Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتی جمعه شب در این پیام، عنوان داشت: این امام همام با تربیت شاگردان بسیار پایه گذار نهضت بزرگ علوم اسلامی و فقهی بودند و به ترویج گسترده اسلام ناب محمدی (ص) پرداختند.

وی در این پیام با تاکید بر پیروی از ارزش‌های دینی و اسلامی و بهره مندی از آموزه‌های ائمه اطهار (ع)، آورده است: ائمه اطهار بهترین مخلوق خداوند و برای بشریت در تمامی ابعاد سیاسی، اخلاقی و اجتماعی الگوی کامل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان بیان داشت: امام صادق (ع) با بنیان گذاشتن فقه جعفری توانست مکتب فقهی فراگیر و نهضتی دانش محور را پایه گذاری کند و با نشر آموزه‌های دینی و ترویج تعالیم اسلام ناب محمدی، زمینه پویایی تمدن اسلامی را فراهم آورد.

همتی در این پیام عنوان داشت: اینجانب فرارسیدن سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را به تمامی مسلمانان به ویژه ملت مسلمان ایران اسلامی و مردم مومن و ولایتمدار استان هرمزگان تسلیت عرض می‌نمایم.

ابو عبدالله، جعفر بن محمد الصادق معروف به جعفر صادق (ع) امام ششم شیعیان است و فرزند امام محمد باقر (ع) و ام فروه؛ امام جعفر صادق (ع) در ۱۷ ربیع‌الاول ۸۳ هجری قمری در مدینه به دنیا آمدند و بیشترین طول عمر را در میان ۱۱ امام شیعیان داشتند.

معروف‌ترین لقب امام ششم، صادق به معنی راستین و راستگو است و القاب دیگر ایشان فاضل، قائم، کامل، منجی، کلمه الحق، لسان و صابر است.

صادق آل محمد (ص) در سن ۶۸ سالگی در ۲۵ شوال ۱۴۸ به سبب انگور زهر آلوده که منصور به آن حضرت خورانید، به فیض عظمای شهادت نائل آمدند و فرزند برومندشان موسی بن جعفر (ع) ایشان را در دو جامه سفید که در آن احرام می‌بستند و در پیراهنی که می‌پوشیدند و عمامه‌ای که از امام زین العابدین (ع) به ایشان رسیده بود، کفن نمودند و بعد از نماز ایشان را در بقیع به خاک سپردند.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۲۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد

وزیر کشور با بیان اینکه عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد، گفت: وعده‌هایی که امام عزیزمان و رهبری عزیزمان داده بودند تحقق آن‌ها را به عینه مشاهده می‌کنیم. - اخبار استانها -

احمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: وعده صادق امروز ایران عزیزمان در اوج افتخار و اوج توجهات جهانی قرار داده است.

وی گفت: وعده‌هایی که امام عزیزمان و رهبری عزیزمان داده بودند تحقق آن‌ها را به عینه مشاهده می‌کنیم.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد