Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای نظامی انتقالی حاکم بر سودان پیش از بررسی پیشنهاد مشترک اتحادیه آفریقا و اتیوپی، آن را برای از سرگیری مذاکرات با معارضان درباره انتقال قدرت مناسب ارزیابی کرده است. ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسکای‌نیوز، شورای نظامی انتقالی حاکم در سودان اعلام کرد که پیشنهاد اتحادیه آفریقا و اتیوپی، که در روز 27 ماه جاری میلادی ارائه شد، برای ازسرگیری مذاکرات با معارضان درباره انتقال به دموکراسی مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میانجیگران، روز چهارشنبه پیشنهاد مشترکی را به طرفین بحران در سودان ارائه دادند. در حالی‌که پیشتر شورای نظامی پیشنهاد سابق اتیوپی را رد کرده و خواستار یکپارچه شدن تلا‌های میانجیگرانه شده بود.

پیش‌نویس این پیشنهاد مشترک برخی تغییرات در پیشنهاد قبلی اتیوپی، که مورد تایید ائتلاف اپوزیسیون واقع شد، مطرح کرده است.

ادامه تظاهرات سودانی‌ها؛ شورای نظامی دولت را به غیرنظامیان تحویل دهد‌

«شمس الدین کباشی» سخنگوی شورای نظامی سودان گفت: «پیشنهاد ارائه شده از میانجیگری مشترک اتحادیه آفریقا و جمهوری اتیوپی را در عصر روز 27 ژوئیه دریافت کردیم و مورد بررسی شورا قرار گرفت. نکاتی درباره آن مطرح شده است ولی در مجموع، این پیشنهاد خوبی برای مذاکره درباره آن است.»

طبق این گزارش، پیشنهاد مشترک بر تشکیل شورای حاکمیتی، که متشکل از 7 غیرنظامی و 7 عضو شورای نظامی و یک عضو مستقل است و بر مرحله انتقالی نظارت داشته باشد، تأکید می‌کند.

بعد از امضای این توافقنامه، درباره تشکیل شورای قانونگذاری تصمیم‌گیری خواهد شد. طبق پیش‌نویس‌های سابق، ائتلاف اپوزیسیون «نیروهای آزادی و تغییر» یک سوم کرسی‌های شورا را تصاحب خواهند کرد.

این در حالی‌ است که معترضان در سودان، امروز تظاهرات میلیونی برگزار خواهند کرد تا بار دیگر خواسته‌های خود مبنی بر واگذاری قدرت به غیرنظامیان را مورد تأکید قرار دهند.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه

شورای اتحادیه عرب در پایان نشست اضطراری خود درباره غزه، تداوم جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین را محکوم کرده و خواستار تصویب قطعنامه‌ آتش‌بس و همچنین توقف صادرات سلاح‌های آمریکا و اروپا به رژیم صهیونیستی شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شورای اتحادیه عرب در پایان نشست اضطراری خود در سطح نمایندگان دائمی، ادامه تجاوزات رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین در نوار غزه و نابودی سیستماتیک همه نشانه‌های زندگی در این منطقه را به شدت محکوم کرد.

در این نشست که روز گذشته برگزار شد حاضران به بررسی تحولات اخیر غزه و تداوم جنایات رژیم اشغالگر در این منطقه و همچنین پیامدهای اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل پرداختند.

شورای اتحادیه عرب در این نشست استفاده آمریکا از حق وتوی خود در شورای امنیت علیه قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم و اعلام کرد که این اقدام ایالات متحده در جهت خلاف مسئولیت سازمان ملل در قبال مسئله فلسطین و بیانگر شکست آمریکا در رعایت تعهدات و مبانی صلح و امنیت و ثبات در منطقه بوده و نیز نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت است.

اتحادیه عرب بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل تصمیمی اتخاذ کند که رژیم اشغالگر را مجبور به آتش بس در نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه کند.

شورای اتحادیه عرب در ادامه بیانیه خود از آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا صادرات سلاح و مهمات را برای رژیم صهیونیستی متوقف کنند و به تولید پهپادهایی که رژیم اشغالگر در جنایت نسل کشی علیه مردم فلسطین و کشتار ده‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند و نیز برای تخریب خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و کلیساها و همه زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده می‌کند پایان دهند.

ابراز تاسف عربستان از وتوی آمریکا علیه قطعنامه فلسطینواکنش مقاومت فلسطین به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین

این شورا از جامعه بین المللی خواست تا تحقیقات مستقلی درباره گورهای دسته جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی شفا و ناصر در نوار غزه و همچنین حملات عامدانه رژیم صهیونیستی به گروه‌های غیرنظامی همچون تیم‌های پزشکی، روزنامه نگاران، اساتید دانشگاه، فعالان و کودکان و زنان در غزه انجام دهند.

شورای اتحادیه عرب همچنین در این نشست خواستار حمایت از آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی برای انحلال این آژانس شده و تاکید کرد که کشورهایی که آژانس آنروا را تحریم کرده‌اند باید کمک‌های خود را به آن از سر بگیرند؛ به ویژه بعد از نتایج تحقیقات مستقل که نشان داد ادعاهای اسرائیل علیه آنروا دروغ بوده است.

این شورا همچنین از دبیرکل اتحادیه عرب خواست تا تصمیمات صادر شده در نشست را پیگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر