Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@18:14:40 GMT

حواله داروهای‌پیوندی"الکترونیک"میشود

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۱۹۵۱

رییس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت طرح جدید این وزارتخانه را برای تسهیل ارائه داروهای بیماران پیوندی تشریح کرد. ناطقان: دکتر مهدی شادنوش درباره وضعیت حمایت از داروهای بیماران پیوندی، گفت: عمده داروهای بیماران پیوندی از سوی وزارت بهداشت مورد حمایت قرار می‌گیرند. به‌طوریکه برخی از این داروها به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گرفته و برخی هم با پوشش بیمه‌ای بالای ۹۰ درصد به بیماران ارائه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اجرایِ پایلوت صدور حواله الکترونیک برای بیماران پیوندی

وی با تاکید بر لزوم انجام مدیریت دقیق‌تر در حوزه داروهای بیماران پیوندی، افزود: از آنجایی که داروهای این بیماران عمدتا وارداتی و بسیار گران‌قیمت هستند، لازم است مدیریت بهتری در زمینه ارائه آن‌ها اتفاق بیفتد تا به صورت بهینه‌تر این داروها را به دست بیماران پیوندی برسانیم. بر همین اساس طرحی را با عنوان «صدور حواله الکترونیکی» برای داروهای بیماران پیوندی تدوین کردیم که طی پنج ماهه گذشته در دانشگاه علوم پزشکی ایران به صورت پایلوت اجرا شد.

شادنوش با بیان اینکه هدف‌مان از اجرای این طرح این بود که بیماران پیوندی گرفتار رفت‌وآمد برای دریافت تاییدیه داروهایشان نباشند، اظهار کرد: طبق طرح پایلوت صدور حواله الکترونیکی برای داروهای بیماران پیوندی، بیماران پیوندی که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران بودند، به محض اینکه پزشک برایشان داروی مورد نظر را تجویز می‌کرد، به معاونت درمان دانشگاه ایران مراجعه کرده و برایشان پرونده‌ای تشکیل می‌شد.

وی ادامه داد: سپس دانشگاه علوم پزشکی ایران به صورت آنلاین تاییدیه‌ای را برای داروخانه مربوطه که عمدتا در نزدیکی محل سکونت و یا کار ایین بیماران است، ارسال کرده و بیمار می‌تواند با مراجعه به داروخانه سهمیه دارویی خود را دریافت کند. بعد از آن نیز بیمار به صورت دوره‌ای سهمیه داروی خود را از داروخانه مربوطه دریافت می‌کند. بنابراین دیگر نیازی به دریافت تاییدیه مداوم ندارد.

شادنوش با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر پایلوت این طرح به صورت بسیار موفق در دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرا شد، گفت: بعد از دریافت نتایج این اقدام، اشکالاتش را برطرف کردیم و در صددیم تا به زودی طرح صدور حواله الکترونیکی برای بیماران پیوندی را کشور کنیم تا با این اقدام، مدیریت مناسبی در حوزه داروهای بیماران پیوندی صورت گیرد. بنابراین در صدد هستیم تا ابتدا این طرح را در تهران و سپس به صورت منطقه منطقه در کل کشور، اجرا کنیم. پیش‌بینی می‌کنیم تا قبل از پایان سال صدور حواله الکترونیکی را در کشور برای بیماران پیوندی، اجرایی کنیم.

وی همچنین گفت: تاکنون تلاش کرده‌ایم که در حوزه تامین داروهای پیوندی مشکلی ایجاد نشود و فعلا هم در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
منبع: ایسنا برچسب ها: تسهیلات ، وزارت بهداشت ، بیماران پیوندی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تسهیلات وزارت بهداشت بیماران پیوندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۱۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی از صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب کاغذی و قدیمی در استان خبر داد.

محمد رحمانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از آبان ماه ۱۴۰۱ صدور شناسه های یکتا در درگاه ملی مجوزها آغاز شد و از آن زمان تا کنون برای همه کسب و کارها شناسه یکتا صادر می شود تا مجوزهای کاغذی و قدیمی حذف شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، همه فعالیت‌های اقتصادی که به هر نحو کسب درآمد دارند، باید شناسه یکتا داشته باشند، تاکید کرد: بسیاری از خدمات دولت، الکترونیکی شده و به همین دلیل مجوزهای کسب و کار و فعالیت های اقتصادی نیز باید الکترونیکی شود تا بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.

وی بیان کرد: با حذف مجوزهای قدیمی و کاغذی، مشخصات همه فعالان اقتصادی برای دولت شفاف می شود و از مزایای آن ها برای اخذ تسهیلات و... همانند قبل اما به صورت الکترونیکی بهره مند خواهند بود.

رحمانی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در حال حاضر رتبه ۱۵ کشور را در حذف پروانه های کسب قدیمی و کاغذی دارد، گفت: حدود ۳۰ هزار واحد صنفی در این استان فعال است که حدود ۱۵ درصد از آن ها برای تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اقدام کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اصناف و فعالان اقتصادی براساس قانون باید برای دریافت خدمات مختلف شناسه یکتا داشته باشند، ادامه داد: اصناف و فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری برای دریافت شناسه یکتا مهلت دارند تا اقدام کنند. پس از این تاریخ نیز مجوزهای کاغذی بی اعتبار خواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی افزود: در راستای تسهیل این فرآیند برای کسبه، روز گذشته میز خدمت تبدیل رایگان مجوزها و پروانه کسب های قدیمی به مجوزهای الکترونیک به این محل واقع در میدان کارگر بجنورد دایر شد.

وی تصریح کرد: صاحبان مشاغل همچنین می توانند برای دریافت شناسه یکتا علاوه بر امکان مراجعه به اتاق اصناف شهرستان ها، از طریق موبایل یا رایانه به درگاه ملی مجوزها به آدرس www.mojavez.ir مراجعه کنند و به صورت رایگان برای مجوزهای قدیمی خود شناسه یکتا دریافت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود