Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:58:09 GMT

شهدای گمنام پرچم سربلندی و عزت ایران هستند

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۰۸۹۵

شهدای گمنام پرچم سربلندی و عزت ایران هستند

حجت الاسلام محمد عبادی زاده عصر جمعه در آیین تشییع پیکرهای شهدا در مصلی بندرعباس با گرامیداشت شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: شهدا به تبعیت از اهل بیت (ع) خط مبارزه با ظلم را دنبال کردند و این نشان عزت و سربلندی برای ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: کسانی که نگاه شان به شهدا مادی است نمی دانند که امروز ملت ایران صرفنظر از همه ظرفیت های انقلاب اسلامی که به برکت خون شهدا به دست آورده است، اما مهم ترین ظرفیت یعنی شهدا را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان بیان داشت: کسانی که به اعتقادی به استخوان های شهدا ندارید بدانید این استخوان‌ها فرزندان این ملت هستند و تا جایی عزتمندند که انسان هایی را بیدار می کنند پس شهدای گمنام ما مظهر اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند.

عبادی زاده همچنین به جایگاه علمی امام صادق (ع) اشاره کرد و ابراز داشت: در زندگی معصومین (ع) یک استراتژی ثابت وجود داشته که در سیره همه آنها قابل دیدن است و در کنار این استراتژی تاکتیک های ثابت متفاوت داشتند که متناسب با شرایط زمانی و مکانی متفاوت بوده است.

وی ادامه داد: نمونه هایی از این استراتژی ها از امام علی (ع) تا امام حسن عسکری (ع) وجود داشته که به عنوان اصول ثابت و تغییر ناپذیر بوده و آن اصل حفاظت از اسلام و قرآن است.

این استاد فلسفه اخلاق گفت: اهل بیت (ع) به عنوان نگهبان دین مصداق ها را رصد می کردند و تمامی تلاش خود را برای حراست از اسلام بکار می گرفتند و این اصل با هیچ اصلی قابل مقایسه نیست.

عبادی زاده افزود: اهل بیت (ع) در مبارزه با ظلم تاکتیک های متفاوت داشته اند یک زمانی مانند امام حسین (ع) عاشورا را انتخاب کرد و اسلام را زنده نگه داشت و امام حسن (ع) با قبول صلح با معاویه به شیوه ای دیگر خط مبارزه با ظلم را درپیش گرفت.

وی عنوان کرد: اما امام سجاد (ع) این مبارزه را با افشاگری جنایت های حکومت اموی، در قالب دعا قیام سید الشهدا (ع) که برای حفظ اسلام شهید شد را زنده نگه داشت.

مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان تصریح کرد: تاکتیک‏ های مبارزات سیاسی امام صادق (ع) با حکومت ‏های وقت بسیار متفاوت بود، آن حضرت با شاگردپروری و نظام‌سازی علمی به مقابله با ظلم پرداخت.

عبادی زاده افزود: امام صادق (ع) نیز مانند دیگر امامان شیعه، محور برجسته دعوتش را موضوع «امامت» تشکیل می داده است و در این راه نهضت دایره المعارف فقه اسلام را تبیین کرد.

وی اظهارداشت: تربیت ۴هزار شاگرد در جامعه اسلامی و برپایی مناظره های علمی یکی از نمادهای بارز مبارزه امام صادق (ع) با حکومت های فاسد بود.

۹۸۸۷ /‏۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان شهدای گمنام تشییع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان

ایسنا/سمنان معاون پارلمانی رئیس جمهور در سفر به سمنان به مقام والای شهدای گمنام ادای احترام کرد.

 سید محمدحسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور بدر سفر به سمنان به مقام شامخ شهید گمنام تدفین شده در استانداری سمنان ادای احترام کرد.

 در این برنامه نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان سمنان، شهردار سمنان، مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان و نورانی سرپرست اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، موسوی، شهردار سمنان و ...نیز حضور داشتند.

حضور در نمازجمعه سمنان و میز خدمت، بازدید از چند واحد صنعتی از جمله فروسیلیس سمنان، دیدار با مسوولان استان و....از جمله برنامه‌های معاون رئیس جمهور در سفر امروز به سمنان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • وعده صادق خنجر امت اسلام بود/ هر اقدامی علیه ایران پاسخی شدید در پی دارد