Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@23:27:24 GMT

کاهش ١٠ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۲۲۶۲

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه ( ٩، ١٠ و ١١ تیرماه ) کاهش ٧ تا ١٠ درجه ای دما را در نوار شمالی کشور شاهد خواهیم بود.

فریبا گودرزی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: این کاهش دما از بعدازظهر یکشنبه در استان های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: برای امروز شنبه (٨ تیرماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت که به تدریج از فردا یکشنبه جریانات شمالی روی دریای خزر تقویت می شود و همراه با عبور امواج تراز میانی از روی نوار شمالی، بعدازظهر روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه بارش باران گاهی همراه با رعد و برق در استان های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رخ می دهد.

وی ادامه داد: بیشینه بارش طی بعدازظهر یکشنبه و دوشنبه در استان های گیلان و غرب مازندران خواهد بود و در این مدت دریای خزر نیز مواج است.

گودرزی گفت: روزهای دوشنبه تا چهارشنبه این هفته بعدازظهر ها و شب ها در شمال شرق، شرق و استان های سمنان، جنوب تهران، شمال و شرق اصفهان و یزد، وزش باد شدید پیش بینی شده که سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

آسمان تهران صاف
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف و همراه با وزش باد خواهد بود، کمینه دمای امروز پایتخت ٢۵ درجه بالای صفر بود و بیشینه دما به ٣٨ درجه خواهد رسید.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ١٣ درجه بالای صفر و اهواز ۴٩ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ٢۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جامعه دمای هوا کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۲۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود موج بارشی جدید به کشور/ بارش باران در این ۱۱ استان شروع می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، طبق آخرین اطلاعات سازمان هواشناسی، از فردا یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) موج بارشی دیگری وارد کشور شده و بسیاری از نواحی در استان‌های شمال غربی، غربی و شمالی کشور از این موج بارش‌های خوبی دریافت خواهند کرد.

به گزارش مهر، استان‌های آذربایجان‌های شرقی، غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، زنجان، قزوین، کردستان و همچنین دامنه‌های زاگرس از این موج بارش خواهند داشت.

شدت و تمرکز اصلی بارش‌ها در استان‌های شمال غربی و شمالی کشور خواهد بود اما طبق پیش بینی‌ها فعلی شدت بارش‌ها در حد سیلاب نیست.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902612

دیگر خبرها

  • موج جدید بارش در شمال کشور/ تهران تا کی بارانی است؟
  • نیمی از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور جبران شد
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور با بارش‌های امسال جبران شد
  • ورود موج بارشی جدید به کشور/ بارش باران در این ۱۱ استان شروع می‌شود
  • هواشناسی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ورود موج بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه
  • خبر خوب هواشناسی؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات
  • موج بارشی جدید از فردا یکشنبه وارد کشور می شود | بارندگی شدید در این استانها | تمرکز اصلی بارش‌ها در مناطق غربی و شمالی
  • ورود موج بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه
  • نیمی‌از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور با بارش‌های امسال جبران شد
  • آسمان کشور روز یکشنبه آرام می‌ شود