Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت در سالگرد بمباران شیمیایی سردشت بر ضرورت مشارکت جامعه بین‌المللی برای رهایی از این سلاح‌ها و همچنین محکومیت مباشرین و معاونین کشتار مردم بی‌دفاع با سلاح‌های شیمیایی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام وبدا، دکتر سعید نمکی همزمان با فرا رسیدن سی و دومین سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت و شهادت و جانبازی جمع کثیری از مردم این شهر پیامی به شرح ذیل صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بسم رب الشهدا و الصدیقین

هفتم تیر، ۲۸ ژوئن،   برای ملت ایران یادآور روزهای تلخی است که توسط تروریست‌ها و جنایت پیشگان بین‌المللی و با حمایت پیدا و پنهان مدعیان دروغین حقوق بشر رقم خورده است، یادمان شهادت ۷۲ تن از عزیزترین فرزندان این ملت در واقعه تروریستی انفجار حزب جمهوری اسلامی و یاد و خاطره مردان و زنان و کودکانی که در حمله شیمیایی عوامل استکبار جهانی به سردشت، اولین شهر قربانی جنگ‌افزارهای کشتارجمعی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما، جان خود را از دست دادند و هزاران نفری که رنج و آلام آن را هر روز و هر لحظه تحمل می‌نمایند، تا قرن‌ها در تاریخ سرزمینی که مردمان آن بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم در اعصار اخیر هستند، فراموش نخواهد شد.

 نام سردشت، ایپر و حلبچه مظلوم، یادآور این مهم به جامعه بشری است که تروریسم و بکارگیری سلاح های شیمیایی هر بار با پشتیبانی پیدا و پنهان حامیان بین المللی به وقوع پیوسته و اینک در سی و دومین سال از کشتار جمعی مردم مظلوم سردشت، جهان شاهد صورت دیگر این رفتارهای ضد بشری در قالب تحریم بازماندگان و جانبازان آن اقدام ضد بشری است.

متاسفانه میراث سردشت و حلبچه هنوز  عبرتی برای جامعه بین المللی نشده و کماکان شاهد کاربرد مواد شیمیایی به عنوان سلاح، تروریسم دولتی، تحریم و تهدید به عنوان ابزار سردمداران امپریالیسم جهانی هستیم.

در این رابطه حفظ و دفاع از حقوق مردم مظلوم سردشت و قربانیان تروریسم و سلاح‌های شیمیایی، مستلزم رعایت هنجارهای برآمده از کنوانسیون های بین المللی از جمله کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و محکومیت هرگونه اقدام مغایر با هنجارهای جهانی است و ضرورت دارد جامعه بین‌الملل مشارکت مجدد خود را در جهت رهایی جهان از شر این سلاح‌های دهشتناک و تروریسم دولتی و اشکال جدید آن، که عامل رنج و آلام تبعیض آمیز ملت‌ها است، تقویت کند و با روحیه همکاری، هدف همگانی، تلاش برای دستیابی دائم به جهانی عاری از سلاح‌های شیمیایی و تروریسم دولتی و تحریم‌های ظالمانه علیه مردمان و ملت‌ها باشد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سردشت بمباران شیمیایی سردشت وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟! | اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که ....
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است