Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، پروژه «ایران‌دیس‌اینفو» (Iran Disinfo Project) بخشی از فعالیت‌های دفتری به نام «دفتر فعالیت جهانی» در وزارت امور خارجه آمریکاست و هدف آن مقابله با ایران در فضای مجازی اعلام شده است.

 

پروژه ایران دیس اینفو در توئیتر

 

دو فعال رسانه‌ای ایرانی خارج کشور می‌گویند که وزارت خارجه آمریکا بودجه‌ی پروژه‌ی «ایران دیس اینفو» را معلق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک گزارشگر بی‌بی‌سی می‌گوید که ماجرای پول دادن وزارت خارجه‌ی آمریکا به براندازهای ایرانی به یک پرونده‌ی رسوایی در واشنگتن بدل می‌شود. سیاوش اردلان در توییتر نوشت: «با تلاش‌های نگار مرتضوی ماجرای پول دادن وزارت خارجه آمریکا به براندازهای ایرانی به یک پرونده رسوایی در واشنگتن بدل می‌شود؛ صرف مبالغ نامعلومی پول از جیب مالیات دهنده آمریکایی برای تخریب و ترور شخصیت خارج نشین‌های حامی برجام و مخالف تحریم. براندازهای مظنون فعلا سکوت کرده‌اند.

 

 

وب سایت پروژه ایران دیس اینفو

 

 نگار مرتضوی، خبرنگار ایرانی-آمریکایی ساکن نیویورک و خبرنگار مستقل و تحلیلگر مسائل ایران در رباره این پروژه می گوید:

درباره‌ی پروژه‌ای نوشتم که به نام مبارزه با پروپاگاندای دولتی ایران، از وزارت خارجه آمریکا بودجه گرفته اما به خبرنگاران، تحلیلگران، اساتید دانشگاه و فعالین سیاسی و حقوق بشر ایرانی در آمریکا و اروپا حمله می‌کند. چند نمونه از حملات را در این رشته توییت مثال زدم.

مریم معمار صادقی مسول پروژه‌ی «ایران دیس‌اینفو» است. او مدیر موسسه‌ی «توانا» و مهمان ثابت تلویزیون‌های فارسی از جمله بی‌بی‌سی است. او مواضع تندی علیه ایران دارد و حامی تحریم و جنگ است. او مرتبا به کسانی که نظر مخالف او دارند، حمله می‌کند. از وزارت ‌خارجه‌ی آمریکا درباره‌ی این پروژه و حملاتش سوال کردیم. وزارت خارجه گفت این پروژه خلاف مقررات عمل کرده و امروز اعلام کرد که فعلا بودجه را معلق می‌کنند تا تخلفات رفع شود.

 

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است: :وزارت خارجه آمریکا تأیید کرده است که کمک‌های مالی خود را به این پروژه متوقف کرده است". گاردین خبرداد که مقامات وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به ایمیل‌های آنها این مسئله را تائید کرده‌اند. اما توقف حمایت های دولت آمریکا از پروژه «ایران دیس اینفو» در حالی صورت می‌گیرد که این روزها تعدادی از افراد از جمله «روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه، برخی فعالان حقوق بشر و برخی چهره‌های دانشگاهی»، در توئیتر مورد هجمه قرار گرفته‌اند.

 

علی علیزاده از چهره های سیاسی خارج نشین در حساب توئیتری دیدگاه های شخصی خود را در باره این پروژه مطرح کرد که این نظرات مورد پسند  برخی از اعضای گروه سیاسی فرشگرد، قرار نگرفته و در فضای مجازی نسبت به این فعال سیاسی توهین کردند.

 

علیزاده در توئیت خو نوشت: ایران دیس اینفو پروژه‌ای بود که با پول وزارت خارجه آمریکا اخبار جعلی یا فیک نیوز در فضای فارسی تولید میکرد. حالا جف گلدبرگ از طریق تحلیل داده، اسامی ۲۹ اکانت اصلی مرتبط و در واقع سرشاخه‌های توزیعی این پروژه را استخراج کرده. چه رسوایی بزرگی. اسامی تک‌تک شان را باید به خاطر سپرد

 

اظهار نظر علیزاده درباره پروژه ایران دیس اینفو

 

شروان فشندی از اعضای اصلی گروه سیاسی فرشگرد، و از همکاران پروژه ایران دیس اینفو نسبت به توئیت علیزاده  موضعگیری کرده و با عبارت های توهین آمیزی نوشت: ۱- من هیچ همکاری با IranDisinfo نداشته‌ام؛ اما این اکانت را فالو و ریتوییت می‌کنم. مطالبش عالیست. با دلیل و مدرک از گفته‌های خودتان، پته دروغگوها و بیشرفهایی مثل تو را روی آب می‌اندازد. ۲- به "علیز" گفتند شاهدت کو؟ گفت "جعفر_گلبرگ!"

 

واکنش های شروان فشندی از اعضای فرشگرد به توئیت علی علیزاده

 

در میان این  توهین های فشندی به توئیت علی علیزاده برخی از مخاطبان نسبت به این موضوع واکنش داده و از علیزاده حمایت کردند.

 

حمایت برخی از مخاطبان از علی علیزاده

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توییتر مایک پمپئو علی علیزاده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد که عملیات بزرگ ارتش اسرائیل در رفح خسارتی فراتر از حد انتظار به همراه خواهد داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، جنبش حماس را به کارشکنی در مسیر آتش بس  متهم کرد و مدعی شد: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش بس، حماس است.

وی  تاکید کرد: ما منتظر هستیم تا حماس با آتش بس و آزادی گروگان‌ها موافقت کند.

حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آمریکا درباره رفح و تجاوز زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به آن گفت: موضع ما ثابت است و باید قبل از تصمیم اسرائیل برای ورود به رفح، یک طرح روشن برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه شود.

وی در عین حال اذعان  کرد که عملیات بزرگ ارتش اسرائیل در رفح خسارتی فراتر از حد انتظار(حد قابل قبول) به همراه خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از امکان تشکیل کشور مستقل فلسطینی با حفظ امنیت اسرائیل سخن گفت.

طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربیواکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • حمله شهرک‌ نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • حمله شهرک‌نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد