Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ سالانه آمارهای متفاوتی در رابطه با میزان طلاق در کشور منتشر می شود، همیشه در پس اعلام این آمارها به تبعات از جدایی ها بر زندگی زن و مرد پرداخته می شود و هر چقدر آمار طلاق بالاتر برود این توجه به مردان و زنان مطلقه و سرنوشت آنها پررنگ تر می شود و حتی از تاثیراتی شکست های زندگی مشترک بر جامعه می گذارد گفته می شود ولی در این میان فرزندانی نیز وجود دارند که  با افزایش آمار جدایی ها ؛ بالا رفتن تعداد فرزندان خانواده های طلاق نیز رقم می خورد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال این سوال مطرح می شود که جامعه ای که تعداد فرزندان طلاق آن کم نیست ؛ آینده اش چگونه خواهد بود .

در این خصوص به سراغ کتایون افروزه فعال اجتماعی و مددکار جمعیت امام علی (ع) رفتیم و گفتگویی را با وی داشتیم :

افروزه در ابتدا در رابطه با اینکه طلاق چه تاثیراتی بر روی زندگی فرزندان خواهد داشت  به برنا چنین گفت :  طلاق زندگی فرزندان را تحت الشعاع قرار می دهد و آن ها را در معرض آسیب های مختلف اجتماعی در مدرسه، محیط زندگی و اجتماعی قرار می دهد.

وی ادامه داد: برای مثال، چون این فرزندان به صورت همزمان تحت تربیت والدین قرار نمی گیرند دچار  بحران هویت خواهند شد و چندگانگی تربیتی به صورت محسوس در زندگی او به وجود خواهد آمد. همچنین شیوه های دیگر تربیتی که از سوی ناپدری یا نامادری برای این فرزندان در نظر گرفته می شود به عنوان اصلی ترین عاملی خواهد بود که زندگی فرزندان طلاق را تحت الشعاع قرار می دهد و تناقضات فراوانی را در تربیت فرزندان به وجود می آورد که آن ها را در معرض آسیب های فراوانی قرار می دهد و در روند زندگی آن ها و درکی که  باید از محیط پیرامون و اطراف داشته باشند اختلال ایجاد می کند.

افروزه در ادامه نیز در رابطه با این موضوع که تعدد فرزندان طلاق چه تاثیری را بر روی آینده یک کشور خواهد داشت نیز گفت:این فرزندان که ماحصل طلاق هستند نیز مانند باقی کودکانی که در جامعه و در درون خانواده ها وجود دارند رشد می کنند و از لحاظ جسمی و روانی بزرگ خواهند شد و حتی شاید دارای مقام و مسئولیتی شوند و مدیریت سازمان یا ارگانی را به عده بگیرند و در نمونه کوچکتر مدیریت یک خانواده را در اختیار داشته باشند ، اما تفاوت هایی را نسبت به باقی افراد عادی خواهند داشت.این تفاوت ها در موارد مختلف قابل بحث و بررسی است و می توان به مسائلی مانند مشاجره، دعوا و خشونت که در درون این افراد بیشتر به چشم میخورد اشاره داشت که تمامی فضای زندگی و خانواده و حتی کار افراد را درگیر خود خواهد کرد که این رفتارها حتی بر روی باقی نسل ها اثرگذار خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: حتی در مواردی نگاه این نوع افراد نسبت به خانواده و استحکامی باید در بین خانواده وجود داشته باشد متفاوت است و در زندگی مشترک و نوع رفتار با فرزندان خود نیز دچار مشکلات عدیده ای خواهد شد و نمی تواند الگوی مناسبی برای همسر و یا فرزندان در درون زندگی مشترک باشد.

افروزه  با تاکید بر اینکه  اگر در جامعه ای افزایش طلاق شکل بگیرد در آینده با نسلی از افراد روبرو خواهد شد  که نمی توانند مدیریتی صحیح و درست را نسبت به مسائلی که پیش رویشان اتفاق خواهد افتاد داشته باشند گفت:  باید انتظار جامعه ای عصبی و پرخاشگری و افسرده با ذهن های کمتر متمرکز  را داشته باشد  که چرخه ترقی آن کشور را نیز کند می کند.

وی در پایان نیز افزود: باید راهکارهایی مناسب در رابطه با کاهش میزان طلاق در بین خانواده های ایرانی ارائه شود تا به مرحله اجرا برسد و به صورت عینی شاهد کاهش آن در درون جامعه باشیم و اجازه ندهیم جامعه و نسل های آینده به سوی عصبانیت و پرخاشگری هرچه بیشتر حرکت کنند.

خبرنگار: امجد عبدی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده رشد طلاق مشکلات برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد

ایسنا/تهران پارک بانوان شهر امیریه در زمینی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان کلنگ زنی شد که در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان شهریار گفت: جامعه اسلامی توجه ویژه ای به نقش بانوان در خانواده و جامعه دارد که در این راستا ایجاد روحیه نشاط و ارتقاء سرانه ورزشی این قشر تاثیرگذار امری حیاتی است.

علیرضا فاتحی نژاد در این خصوص اظهار کرد: حضور زنان در تمامی حوزه‌های مختلف جامعه چشم گیر و غیر قابل انکار است. زمانی که انتظار حفظ حریم و استمرار حضور موثر زنان در جامعه را داریم باید بستر لازم برای ارتقای روحیه‌ شور و نشاط در جامعه ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: توسعه اماکن مخصوص بانوان یکی از این بسترها بوده که نیازمند توجه ویژه مسئولین، شهرداری‌ها و شوراها است.

فاتحی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: کلنگ زنی پارک ویژه بانوان نیز ضرورتی بود که به همت شهرداری شهریار و با پشتیبانی اعضای شورای این شهر انجام یافته و امیدواریم در مهلت مقرر شده شاهد افتتاح این پارک باشیم. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • سردار رادان: دشمن می خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذردY اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند/ 32 سازمانی که در این نظام مسئول بودند برای ساماندهی حجاب و عفاف نه تنها کار خودشان را نمی کنند بلکه شبهه و شک و تردید در دل مردم نیز می اندازند
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود