Web Analytics Made Easy - Statcounter


سران دو کشور همچنین در این نشست تاکید کردند باید به برجام پایبند بود و مسایل را از طریق گفت‌وگوی صلح‌آمیز حل و فصل کرد تا از تشدید بیش از پیش تنش‌ها جلوگیری شود.

«شی جین پینگ» در این دیدار گفت: حفظ روابط کلی همکاری چین و آلمان، شناخت مشترک اساسی دولت دو کشور و بخش‌های مختلف جامعه است با توجه به اوضاع پیچیده بین‌المللی، چین و آلمان به عنوان شرکای راهبردی همه‌جانبه لازم است ارتباط و هماهنگی میان یکدیگر را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: چین و آلمان می‌توانند همچنان به عنوان شرکای راهبردی به یکدیگر اعتماد داشته باشند ما از شرکت‌های آلمانی استقبال می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم چین را شریک تجاری قابل اطمینان بدانند و سرمایه‌گذاری خود در چین را افزایش دهند.

رییس جمهوری چین تاکید کرد: چین و آلمان باید با تقویت همکاری، برای دفاع از چند جانبه گرایی، پیشبرد همکاری اقتصادی بین‌المللی و تکمیل مدیریت اقتصاد جهانی تلاش کنند.

«آنجلا مرکل» صدر اعظم آلمان هم در این نشست اظهار داشت: در اوضاع کنونی، آلمان امیدوار است مبادلات، هماهنگی و همکاری با چین را تقویت بخشد.

چهاردهمین اجلاس سران جی ۲۰ از امروز جمعه در شهر اوزاکا ژاپن آغاز شد و تا فردا ادامه دارد این نشست‌ها از سال ۲۰۰۸ یعنی زمانی که این رهبران برای بحث در باره واکنش به بحران مالی جهانی یک جلسه اضطراری تشکیل دادند، تا کنون هر ساله برگزار شده است.

نمایندگان کشور‌های گروه ۲۰ از این اجلاس دو روزه در اوزاکا برای بحث درباره تجارت، نوآوری فناورانه و تغییرات آب و هوایی و موضوعات دیگر استفاده خواهند کرد این نشست در حالی برگزار می‌شود که اصطکاک بین آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی سایه افکنده است.

اجلاس سران گروه ۲۰ هر سال به منظور فرصتی برای دیپلماسی سطح بالا عمل می‌کند بسیاری از کشور‌ها ترتیبی داده اند تا رهبرانشان در حاشیه این نشست گفتگو‌هایی رو در رویی داشته باشند.

گروه ۲۰ با حضور کشور‌های قدرتمند اقتصادی، ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد این گروه شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است. منبع:شینهوا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چین و آلمان حل مساله هسته ای ایران مسالمت آمیز نشست جی 20

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه

وزیر خارجه عربستان بر لزوم ایجاد آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون‌چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی