Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارتفاعات مرزی نهرعنبر واقع در نزدیکی مرز عراق و ایران محل دام‌های چرای دامداران و عشایر در سایه بی توجهی و عدم چاره اندیشی همچنان در آتش می سوزد.

عشایر در پی عدم داشتن امکانات فقط نظاره گر آتش هستند.

مسئولان مربوط برای کمک و امداد رسانی به عشایر و دامداران منطقه امکانات را بسیج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز نیز حریق صورت گرفته در مرز شرهانی با تلاش و همت نیروهای اداره منابع طبیعی، هنگ مرزی و بخشداری موسیان مهار شده است.

کد خبر 4653100

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی شهرستان دهلران مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری

رییس سازمان امور عشایر ایران، میزان خسارت بارندگی‌ و سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری از ابتدای سال ‌جاری تا کنون را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش مهر، شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران از تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر و کارگروه‌های تخصصی در امور عشایر استان‌ها خبر داد و گفت: با تشکیل این ستاد، از طرق مختلف هشدارهای هواشناسی به عشایر اطلاع‌رسانی شد و خوشبختانه تا کنون گزارشی مبنی بر خسارت و تلفات جانی به عشایر، دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: بخشی از خسارت‌ها به چادرها، وسایل زندگی و معیشت، دام و احشام عشایر وارد شده که برآورد میزان این خسارت‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ابراز کرد: بیشترین خسارت وارد شده به زیرساخت‌ها به ویژه ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری به دلیل نداشتن ابنیه فنی است.

وی افزود: در ارزیابی اولیه، بارندگی‌های سیل‌آسا در یک ماه اخیر ۵۶۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری را تخریب و دچار آسیب کرده که نیاز به تخصیص اعتبار برای مرمت، بهسازی و بازگشایی فوری دارند.

نادری بیان کرد: برآورد اولیه میزان خسارت به راه‌های عشایری و زندگی و معیشت آنان ۵۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تقویت اعتبارات راه‌های عشایری و احداث ابنیه فنی، این خسارت‌ها به حداقل می‌رسد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار کرد: احداث سرپناه‌های ایمن در مناطق عشایری در سال جاری در دستور کار سازمان است که با اجرای این سکوها، چادرهای عشایر در مخاطراتی همچون سیل آسیب و خسارت کمتری می‌بینند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فارس/ تلف شدن 50 راس دام سبک بر اثر رعد و برق سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند

دیگر خبرها

  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • شوش و کرخه خوزستان بدون اکیپ مجهز غریق نجات هستند
  • بلایی که سر امامزاده ابراهیم(ع) افتاد ؛ هر خانه کمتر از ۱۰ دقیقه دچار حریق شد
  • امدادگران، پیرمرد دچار ایست قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه را نجات دادند
  • خداوندا، ایران را تجزیه و با آتش سوزی، سیل و زلزله نابود کن!
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران