Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروفسور پاول یانسا روز جمعه در حاشیه سومین کنگره بین المللی بیماری‌های فشار خون ریوی در تبریز به خبرنگاران گفت: چند سال قبل در کنگره‌ای در کشور ترکیه با پروفسور رشیدی آشنا شدم و برای شرکت در دومین کنگره بین المللی بیماری‌های فشار خون ریوی به تبریز دعوت شدم.
وی ادامه داد: در مقایسه با کنگره دوم شاهد پیشرفت‌های بسیاری در حوزه پزشکی در ایران هستم و شرکت در این کنگره مفید برای آشنایی و تبادل نظر نسبت به پیشرفت‌های علمی و پزشکی جدید در حوزه بین الملل برای بیماری‌های فشار خون ریوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پروفسور یانسا گفت: منظور از فشار خون ریوی این است که فشار خون در قسمت‌های عروق قلب و ریه بالا می‌رود و باعث اختلالات تنفسی می‌شود.
وی اضافه کرد: در این کنگره راه‌های جلوگیری از بیماری و در صورت عود جراحی و مداخله‌های لازم با اساتید و محققان کشورهای مختلفی که در تبریز جمع شده‌اند مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز فشار خون ریوی پراگ جمهوری چک افزود: معتقدم برگزاری چنین کنگره‌هایی با حضور اساتید و محققان برجسته دنیا نقش بسزایی در افزایش اطلاعات علمی و پزشکی برای درمان و پیشگیری از بیماری ایفا می‌کند.
وی در خصوص وضعیت درمان در ایران نیز گفت: با توجه به اینکه از بیمارستان‌های ایران در خصوص روش‌های درمانی بیماری‌های فشار خون ریوی بازدید نکرده‌ام به طور قطع در مورد سطح درمان در ایران نمی‌توانم نظری بدهم.
پروفسور یانسا اعلام کرد: ۲۰ سال قبل ما در جمهوری چک در حوزه درمان بیماری‌های عروق ریوی عقب بودیم ولی اکنون حرفی برای گفتن در جهان داریم.
وی افزود: برای به روز رسانی اطلاعات و فعالیت در سطح جهانی باید متخصصان و محققان این حوزه مناسبات علمی و ارتباطات بین المللی خود را گسترش دهند.

سومین کنگره بین المللی بیماری‌های عروق ریوی روز پنجشنبه با حضور متخصص‌های خارجی و داخلی در محل همایش‌های هتل پارس تبریز آغاز به کار کرد.
در این کنگره ۲ روزه متخصصانی از کشورهای آمریکا، فرانسه، جمهوری‌چک، اتریش، بلژیک، ایتالیا، ترکیه و ژاپن حضور دارند.
در طول این دو روز هفت پنل تخصصی با تمرکز بر مهمترین محورهای بیماری‌های عروق ریوی برگزار می‌شود.
بیماری‌های عروق ریوی شامل دو عنوان اصلی فشار خون ریوی و آمبولی ریوی که حوزه فشار خون ریوی در پنج دسته اصلی شامل فشار خون شریان ریوی، فشار خون ریوی ناشی از بیماری‌های قلب چپ، فشار خون ناشی از بیماری‌های درگیر کننده ریه مثل برونشیت مزمن، فشار خون ناشی از آمبولی های مزمن عروق ریه است که تلاش می‌شود در این کنگره مورد توجه قرار گیرد.
این کنگره دارای امتیاز بازآموزی است و شامل گروه‌های هدف متخصصین ریه، قلب، داخلی، زنان، رادیولوژی و پزشکان عمومی از سراسر کشور بوده ود همچنین امکان ثبت نام در محل برگزاری کنگره نیز برای علاقمندان میسر است.
۶۱۲۰/‌۳۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی

در تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز بین‌المللی میکروفیلم نور و سازمان میراث فرهنگی تلنگانه قرار شده است آثار موزه باستان‌شناسی حیدرآباد احیا خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، موزه باستان‌شناسی حیدرآباد با امضای تفاهمنامه‌ای بین سازمان میراث فرهنگی تلنگانه و مرکز بین‌المللی میکروفیلم نور، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی، جانی دوباره خواهد گرفت. این تفاهمنامه در حضور خانم شایلاجا رامایر قائم‌ مقام وزیر جوانان و گردشگری ایالت تلنگانه، خانم باهارتی هولیکاری، مدیر سازمان میراث فرهنگی و دکتر مهدی خواجه پیری، رئیس مرکز بین‌المللی میکروفیلم نور، به امضا رسید.

موزه باستان‌شناسی حیدرآباد با بیش از 30 هزار اثر نفیس، از جمله نسخه‌های خطی بی‌نظیر، نقشه‌های کهن، کتیبه‌ها، سکه‌ها، مینیاتورها و اسناد، گنجینه‌ای بی‌مانند از تاریخ و فرهنگ را در خود جای داده است. این موزه تحت برنامه‌ای جامع، توسط مرکز بین المللی میکروفیلم نور و کارشناسانی از ایران مرمت، فهرست‌نویسی و دیجیتال‌سازی خواهد شد.

مجموعه کم‌نظیر آثار موزه حیدرآباد، که شامل بزرگترین مجموعه سکه‌های جهان و همچنین مومیایی 2500 ساله شاهزاده نایشو از مصر می‌شود، حکایت‌گر دوره‌ های مختلف تاریخی از جمله مغول، بهمنی و تغلق است. این گنجینه گرانبها، یادگار آخرین نظام حیدرآباد، میر عثمان علی‌خان بود و برای حفظ و نگهداری به سازمان میراث فرهنگی تلنگانه سپرده شده است.

مرکز میکروفیلم نور پیش از این با 51 کتابخانه در هند همکاری داشته و پروژه‌های مرمت، بازسازی، دیجیتال‌سازی و فهرست‌نویسی را با موفقیت به انجام رسانده است.

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

خواجه‌پیری، رئیس مرکز میکروفیلم نور، در این مراسم گفت: امضای این تفاهمنامه، نویدبخش همکاری‌های ارزشمند بین ایران و هند در زمینه حفظ و احیای میراث فرهنگی مشترک دو کشور است. بدون شک، تبادل دانش و تخصص در این زمینه، به حفظ گنجینه‌های زبان فارسی برای نسل‌های آینده کمک خواهد کرد.

مرکز میکروفیلم نور، در راستای حفظ و نگهداری اسناد تاریخی ارزشمند، دو پروژه بزرگ دیجیتال‌سازی را در حال حاضر در دست دارد. این پروژه‌ها شامل 33 میلیون‌ سند فارسی از موسسه تحقیقاتی آرشیو تلنگانه و مجموعه دو هزار نسخ خطی فارسی و عربی انجمن ترقی اردو می‌شود. تاکنون، سه میلیون و 600 هزار سند از آرشیو تلنگانه دیجیتال‌سازی شده و 412 هزار سند نیز مرمت و 26 جلد فهرست از آن به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ‌تازه‌ترین دست‌آوردهای هوش مصنوعی در تصویر برداری پزشکی
  • جدید‌ترین دستاورد‌ها در زمینه نقش هوش مصنوعی در تصویربرداری در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران ارایه می‌شود
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون