Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به هشتم تیرماه روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی اظهار داشت: این روز یادآور یکی دیگر از ابعاد جنایات صدام در کاربرد سلاح‌های شیمیایی علیه رزمندگان و مردم بی‌دفاع شهرها و روستاهای مرزی کشورمان طی هشت سال دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به تلاش غرب برای از بین بردن نقش خود در تجهیز صدام به توانمندی تسلیحاتی شیمیایی و کوچک کردن ابعاد این جنایت افزود: این کشورها معترفند بیش از ۲۰ هزار تن از رزمندگان و افراد غیرنظامی جمهوری اسلامی ایران بر اثر جنایات شیمیایی صدام به شهادت رسیده‌اند.

وزیر دفاع با اشاره به اعتراف غرب به ۳۰ حمله شیمیایی صدام به مراکز غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تصریح کرد: اوج این جنایات، بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیرماه ۱۳۶۶ بود که به شهادت و مصدومیت ۴۵۰۰ نفر از اهالی این منطقه انجامید.

امیر حاتمی با بیان اینکه معاهده منع به‌کارگیری تسلیحات شیمیایی تا حد زیادی مرهون موج جهانی انزجار از جنایات صدام علیه ملت ایران است، ادامه داد: از ابتدای شکل‌گیری این معاهده، شاهد حضور فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین قربانی تسلیحات شیمیایی بوده‌ایم و این موضوع مورد اعتراف همگان است.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز نقش برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا در تجهیز رژیم صدام به تسلیحات شیمیایی و محکومیت این رژیم در مجامع بین‌المللی و افکار عمومی جهان روشن است، خاطرنشان کرد: تداوم کشتار مردم بی‌گناه منطقه به ویژه مردم مظلوم یمن با تسلیحات غربی، صفحه دیگری از عملکرد جنایتکارانه این دولت‌ها در تاریخ ثبت خواهد کرد و مدعیان دروغین حقوق بشر باید در مقابل وجدان بشری در مورد جنایات گذشته و کنونی خود پاسخگو باشند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سلاح های شیمیایی حمله شیمیایی سردشت بمباران شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • مسئولین پاسخگو باید نتیجه کارها را به مردم گزارش دهند
  • ادعای مقام آمریکایی علیه ایران | لوید آستین: ارسال تسلیحات به اسرائیل متوقف شد
  • وزیر دفاع آمریکا: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
  • تنش شدید میان روسیه و غرب درباره اعزام نیرو به اوکراین/ تصرف دو منطقه دیگر اوکراین توسط ارتش روسیه
  • دارایی بلوکه‌ شده در عراق نداریم/ جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود
  • دهقان: ایران جنایات رژیم صهیونیستی را پیگیری می‌کند
  • سازمان منع تسلیحات شیمیایی: ادعای استفاده روسیه از تسلیحات ممنوعه در اوکراین اثبات‌شده نیست
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»