Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فعال روز جمعه در حاشیه سی و دومین یادواره شهدای شیمیایی بمباران هفت تیر سردشت و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از چند سال قبل با تدابیر مسئولان کلینیک تخصصی و فوق تخصصی مصدومان شیمیایی در سردشت راه اندازی شد و خدمات مختلفی در بخش‌های پزشکی، کلینیکی و پاراکلینیکی، دارو و خدمات روانشاسی را به جانبازان شیمیایی سردشت ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پس از بمباران شیمیایی سردشت و از سال ۱۳۶۶ تاکنون ۱۳ کمیسیون تخصصی برای احراز مصدومیت جانبازان شیمیایی سردشت تشکیل و در این کمیسیون‌ها جانبازی یکهزار و ۵۴۰ نفر احراز شد.

وی در مورد کارکرد این کمیسیون ها، افزود: پرونده پزشکی و وضعیت جسمانی مصدومانی که مدعی شیمیایی هستند در این کمیسیون ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و این افراد در صورت تأیید به عنوان جانباز معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در آذربایجان غربی یکهزار و ۸۰۰ جانباز شیمیایی شناسی شده، افزود: درجه مصدومیت این جانبازان شامل خفیف، متوسط و شدید بوده و همگی آنان دارای دفترچه‌های بیمه درمانی و تکمیلی هستند.

فعال گفت: تیرماه امسال نیز یک تیم پزشکی تخصصی در ۱۹ تخصص مختلف برای ارائه خدمات پزشکی و روانپزشکی جانبازان شیمیایی سردشت به این شهرستان سفر می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی در خصوص برنامه‌های فرهنگی این بنیاد نیز افزود: زندگینامه و آثار هنری شهدا و جانبازان شیمیایی استان جمع آوری شده و برخی از آنها به صورت کتاب و بعضی دیگر به صورت فیلم، مستند، تئاتر و تابلوی نقاشی ثبت شده است.

وی اضافه کرد: ثبت و نگهداری از آثار شهدا و جانبازان شیمیایی استان با همکاری خانواده‌های آنان و هنرمندان استان تهیه و منتشر می‌شود.

سی و دومین یادواره شهدای شیمیایی بمباران هفت تیر سردشت با حضور‬ سخنگوی وزارت‬ امور‬ خارجه، ‬استاندار‬ آذربایجان‬ غربی، ‬نمایندگان‬ استان‬ در‬ مجلس شورای اسلامی، ‬ خانواده‬ های‬ معظم‬ شهدای‬ هفتم تیر ‬ اقشار‬ مختلف‬ مردم‬ این شهرستان‬ در حال برگزاری است.

رژیم بعثی عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و در پی آن سردشت اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نام گرفت.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و ۸۵۷ شهید و چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اس / ‏لامی کرده است.

۳۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بمباران شیمیایی سردشت ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۶۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا



به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از خانه ملت، عادل نجف زاده در دیدار معاون نخست وزیر اوگاندا که امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: بهره برداری ایران و اوگاندا از ظرفیت های موجود در دو کشور یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط دوجانبه است.
وی تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه های دوجانبه بین ایران و اوگاندا را ضروری دانست و ادامه داد: براساس آمارهای گمرک، تراز تجاری بین ایران و اوگاندا شرایط مطلوبی ندارد در حالی‌که ظرفیت افزایش و تشکیل بلوک‌های اقتصادی وجود دارد.
نجف زاده افزود: آمادگی داریم تا با صادرات خدمات فنی و مهندسی، تامین تجهیزات پزشکی، جاده سازی و انتقال آب و برق با اوگاندا همکاری کنیم.
همچنین معاون نخست وزیر اوگاندا نیز در این نشست گفت: توافقنامه‌هایی که بین روسای جمهور دو کشور به امضا رسیده باید از طریق تاسیس کمیسیون مشترک اجرائی شود.
خانم روکیا ناکاداما با بیان اینکه مواد اولیه مناسبی در اوگاندا وجود دارد که با استفاده از مهارت و فناوری ایرانی می‌تواند برای هر دو کشور نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد، افزود: به تجهیزات پزشکی در کشور خود نیاز داریم. همچنین علاقمند به همکاری با ایران در زمینه زیرساخت های نفت، گاز و پتروشیمی هستیم.

دیگر خبرها

  • تربیت نیروهای متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک/ شرایط دریافت دسته چک تغییر کرد
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد