Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@13:04:59 GMT

دعوت ترامپ از اون برای دیدار در منطقه مرزی دو کره

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۲۱۱۴

ساعت24- رئیس‌جمهوری آمریکا از تمایل خود برای دیدار با رهبر کره‌شمالی در جریان سفر پیش روی خود به کره‌جنوبی سخن گفت.

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که به منظور شرکت در اجلاس رهبران کشورهای عضو گروه ۲۰ در ژاپن به‌سرمی‌برد، امروز (شنبه) عازم کره‌جنوبی می‌شود؛ سفری که همراه با مون جائه‌-این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توئیتر نوشت: پس از چندین دیدار بسیار مهم، از جمله دیدار با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین، ژاپن را به مقصد کره جنوبی (همراه با رئیس‌جمهور مون) ترک خواهم کرد.

دونالد ترامپ افزود، اگر رهبر کره شمالی بپذیرد، «دیداری با او در مرز/منطقه غیرنظامی خواهم داشت تا دستش را بفشارم و سلامی بکنم.

مقامات ایالات متحده و کره شمالی از زمان نشست ویتنام در اسفند ماه گذشته که بی‌حاصل ماند، هیچ دیدار رسمی نداشته‌اند اما به دنبال مکاتبات اخیر دونالد ترامپ و کیم جونگ اون بحث درباره از سرگیری تلاش‌های دیپلماتیک میان دو کشور برای دستیابی به توافق بار دیگر شدت یافته است.

محتوای نامه‌های دو رهبر منتشر نشده، اما ترامپ نامه او را «زیبا» توصیف کرده و آقای کیم نیز متقابلاً نامه وی را «فوق‌العاده» خوانده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، طبق برنامه از پیش اعلام شده، ترامپ روز یک‌شنبه با رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی گفت‌وگو خواهد کرد و پس از آن روانه واشنگتن می‌شود اما حال ممکن است تغییراتی جزئی در این برنامه ایجاد شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا در این باره به خبرنگاران گفت: من فقط می‌خواستم بدانم که آیا او تمایل دارد دیداری داشته باشیم. اگر او بخواهد دیدار کنیم، من به منطقه مرزی می‌روم و برای دو دقیقه‌ای همدیگر را می‌بینیم. همین فقط، اما همین هم خوب است.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است

فرماندار ماکو با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه در خصوص گمرک گوربولاق این کشور گفت: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

نادر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه و رئیس اداره مدیریت مرزی این کشور در خصوص بررسی مسائل و مشکلات مرزی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و پییگری‌های استاندار آذربایجان‌غربی و دیدار اخیر با استاندار وان ارتقا سطح روابط دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: توجه به توسعه تجارت و مراودات مرزی و تسهیل ترددهای مرزی از جمله سیاست‌هایی است که پیگیری می‌شود.

فرماندار ماکو با اشاره به کندی تردد در گمرک بازرگان گفت: عملیات ساختمانی در گمرک گوربولاق ترکیه موجب ایجاد مشکل برای مسافران و خودروهای باری شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه بازرگان بزرگ‌ترین گمرک زمینی کشور بوده و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این گمرک تردد می‌کنند، تصریح کرد: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

وی مدیریت سیل در نواحی مرزی را نیز یکی از محورهای این دیدار بیان کرد و ادامه داد: سیل روستای سوریک یکی از موارد مورد بحث دیگر بود که دیواره مرزی ترکیه عامل آن تشخیص داده شده است که در این جلسه مطرح شد.

کاظمی عنوان کرد: به طرف مقابل گفته شد که در چندین نقطه از دیواره مرزی ترکیه آبراهه‌هایی برای پیشگیری از وقوع سیل پیش‌بینی شود.

کد خبر 749206

دیگر خبرها

  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو