 هزار پایگاه تابستانی اوقات فراغتثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه دهم مدارس شاهد آغاز شددانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور 25 هزار دانشجو‌معلم جذب می‌کنددریافت کمک‌های مردمی مدارس از اتباع همانند دانش‌آموزان ایرانی

انتهای پیام

R1014132/P/S2,22/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه دانش آموزان تاثیر بسیاری در توسعه و پیشرفت کشور دارند گفت: آنان آینده سازان این کشور هستند و باید با آموزش درست و هنرمندانه آنان را برای کشور آماده کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید به توانایی های کشور اعتماد داشته باشند، افزود: اگر قرار است اتفاقی در کشور روی دهد تنها از طرق آموزش و پرورش انجام می پذیرد.

این مراسم با همکاری آموزش و پرورش و بسیج سپاه همدان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل