Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به مسائل مختلف و مناسبت های روز، جنایات آمریکا را بخشی از عملکرد او در حقوق بشر آمریکایی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، امروز ( 7 تیر ) در خطبه های نمازجمعه کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: هرچه در این دنیا بیشتر در رفاه باشیم معلوم نیست در آخرت به همین شکل باشد لذا رعایت تقوای الهی در همه شئون قطعا"راه رستگاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه شکی نیست که قیامت یک انقلاب بزرگ الهی است، افزود: قیامت صحنه ای بسیار عظیم و متفاوت با آنچه در دنیا است و انسان بخشی از واقعیت ها را سعی می کند پنهان کند که گاهی اوقات این پنهان کاری شایسته و گاهی اوقات بسیار زننده است که زیبنده انسان نیست اما واقعیت در روز رستاخیز خود را نشان می دهد.

 

 

 


وی با بیان این مطلب که خداوند در ذات انسان یک واقعیاتی را گذاشته و بستگی دارد که انسان ها این واقعیت ها را مدیریت می کند، اظهار داشت: واقعیت این است انسان زیبایی ها، ثروت و محبوبیت در بین مردم را دوست دارد لذا اینها یک واقعیت هایی در وجود ما و عامل حرکت انسان هستند؛ هر انسانی آزادی و اختیار دارد در کنار همه اینها خدواند توصیه ها و راهنمایی هایی به ما کرده است لذا قرآن کریم و روایات نیز در همین راستا است آدمی قدرت تسلط بر نفس خود را دارد می تواند بر نفس خود مسلط شود و این یک واقعیت است.

 

 


امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که گاهی اوقات دچار فتنه ها می شویم و گاهی اوقات ما را در خود فرو می برد که ما نمی فهمیم دچار فتنه و انحراف شده ایم و چرا فضا برای ما تاریک شده است، اظهار داشت: باتوجه به همه این نکات آدمی در صحنه رستاخیز همه واقعیت زندگی خود را بر ملا خواهد کرد لذا آدم ها در قیامت متفاوت با آنچه در دنیا بودند، می دیدیم که این تفاوت می تواند مثبت یا منفی باشد همچنین حسابرسی دقیقی در انتظار همه در روز قیامت خواهد بود بنابراین آیات و روایات به ما این وعده داده است که آنچه در دنیا مخفی و علنی انجام داده ایم در قیامت ظاهر و حسابرسی دقیقی می شود.

 

 

 

وی با اشاره به توصیه لقمان به فرزندش عنوان داشت: اگر به اندازه یک دانه خردل عملی کرده باشید در صحنه رستاخیز نشان داده خواهد شد گاهی اوقات برخی اعمال که در ذهن ما کوچک باشد اما ممکن است که بازتاب آن بسیار بزرگ باشد لذا در روایات داریم که از گناهان کوچک پرهیز کنید چون برخی از این گناهان بازتاب های بزرگی دارند.

 

 


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان این مطلب که در صحنه قیامت صحنه ای در روبروی ما می گذارند که خیلی شفاف و واضح است تاجایی که خود ما هم به راحتی می توانیم در مورد آن قضاوت بکنیم، بیان داشت: اولین مسئله مهم این است که حسابرسی بسیار دقیق است که سهل و اشتباهی وجود ندارد لذا امام باقر علیه السلام فرمودند: با دقت هرچه تمام تر حساب قیامت را رسیدگی می کنند، هر حرکت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره همه با دقت محاسبه می شوند.

 

 

 


وی تصریح کرد: آرام آرام به رقابت های انتخاباتی نزدیک می شویم کسانی که کاندیدا هستند، کسانی که حمایت از کاندیدای خاصی می کنند کسانی که در میان مردم نفوذ دارند همه اینها محاسبه دقیق می شود شما به چه دلیل از فلان شخص حمایت می کنید؛ هر کسی که توان تحلیل بالاتری داشته باشد حساب آنها در قیامت دقیق تر خواهد بود و اینجور ساده نیست که به راحتی از آن عبور کنیم، فردی که در پشت سر کسی صف می کشد در بسیاری از اعمال او هم شریک هستید.

 

 

 


امام جمعه کرمان ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه و روز دختر و اشاره به آغاز هفته حج به عنوان یکی از بزرگ ترین عباداتی که مسلمانان انجام می دهند؛ به هفته حقوق بشر آمریکایی هم اشاره کرد و اظهار داشت: هر ارزشی که وجود دارد نقطه مقابل ارزشی است که آمریکایی ها مطرح می کنند لذا شهادت آیت الله بهشتی و یارانش بخشی از عملکرد حقوق بشر امریکا است؛ شهادت شهید بهشتی و یارانش بخشی دیگر از این حقوق بشر آمریکایی است، اظهار داشت: شهادت تعدادی از مسافران در هواپیمای مسافربری بخش دیگری از جنایات آمریکایی ها است همچنین تحریم های آنها بخصوص تحریم مقام معظم رهبری که یک کار احمقانه ای است، بخش دیگری از حقوق بشر آمریکایی است.

 

 

 


وی ضمن تسلیت شهادت امام صادق علیه السلام افزود: در زندگی امام صادق علیه السلام سه محور قابل توجه است که محور اول نسبت به احکام اسلامی ایشان تلاش زیادی کردند، محور دوم تربیت شاگردان متخصصی بود که در حوزه های مختلف اثرگذار بودند و نکته دیگر در زندگی ایشان اینکه آرام آرام بستر را را فراهم کرد تا حکومت بنی امیه از بین برود اما در ادامه بنی عباس روی کار آمد مردم را فریب دادند.

 

 

 


امام جمعه کرمان با اشاره به عناصر گام دوم انقلاب، تصریح کرد: بحث عدالت محوری در همه دستگاه های کشور از جمله مهم ترین عناصر گام دوم انقلاب است عدالت شرط اساسی در خدمت رسانی به مردم است این روزها با مشکل آب و برق مواجه هستیم که جا داردچند نکته مردم و مسئولین توجه کنند مسئولین باید واقعیت موجود آب و برق را به گوش مردم برسانند که ظرفیت، نیاز و کسری چه اندازه است، مردم در عمل باید حس کنند که اگر کمبودی وجود دارد در همه مناطق وجود دارد به این معنا که اگر کسری هست همه مردم با آن مواجه هستند نکته بعدی ایثار همگانی است که باید جلوی اسراف را بگیرند.

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت خبرگزاری شبستان غنی سازی اوقات فراغت مسجد استان بوشهر اردبیل جنوب کرمان شهید بهشتی شهید مدافع حرم حقوق بشر آمریکایی آب و برق امام جمعه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • فیلم| از آرزو تا واقعیت؛کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در چایخانه امام رضا(ع)
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند