Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز ائمه جمعه سراسر کشور ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام جعفر صادق(ع)، سفارش خود و مردم به تقوای الهی و گرامیداشت هفته قوه قضائیه، به بیان مسائلی همچون سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی، پیروی از فرهنگ اسلامی در کاهش قیمت‌ها و ممانعت از لقب دادن‌های بدون پشتوانه به نامزدهای انتخاباتی پرداختند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان: لقب دادن‌های بدون پشتوانه به نامزدهای انتخاباتی آفت بزرگی است

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه در زمانی که قیمت گندم بالا رفته بود این امام بزرگوار گندم‌های منزل خود را روانه بازار کرد تا قیمت آن کاسته شود، عنوان کرد: در دنیای امروز هرکسی جای امام صادق (ع) بود، خود شروع به خرید می‌کرد درحالی‌که باید این اقدام امام بزرگوار را الگو قرار داده و به‌نوعی با کمک مردم می‌توان قیمت‌ها را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، با انتقاد از لقب دادن‌های بدون پشتوانه به نامزدهای انتخاباتی، افزود: نباید اقدام به بت‌سازی کنیم و کسی که مشخص نیست دکتری دارد یا خیر به او بگوییم دکتر و سایر افراد پشت سرش بر این لقب بدون پشتوانه تأکید کنند.

وی با بیان اینکه اقداماتی که در حد وظایف فرد هست را بگوییم نه آنکه وعده‌هایی رو اعلام کند که نتواند انجام دهد، تصریح کرد: نباید فریب وعده‌های پوشالی را در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر و روستا بخوریم.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه باید رأی درست و اصلح داده شود، اظهار کرد: از اکنون باید بررسی کرد که نامزدها خود را چگونه معرفی می‌کنند و وظیفه جامعه نخبگان و دانشگاهیان روشنگری و بررسی اصولی نامزدها است.

وی با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع)، اضافه کرد: اسلام تجدیدکننده حیات علوم و امام صادق (ع) با پرورش شاگردانی چون جابربن حیان تأثیر شگرفی در علم شیمی داشت پس چرا نباید خودمان را بشناسیم و به آن ببالیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه امام صادق (ع) در هوای گرم مدینه همواره به کشاورزی می‌پرداخت، ابراز کرد: امام صادق (ع) در دوران کم شدن آذوقه الگویی مناسب برای همگان شد و باید از آن درس گرفت.

وی با اشاره به اینکه در زمانی که قیمت گندم بالا رفته بود این امام بزرگوار گندم‌های منزل خود را روانه بازار کرد تا قیمت آن کاسته شود، عنوان کرد: در دنیای امروز هرکسی جای امام صادق (ع) بود، خود شروع به خرید می‌کرد درحالی‌که باید این اقدام امام بزرگوار را الگو قرار داده و به‌نوعی با کمک مردم می‌توان قیمت‌ها را کاهش داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان: سرنگون کردن پهپاد متجاوز آمریکایی قدرت ایران را به رخ کشید

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با دست مریزاد گفتن به دستانی که ماشه را کشیدند و پهپاد آمریکایی را سرنگون کردند، گفت: نیروهای مسلح ایران با این کار صلابت و قدرت کشورمان را به رخ دشمن کشیدند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، اظهار کرد: از یک طرف با فرستادن نخست وزیر ژاپن می‌گویند به دنبال پیشرفت شما هستیم و بدون پیش شرط آماده گفت‌وگو هستیم ولی بلافاصله پتروشیمی کشورمان را تحریم می‌کنند و این یعنی هیچ صداقتی در بین دولتمردان آمریکا وجود ندارد.

وی به تحریم مقام معظم رهبری از سوی آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: ترامپ با افتخار اعلام می‌کند که رهبر ایران، فرزندانش، حسینیه و زیلوهایش را تحریم می‌کند که این موضوع نشان دهنده اقتدار رهبری است.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به سالروز ترور اعضای حزب جمهوری اسلامی در دفتر این حزب توسط ناجوانمردانه جبهه نفاق و عوامل مزدور استکبار و منافقین مزدور گفت: شهید بهشتی از شخصیت‌های تأثیرگذار نظام و انقلاب بود و مدیری مدبر و آگاه و در مقابل حوادث مدبر بود.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی روحیه بزرگ تعبدی داشت و همه اعمال و افکارش در راستای دین اسلامی و زنده باد برای رضای خدا و مرده باد برای رضای خدا بود، تصریح کرد: وی معمار اولیه قوه قضائیه بود. به فرموده مقام معظم رهبری در دوره‌های مختلف در راستای گسترش عدل و پیشگیری از جرم و نظارت بر اجرای قانون و مبارزه با فساد و به ویژه در دوره جدید با حضور آقای رئیسی در این راستا گام برمی‌دارد.

دو خاصیت قوه قضائیه مطلوب از نگاه علم‌الهدی

امام جمعه مشهد گفت: قوه قضائیه مطلوب باید دو خاصیت گرفتن امنیت از مفسدین و خائنین و دادن احساس امنیت و آرامش به مؤمنین، متدینین و عامه مردم را داشته باشد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع)، اظهار کرد: مسئله شهادت مظلومانه امام صادق (ع) به عنوان مظلومیت شهادت قابل تبیین است.

وی ادامه داد: به طور کلی هر شهیدی به خاطر ظلمِ ظالمی به شهادت می‌رسد و بنابراین هر شهیدی مظلوم بوده و شهادت هر شهیدی مظلومانه است، با این وجود در انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) تنها یک شهید را مظلوم خطاب قرار دادند و آن شهید مظلوم مرحوم آیت‌الله دکتر بهشتی بود. همچنین شهادت امام صادق (ع) را هم شهادت مظلومانه می‌گوئیم.

علم‌الهدی با اشاره به چرایی مظلومانه بودن شهادت امام صادق (ع) و آیت‌الله بهشتی، تصریح کرد: شهادت شهید مظلوم در مقام پایداری در یک خط تا مرز شهادت است. عوامل، عوارض و برخوردها او را از مقاومت در خط منصرف نمی‌کند و این خصوصیتی است که شهادت امام صادق (ع) داشت. مظلومانه بودن شهادت این است که افراد جامعه نیز این ظلم را نمی‌فهمند.

وی خاطرنشان کرد: مشابه این قضیه در شهادت مظلومانه آیت‌الله دکتر بهشتی وجود داشت. دشمن و جریان‌های قدرت‌یاب و فرصت‌طلب می‌خواستند بر تمام سرنوشت نظام و انقلاب مسلط شوند و همه چیز نظام و انقلاب را در راستای مطامع و منافع قدرت‌یابی خود استخدام کنند و ایشان ایستاد و مقاومت کرد و نگذاشت و نتوانستند. تهتمت و افترا زدند، حمله و تهاجم کردند، عملیات روانی انجام دادند و ایشان سنگر مقاومت را رها نکرد و این واقعیت ظلم را جامعه انقلابی آن روز درک نمی‌کرد که بر این پسر پیغمبر چه می‌گذرد و چقدر مورد ظلم قرار گرفته است. ایشان تا مرز شهادت این مقاومت را ادامه داد.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که «تعیین مناسبت هفتم تیر به عنوان هفته قوه قضائیه از سه جهت اهمیت دارد»، یادآور شد: جهت اول این که شهید آیت‌الله بهشتی رئیس قوه قضائیه بود. جهت دیگر این بود که پرونده دادخواهی مظلومیت شهدای حزب جمهوری اسلامی باید در قوه قضائیه مفتوح بماند و دستگاه قضائی جریان این دادخواهی را تمام نکند. جهت سوم این است که یکی از وظایف اصلی قوه قضائیه پیشگیری از جرم است و جریانی که شهید آیت‌الله بهشتی را مورد حمله قرار داد، جریان قدرت‌یاب و فرصت‌طلب سیاسی بود که می‌خواست سوءاستفاده کند و به دلیل مقاومت ایشان، او را به شهادت رساندند و قوه قضائیه باید مانع این جریان در امروز انقلاب باشد.

وی افزود: جریان‌های قدرت‌یاب می‌خواهند به قدرت برسند و بر مصادر قدرت کشور دست پیدا کنند و توان اقتصادی و سیاسی و امکانات نظام را در استخدام منافع خود درآورند. امروزی که خوش‌بختانه جریان مبارزه با فساد اقتصادی به عنوان یک جریان جدی بر حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری خط اجرا می‌گیرد، بخش عمده این مفاسد اقتصادی از عناصری است که بر مصادر قدرت در این نظام دست پیدا کرده‌اند.

علم‌الهدی ادامه داد: دستیابی این عناصر مفسد بر مصادر قدرت به وسیله توطئه‌های جریان‌های سیاسی در عرصه رقابت‌های باز و آزادی است که دموکراتیک‌بودن نظام ما به وجود آورده است. آن‌ها از این میدان باز سوءاستفاده کردند مردم را گول زدند و در نتیجه غلبه آن‌ها بر مصادر قدرت عناصر مفسدشان آمدند و فساد کردند. لذا قوه قضائیه باید به عنوان پیشگیری از جرم زمینه‌های این سلطه‌های خائنانه را در زمینه رقابت‌های سیاسی بگیرد.

وی با اشاره به اینکه «قوه قضائیه مطلوب باید دو خاصیت گرفتن امنیت از مفسدین و خائنین و دادن احساس امنیت و آرامش به مؤمنین و متدینین و عامه مردم را داشته باشد»، بیان کرد: اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه نظام است که در درجه اول با اعتماد به قوه قضائیه حاصل می‌شود. مقدمه این اعتماد خوش‌بختانه با تغییراتی که در قوه قضائیه در دست اجراست مردم را امیداور کرده و این امیدواری مقدمه اعتماد مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم عدم وجود تأخیر در تدوین تا اجرای سند تحول قوه قضائیه، عنوان کرد: مردم امیدوار شدند. اگر بنا شد سند تحول قوه قضائیه آماده شود، اما تا اجرا فاصله بیافتاد امیدواری مردم آسیب می‌بیند و این امیدواری باید شدیدتر باشد و به اعتماد مردم به قوه قضائیه ختم شود.


انتهای پیام

ادامه دارد…

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم شهادت امام صادق (ع) در مشهد + فیلم 

همزمان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسمی با حضور مهاجرین افغانستانی در مشهد برگزار شد .

شرکت کنندگان در این مراسم مکتب امام جعفر صادق (ع) را مکتب دیانت و حمایت از مظلومین جهان دانسته اند .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) -یزد
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • برپایی مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در کیش
  • مراسم شهادت امام صادق (ع) در مشهد + فیلم 
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • استان ایلام در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته
  • دسته‌روی سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در لاهیجان
  • عزاداری روز شهادت امام جعفر صادق (ع)در زنجان
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است