Web Analytics Made Easy - Statcounter

روندی که برای ایجاد واحد‌های ارز مجازی بیت‌کوین استفاده می‌شود، آنقدر برق مصرف میکند که باعث افزایش مصرف برق ایرانی‌ها شده و فشاری بی سابقه بر شبکه‌های برق گذاشته است و مقامات را مجبور کرده عرضه برق به این اصطلاح مزارع تولید ارز دیجیتال را کاهش دهند.
همایون حائری، معاون وزیر برق و انرژی وزارت نیروی ایران گفت: معدنکاران بیت کوین در ایران از نرخ برق یارانه‌ای بهره می‌برند و حتی از مساجد هم که برق را رایگان می‌گیرند سوء استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی شرکت برق گفت: «مصرف برق کشور در همین ماه ۷ درصد افزایش یافته است».
تولید هر بیت کوین معادل مصرف سالانه ۲۴ خانه در تهران برق مصرف می‌کند یا معادل مصرف برق یک خانه در تهران به مدت ۲۴ سال.
یارانه هر کیلووات برق ۵۰۰۰ ریال است یعنی تولید یک واحد بیتکوین حدود ۳۵۰ میلیون ریال با یارانه دولتی هزینه می‌برد یا حدود ۲۷۰۰ دلار.
بیت کوین ۱۱۷۷۰ دلار در ایران در روز جمعه معامله شد که ۳۸ درصد در همین ماه و بیش از ۲۰۰ درصد بصورت سالانه افزایش داشت. بر این اساس استخراج هر واحد بیت کوین ۸۳۰۰ دلار یا به عبارتی ۱۰۸ میلیون تومان در ایران درآمد دارد.
وزارت نیروی ایران قصد دارد تعرفه‌ای خاص برای استخراج کنندگان بیت کوین وضع کند تا هزینه تولید آن کاهش یابد و فشار بر شبکه‌های برق کم شود. برق بسیاری مزارع تولید ارز دیجیتال در سراسر کشور قطع شده و دستگاه‌های استخراج بیت کوین توسط مقامات مصادره شده اند.
ایرانی‌ها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا به ارز‌های مجازی روی آورده اند. این تحریم‌ها دسترسی آن‌ها را به ارز کم کرده است. بانک مرکزی ایران استفاده از ارز‌های مجازی را در معاملات سال گذشته منع کرد و اعلام کرد نگران پولشویی و جرائم مالی است.

برچسب ها: رویداد24 ، بیت کوین ، پولشویی ، جرایم مالی ، بانک مرکزی ، وزارت نیرو ، مصرف برق ، ارز مجازی ، تولید بیت کوین ، برق ارزان سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بیت کوین پولشویی جرایم مالی بانک مرکزی وزارت نیرو مصرف برق ارز مجازی تولید بیت کوین برق ارزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترفند تشخیص طلای تقلبی (فیلم) چگونه طلا از یک معدن میلیارد دلاری استخراج و به شمش تبدیل می‌شود (فیلم) دستبند طلا چگونه در کارگاه ساخته می‌شود (فیلم)

دیگر خبرها

  • فرآیند استخراج طلا از رم های قدیمی کامپیوتر (فیلم)
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!