Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تیم ملی والیبال ایران با تمام ستاره‌های خود برابر صربستان صف آرایی کرد و موفق شد این تیم را سه بر یک شکست دهد.

به گزارش آریا،  تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه سه بر یک حریف خود تیم ملی صربستان را شکست دهد تا راهی مرحله نهایی شود.

ایران این دیدار را با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، محمد موسوی، علی شفیعی، امیر غفور و محمدرضا حضرت پور(لیبر) آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ست اول:

هر دو تیم مسابقه را کم اشتباه شروع کردند اما تیم ملی با استفاده از یک توپ برگشتی توانست یک امتیاز برتری خود را به دو تبدیل کند و از ابتدا صرب ها را در امتیاز گیری جا گذاشت اما دو تیم خیلی سریع در امتیاز 5 برابر شدند و در نهایت صرب ها با یک امتیاز برتری به اولین وقت استراحت فنی رسیدند. دو تیم شانه به شانه یک دیگر پیش رفتند و شفیعی با دفاع خوب خود ایران را به امتیاز 14 رساند تا ایران از حریف پیش بیفتد و فیاضی با استفاده از یک توپ برگشتی اختلاف را به 2 رساند و ایران در شرایطی به امتیاز 16 رسید که صربستان 14 امتیاز کسب کرده بود.

یک سرویس خوب از سوی موسوی باعث شد تا دریافت تیم صربستان با مشکل رو به رو شد و ایران اختلاف امتیازی را به 3 رساند اما صرب ها بعد از وقت استراحت با استفاده از سرویس های خوب یووویچ و اشتباه ایران در دریافت توانستند بازی را در امتیاز 21 برابر کنند. وقت استراحت درخواست شده از سوی کولاکوویچ بازی را به سود ایران تغییر داد و تیم ملی با دفاع عالی روی تور توانست باز هم 2 امتیاز از حریف پیش بیفتد و در نهایت با امتیاز 25 بر 23 در این ست به پیروزی رسید.

 

ست دوم:

صربستان ست دوم را با کسب سه امتیاز متوالی آغاز کرد و اولین امتیاز ایران با اسپک غفور به دست آمد تا ست ها شروع بهتری از ایران داشته باشند اما حضور فیاضی در خط سرویس باعث شد تا دو تیم در امتیاز 6 برابر شوند. بعد از این امتیاز دو تیم امتیاز به امتیاز پیش رفتند و تیم ایران توانست با استفاده از موفقیت در دفاع روی تور دو امتیاز اختلاف نسبت به حریف ایجاد کند و در شرایطی ایران به امتیاز 16 رسید که حریف 14 امتیاز داشت. در شرایطی که ایران از حریف خود پیش بود اما صرب ها در امتیاز 21 بازی را به تساوی کشاندند تا روند ست قبل تکرار شود. بعد از این امتیاز دو تیم دوباره شانه به شانه حرکت کردند و با تساوی در امتیاز 24 دو تیم تلاش خود را برای کسب برد در امتیاز 26 ادامه دادند و در نهایت صرب ها با امتیاز 28 بر 26 در این ست به برتری رسیدند.

 

ست سوم:

ست سوم با برتری ایران آغاز شد و وقت استراحت فنی در شرایطی فرا رسید که ایران 8 و صربستان تنها 5 امتیاز داشت و دفاع روی تور ایران به خوبی توانست برتری چشمگیری ایجاد کند. دفاع عالی ایران روی تور باعث شد تا دو امتیاز بعدی نیز برای ایران باشد و گربیچ مجبور به اتخاذ وقت استراحت فنی شد. عملکرد خوب ملی پوشان ایران باعث شد تا گربیچ در اواسط ست بازیکنان جدیدی را راهی میدان کند. درخشش معروف در ارسال پاس های نهایی با تکیه بر دریافت های خوب عبادی پور، حضرت پور و فیاضی به تیم ملی کمک کرد تا در این ست عملکردی درخشان را ثبت کند.

امتیاز سرویس امیر غفور ایران را در شرایطی به امتیاز 16 رساند که حریف تنها 10 امتیاز داشت و امتیاز 17 نیز با تک دفاع فیاضی به دست آمد تا درخشش ملی پوشان ایران ادامه داشته باشد. صرب ها در این امتیازات توانستند با سرویس های خوب خود برای دقایقی اختلاف امتیازی را کاهش دهند اما تیزهوشی ملی پوشان ایران و کولاکوویچ کمک کرد تا تیم ایران با نتیجه 25 بر 22 برنده این ست باشد.

 

ست چهارم:

این بار شروع صربستان بهتر از ایران بود و صرب ها با سرویس های خوب خود 2 امتیاز از ایران خیلی زود پیش افتادند اما نمایش خوب ملی پوشان ایران باعث شد تا دو تیم در امتیاز 7 برابر شده و اختلاف خیلی سریع کاهش پیدا کند. بعد از این تساوی دو تیم دوباره در امتیاز گیری کم اشتباه عمل کردند تا رقابت با حداقل اختلاف ادامه پیدا کند. دو تیم در ادامه باز هم نزدیک به یکدگیر پیش رفتند اما تیم ایران باز هم با تکیه بر سرویس های خوب خود به ویژه سرویس های شفیعی و موفقیت در دریافت با درخشش عبادی پور توانست اختلاف امتیازی قابل قبولی را ایجاد کند و در این مسیر موفقیت در توپ های برگشتی به تیم ملی کمک کرد تا بتواند 3 امتیاز اختلاف ایجاد کند.

تیم ایران در نهایت با امتیاز 25 بر 19 و با تکیه بر یک دفاع عالی برنده این مسابقه شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم ملی امید آقایان و تیم ملی بانوان در مسابقات خانتی مانسیسک در دور هشتم

تیم ملی امید آقایان برابر تیم کشور روسیه و شهر خانتی مانسیسک که در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار داشت به رقابت پرداخت و با نتیجه ۳.۵ بر ۰.۵ به پیروزی رسید و تیم ملی بانوان برابر تیم عراقی از شهر بغداد که در جایگاه نهم قرار داشت با نتیجه ۳ بر ۱ پیروز شد و با احتساب این نتایج تیم ملی امید آقایان هم‌اکنون در جایگاه دوم و تیم ملی بانوان در جایگاه ششم جدول رده‌بندی و ۱۵ تیمی مسابقات قرار دارند. تیم ملی امید آقایان در فاصله‌ای بسیار نزدیک و ۲ امتیازی با تیم صدرنشین و نماینده روسیه میزبان قرار دارد و هم‌اکنون با ۱۴ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.

تیم ملی بانوان نیز با ۹ امتیاز تیمی در رتبه ۶ جدول ۱۵ تیمی مسابقات شهر‌های آسیا قرار گرفته است و به دنبال بهبود رتبه خود طی دور پایانی است. دور نهم و پایانی این پیکار‌ها فردا برگزار می‌شود و طی این دور حساس تکلیف قهرمان، نایب قهرمان و مقام سومی مسابقات مشخص خواهد شد.

عملکرد ایرانی‌ها در این تورنومنت مورد تمجید روس‌ها و شطرنج‌بازان دیگر کشور‌ها قرار گرفته، زیرا چندین سال از این مسابقات دور بودند، اما امسال به همت سرپرست فدراسیون شطرنج اعزام به این مسابقات صورت گرفت و ایران هم‌اکنون نیز مدعی کسب عنوان در این جام معتبر آسیایی است.

تیم ملی امید آقایان در صورت کسب پیروزی و حداکثر امتیازات در دیدار فردا و از دست دادن امتیاز توسط صدرنشین شانس بسیار خوبی نیز برای کسب عنوان قهرمانی دارد؛ در غیر این صورت کسب مقام دومی ایران در این تورنومنت قطعی است. از آن طرف تیم ملی بانوان نیز می‌تواند امیدوار به کسب امتیاز و ارتقاء جایگاهش باشد، زیرا در دور‌های گذشته همواره میان ۴ یا ۵ تیم اول قرار داشت.

گفتنی است؛ تیم ملی امید آقایان با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم ملی بانوان ایران با ترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در مسابقات خانتی مانسیسک حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 3-2 مقابل لیورپول (30 آوریل، 2008) / فیلم
  • با پیروزی مقابل والنسیا؛ حضور بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 قطعی شد
  • صنعت مس کرمان، قهرمان لیگ هندبال شد
  • پیروزی تیم ملی امید آقایان و تیم ملی بانوان در مسابقات خانتی مانسیسک در دور هشتم
  • مهدی لیموچی: شایسته پیروزی برابر پرسپولیس بودیم
  • لیگ NBA| پیروزی لیکرز با آمار خیره‌کننده دیویس
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس
  • پیام کوتاه رونالدو پس از پیروزی با النصر
  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!