Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «برایان هوک»، رئیس کارگروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا ایران را به امنیت «تهدید امنیت دنیا» متهم کرده و گفته این موضوع از پرونده هسته‌ای ایران خطرناک‌تر است. 

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد ایالات متحده آمریکا متعهد به همکاری با متحدان و شریکان خود برای محافظت از آزادی تردد دریایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اشاره هوک به قصد دولت آمریکا برای تشکیل ائتلافی دریایی متشکل از چند کشور برای  برای «حراست از آزادی تردد» در خلیج فارس و تنگه هرمز با هدف ادعایی مقابله با «تهدیدهای ایران» است.

«مارک اسپر»، سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفته بود کشورهای عضو «ناتو» حمایت چندانی ازاین  طرح دولت آمریکا نکرده‌اند. او گفت آمریکا ماه آینده با ارائه جزئیات بیشتری از افزایش «تهدیدهای ایران» تلاش خواهد کرد حمایت آن دسته از اعضای ناتو که تمایلی به مشارکت در این طرح ندارند را جلب کند. 

در چند هفته اخیر ۶ نفتکش در دریای عمان هدف حملات ناشناس قرار گرفته‌اند و آمریکا نیز در پاسخ، ایران را به نقش‌آفرینی در این حوادث متهم کرده است. آمریکا در حالی به این بهانه بر حضور نظامی خود در منطقه افزوده، اما حتی متحدان واشنگتن از جمله ژاپن نیز در مورد صحت ارزیابی آمریکا ابراز تردید کرده‌اند.

برایان هوک در بخش دیگری از اظهاراتش ایران را «نخستین تهدید» در منطقه غرب آسیا توصیف کرد و گفت سیاست خارجی این کشور باعث انزوای آن در جامعه بین‌المللی شده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای مقام‌های کشورهای غربی درباره تنش‌آفرینی در منطقه را رد کرده است. از سوی دیگر، دولت‌های عراق و سوریه بارها نقش ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه را مورد تمجید قرار داده‌اند. 

از سوی دیگر، گزارش‌های منتشر شده حاکی است آمریکا و متحدانش در منطقه از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه اصلی‌ترین حامیان شبه‌نظامیان افراطی و برخی از گروه‌های تروریستی فعال در این کشور بوده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/رهبر انقلاب: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است

رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است.

دریافت 15 MB

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در ۲ هفته/ حمایت‌ها از طرف جامعه دانشگاهی ایران ادامه دارد +تصاویر
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • رهبر معظم انقلاب: جوانان باید منطق شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر رژیم صهیونیستی» را بدانند
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • فیلم/رهبر انقلاب: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است