Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سلمان موحدی‌راد» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص طرح و برنامه‌های مرکز مشاوره دانشگاه علم و صنعت در سال ۹۸ اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین برنامه‌ها، ساماندهی فعالیت‌های کلینیکال (درمان و آموزش) است که در حقیقت به بهبود کیفیت مشاوره‌ها توجه دارد.

وی افزود: علاوه بر فعالیت‌های درمانی، برخی از اقدامات ترویجی نظیر افزایش توانمندی‌های علمی - آموزشی، مهارت‌های عملی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی نیز در دستور کار مرکز مشاوره قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موحدی‌راد با اشاره به اینکه برخی از اقدامات ترویجی مرتبط به دانشجویان و برخی دیگر از فعالیت‌ها به استادان، اعضای هیات علمی و سایر کارکنان دانشگاهی اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای علمی به منظور تشخیص علائم اولیه اختلالات، مسائل و مشکلات دانشجویان در کلاس‌های آموزشی و ارجاع آن‌ها به مراکز مشاوره از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: بعضی دیگر از اقدامات ترویجی این مرکز به تقویت ارتباط خانواده‌ها با دانشگاه اختصاص دارد و آشناسازی والدین با فضای دانشگاهی، برنامه‌ریزی‌های آموزشی، ارتباط با استادان مشاور و در مجموع رصد عمومی وضعیت دانشجویان از دیگر برنامه‌هاست.

وی یادآورشد: تقویت ارتباط والدین با دانشگاه در یکی دو سال اخیر مورد تاکید مرکز مشاوره علم و صنعت قرار گرفته و توسعه این مهم در سال ۹۸ نیز مورد توجه است.

موحدی‌راد افزود: تغییر محیط آموزشی نظیر فضای مختلط، عدم نظارت شدید اولیاء و مربیان مدارس، تعاملات اجتماعی وسیع‌تر و گاه سازگاری دانشجویان را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

وی اضافه کرد: این مسئله نیازمند برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تخصصی برای والدین و در حقیقت تقویت ارتباط آن‌ها با جامعه دانشگاهی است؛ برگزاری دو همایش عمومی در طول سال (مهرماه و اردیبهشت) برای والدین دانشجویان ورودی و همچنین دو نشست تخصصی از جمله این برنامه‌ها به‌شمار می‌رود که زمینه‌ساز این ارتباط است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در این نشست‌ها برخی از والدین که فرزندان آن‌ها مشروط شده‌اند؛ دارای شرایطی خاص هستند؛ یا برخی ورودی‌های یک سال دعوت می‌شوند و ارتباط و تبادل‌نظر صورت می‌گیرد.

موحدی‌راد در خصوص وضعیت درمان دانشجویان نیز اظهار کرد: جامعه دانشگاهی برای انواع مسائل و مشکلات نظیر برنامه‌ریزی‌های تحصیلی، ارتباطات اجتماعی، مدیریت زمان و اختلالات روحی به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند.

وی تاکید کرد: در این خصوص دانشجویان، استادان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاهی انواع خدمات روان‌درمانی و پزشکی، روان‌سنجی‬ و مشاوره‌های تحصیلی را دریافت می‌کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی + فیلم

اعتراضات حامیان فلسطین در دست کم ۱۵ دانشگاه در سراسر آمریکا برگزار شده است. در روز‌های اخیر، شمار زیادی از دانشگاه در آمریکا شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بوده‌است.

دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از نسل کشی شوند.

آنها همچنین خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.

تاکنون نزدیک به ۶۰۰ دانشجو ظرف یک هفته گذشته در تحصن‌های ضد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه در سراسر آمریکا بازداشت شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی + فیلم
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان