Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@17:05:48 GMT

ترجمه و انتشار شاهین برآفتاب در لبنان

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۱۴۸۳

ترجمه و انتشار شاهین برآفتاب در لبنان

گلعلی بابایی از ترجمه عربی کتاب «شاهین بر آفتاب»، شامل زندگی نامه شهید پیچک توسط مرکز المعارف لبنان خبر داد. ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۷ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

گلعلی بابایی، نویسنده، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، از ترجمه کتاب «شاهین بر آفتاب»، شامل زندگی‌نامه شهید غلامعلی پیچک به زبان عربی خبر داد و گفت: این کتاب قرار است توسط مرکز المعارف لبنان ترجمه و منتشر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ زندگی‌نامه مستند شهید پیچک در 20 فصل سامان یافته است؛ فصل نخست با روایت داستانی از ابتدای زندگی شهید پیچک تا لحظه شهادتش در قالب نامه‌ای به همسر روایت می‌شود،‌ محتوای این فصل با وجود نوع روایت آن بر اساس استاد و مدارک مستند به دست آمده است.

بابایی تصریح کرد:‌ بخش عمده کتاب از مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای با همرزمان شهید پیچک بدست آمده است،‌ علاوه بر آن گفت‌وگو با مادر،‌ همسر،‌ برادر و دوستان و هم‌دانشگاهی‌های شهید پیچک محتوای بخش دیگری از کتاب را فراهم کرد.

این نویسنده با اشاره به اینکه از استنادات موجود در برخی کتاب‌های منتشر شده درباره شهدای دفاع مقدس نیز بهره گرفته است،‌ گفت:‌ از کتاب‌های «آن سه مرد»،‌ «لحظه‌های یک پاسدار» و «مهتاب خین»‌ استفاده کرده‌ام‌، از کتاب لحظه‌های یک پاسدار که خاطرات آقای شفق در ابتدای درگیری‌های کردستان است به این دلیل بهره گرفتم که از آن دوران چون منابع بسیار اندک است، استفاده کرده‌ام.

جشن امضای 3 کتاب گلعلی بابایی در نمایشگاه کتاب بیروتگلعلی بابایی:گردشگر خارجی بسیجی مسجد نیست/ پیشنهاد چهار فصلی برای تورهای گردشگری سیاه در مناطق دفاع مقدسگلعلی بابایی: " داوودآبادی" از دوران دفاع مقدس آتش به اختیار عمل کرده است

 

«شاهین بر آفتاب» در حوزه پژوهش و نگارش سرگذشت نامه‌هاى مستند سرداران شهید سپاه تهران، با محوریت زندگانى پر ماجراى آموزگار بسیجى شهید غلامعلى پیچک است که در قطع رقعى، با حجم 300صفحه در 22 فصل و 48 صفحه اسناد و تصاویر، جامع ترین اثر مستندى است که فرازهاى عمدتا ناگفته‌اى از مراحل مختلف زندگى، مبارزات سیاسى و نظامى شهید پیچک را از مجراى اسناد و مدارک دست اول وروایات طیف متنوعى از اعضاى خانواده، یاران و همرزمان سردار شهید عملیات سپاه غرب کشور در سال نخست جنگ، براى مخاطبین خود بازروایى مى‌کند.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ترجمه معکوس ادبیات مقاومت ایران و جهان ادبیات دفاع مقدس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترجمه معکوس ادبیات دفاع مقدس ترجمه معکوس ادبیات دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد

امتداد - مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تا تاریخ 31‏/02‏/1403 برای پژوهشگران، محققان و علاقه مندان حوزه فناوری های نوین و بانکداری الکترونیک تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛ با توجه به آثار فناوری های جدید بر متغیرهای کلالن اقتصادی و حکمرانی پولی، فصلنامه روند بانک مرکزی در نظر دارد ویژه نامه ای با موضوع « پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» و با محورهای زیر منتشر کند:


۱    بررسی آثار کلان اقتصادی و دلالت های سیاستی انتشار انواع پول های دیجیتال بانک مرکزی (کاربری سطح خرد یا کلان و مبتنی بر حساب یا میتنی بر توکن بودن انتشار)

۲    تبیین و بررسی نقش و جایگاه سایر نهادهای پولی ( مانند بانک های تجاری) پس از انتشار پول دیجیتال بانک مرکزی

۳    اثرات انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی بر نحوه ارائه خدمات و محصولات بانک های تجاری 

۴    انقلاب پول های دیجیتال و تحولات حکمرانی دیجیتال

۵    روش های شبیه سازی انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی و بررسی مدل های پیاده سازی شده در سایر کشورها در بررسی آثار انتشار آن بر متغیرهای اقتصادی

۶    فرصت ها و چالش های تبادلات فرامرزی پول های دیجیتال بانک مرکزی (مزایا، معایب، محدودیت ها و فرصت ها)

۷    تاثیر متقابل رمزارزهای خصوصی و پول دیجیتال بانک مرکزی

۸    ارزیابی نظام دولایه انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی و مقایسه آن با روش های در دسترس

۹    کیفیت و الزامات قراردادهای هوشمند مبتنی بر پول دیجیتال بانک مرکزی از منظر حقوقی، فنی و کسب و کاری

علاقه مندان می توانند مقالات خود را تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری به آدرس ایمیل ravand@cbi.ir  ارسال کنند.   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • سکانس‌هایی از فیلم های پاور
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است