Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب جمعه تهران گفت: دستان قدرتمند برآمده از آستین اسلام در غزه و فلسطین و عراق و یمن و لبنان و سراسر عالم اسلام دستاورد زعامت و رهبری فقیه عادل، صالح، شجاع، مدیر و مدبر است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز خود با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: مدرسه اهل بیت را با نام مبارک و الهام بخش این شخصیت بزرگوار می‌شناسند؛ در این مدرسه بیش از ۴ هزار شاگرد زانو زدند و علم آموختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شاگردان ممتاز حضرت صادق (ع) می گوید در مسجد کوفه محضر ۹۰۰ استاد رسیدم که از امام صادق (ع) نقل حدیث و دانش و علم می‌کردند.

وی افزود: در مدرسه علمی امام صادق (ع) شخصیت های بسیار عالمی مانند جابر ابن حیان تربیت شدند که از او با نام پدر شیمی یاد می‌شود. ما مفتخریم که در مدرسه این شخصیت برجسته عالم یعنی امام صادق (ع) زانو زده‌ایم. رئیس مذهب مالکی از مذاهب برادران اهل سنت در خصوص امام صادق (ع) می‌گوید «مانند امام صادق (ع) را چشمی ندیده، گوشی نشنیده و بر قلب هیچ انسانی شخصیت و منزلت والای او خطور نکرده است.»

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: این بزرگ عالم اسلام در خصوص یکی از اصول محوری شریعت می فرمایند «اسلام بر ۵ اصل نماز، زکات، حج، روزه و ولایت رسول الله (ص)، علی ابن ابوطالب (ع) و پیشوایان معصوم استوار است.» وقتی از ایشان سوال می شود که از این ۵ اصل کدام یک مهم تر است، ایشان می فرمایند «ولایت از همه بالاتر است زیر اگر ولایت بود آن ۴ اصل دیگر وجود خواهد داشت».

خطیب جمعه تهران گفت: نقشه راه دوران غیبت را امام صادق (ع) با این گفتار خود ترسیم می کنند تا به سلاطین ظلم مراجعه نکنیم و در مقابل نظام کفر و ظاغوت و استکبار مانند آمریکا ایستادگی کنیم. در زمان غیبت ولایت و زعامت جامعه اسلامی در دست ولایت فقیه است.

وی تاکید کرد: انقلاب در گام نخست به دلیل مبانی حیات بخش اسلام، امت سالم و رهبری مبتنی بر اسلام در قله اقتدار ایستاد و در گام دوم انقلاب نیز ادامه خواهد داشت. دستان قدرتمند برآمده از آستین اسلام در غزه و فلسطین و عراق و یمن و لبنان و سراسر عالم اسلام دستاورد زعامت و رهبری فقیه عادل، صالح، شجاع، مدیر و مدبر است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه توصیه به تقوا قبل از اینکه متوجه آحاد مردم باشد، متوجه مسئولین و امثال ما است، گفت: باید در این راه پیشرو و پیشگام باشیم چراکه این مسیر پیشرفت است. قوه قضائیه با حراست از قسط و عدالت، حقوق عامه، برخورد قاطع با مفسدین در درون نهاد قوه و بیرون، راه را برای تداوم راه شهدا هموار می کند.

وی تاکید کرد: حراست از شخصیت و هویت این نهاد، قضات شجاع و مومن در سایه برخورد با عناصر نامطلوب است.

ادامه دارد...

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز پهپاد آمریکایی لیگ ملت های والیبال ابوترابی فرد جهان اسلام خطیب نماز جمعه تهران نمازجمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، اظهار کرد: پیشاپیش شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گویم. همانطور که مستحضر هستید در زمان امام صادق (ع) فرصتی برای نشر، ترویج و گسترش معارف بلند اسلامی فراهم آمد و شاگردان مبرزی از متکب ایشان آموختند و به تبلیغ اسلام واقعی پرداختند. همچنین روز معلم و شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی می‌داریم؛ استاد مطهری از شاگردان مکتب امام صادق (ع) و متخلق به اخلاق اسلامی بودند.

دیگر خبرها

  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • شکست ادعای موشک‌های فتوشاپی با حمله وعده صادق