Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، گفت: تاکنون عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در سطح بیش از ۲ هزار ۵۴۴ هکتار از مناطق آلوده در شهرستان دهلران اجراشده است.

«محمدعلی اقدسی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، بابیان این مطلب، اظهار کرد: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در مناطق آلوده شهرستان دهلران در مناطق فرخ‌آباد، برتش، بیات و حسن قندی از طریق انجام سم‌پاشی هوایی و زمینی با به‌کارگیری یک فروند هواپیمای سم‌پاش و همچنین تعداد سه دستگاه سم‌پاش اختصاصی ulv انجام‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، افزود: با توجه به گسترده بودن سطح آلودگی و همچنین شرایط خاص آب و هوایی ازلحاظ بالا بودن دمای محیط، عملیات سم‌پاشی فقط در ساعت ۵ تا ۹ صبح و همچنین عصرها از ساعت ۶ تا ۹ شب امکان‌پذیر است لذا با توجه به‌ضرورت و لزوم مبارزه با ملخ صحرایی قبل از تخم‌ریزی باید در فرصت محدود باقی‌مانده عملیات سم‌پاشی در کلیه نقاط آلوده در سطح شهرستان با سرعت انجام گیرد.

 اقدسی، تصریح کرد: با توجه به توان پروازی ملخ‌های صحرایی، امکان انتقال آلودگی به سایر نقاط دور از انتظار نبوده و لازم است اکیپ‌های پایش و ردیابی ملخ به‌صورت روزانه در سطح شهرستان‌ها نسبت به بازدید و بررسی مزارع و مراتع به‌خصوص شهرستان‌های هم‌جوار با شهرستان دهلران اقدام و در صورت مشاهده هرگونه جمعیت ملخ مراتب را به مدیریت حفظ نباتات به همراه تصاویر ملخ‌های مشاهده‌شده ارسال کنند.

 

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، گفت: بهترین زمان مبارزه با ملخ صحرایی قبل از انجام تخم‌ریزی در سطح مراتع و مزارع بوده و چنانچه این فرصت طلایی به هر دلیل از دست رود، جمعیت ملخ‌ها به‌شدت افزایش‌یافته و هزینه سم‌پاشی و کنترل آن‌ها نیز به‌مراتب خیلی بالاتر خواهد رفت.

 

وی خاطرنشان کرد: ضروری است با بسیج کلیه امکانات موجود در سطح استان و همکاری مدیریت بحران استان نسبت به کنترل و کاهش جمعیت ملخ‌های صحرایی اقدام عاجل به عمل آید در غیر این صورت کشت‌های تابستانه بخصوص ذرت دانه‌ای و همچنین صیفی‌جات و باغات و جنگل‌ها در معرض خطر خسارت ناشی تغذیه ملخ قرار خواهند گرفت.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت خبرگزاری شبستان غنی سازی اوقات فراغت مسجد مجلس اردبیل روزنامه ها جنوب کرمان شهید بهشتی مبارزه با ملخ صحرایی سم پاشی استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد

 

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، عملیات امحاء این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضایی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری، معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحادنژاد، رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار در حال انجام است.

دیگر اعضای گشت‌های هم‌پوشان همچون اداره محیط زیست، شهرداری شیراز، اداره آب و فاضلاب، یگان امداد نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیراز نیز در این عملیات حضور دارند

دیگر خبرها

  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است
  • لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه
  • رفع مشکلات زیرساختی روستای سیل زده تختان دهلران در دستور کار است
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد