Web Analytics Made Easy - Statcounter

در توصیه‌ای از امام صادق (ع) در اهمیت تقوای الهی آمده است که می‌فرمایند: عمل کم با تقوا بهتر از عمل زیاد بدون تقوا است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در توصیه‌ای از امام صادق(ع) در اهمیت تقوای الهی آمده است که می‌فرمایند: عمل کم با تقوا بهتر از عمل زیاد بدون تقوا است:

وَ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِیسَی عَنْ مُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ کُنْتُ عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع فَذَکَرْنَا الْأَعْمَالَ فَقُلْتُ أَنَا مَا أَضْعَفَ عَمَلِی فَقَالَ مَهْ اسْتَغْفِرِ اللَّهَ ثُمَّ قَالَ لِی إِنَّ قَلِیلَ الْعَمَلِ مَعَ التَّقْوَی خَیْرٌ مِنْ کَثِیرٍ بِلَا تَقْوَی قُلْتُ کَیْفَ یَکُونُ کَثِیرٌ بِلَا تَقْوَی قَالَ ع نَعَمْ مِثْلُ الرَّجُلِ یُطْعِمُ طَعَامَهُ وَ یَرْفُقُ جِیرَانَهُ وَ یُوَطِّیُ رَحْلَهُ فَإِذَا ارْتَفَعَ لَهُ الْبَابُ مِنَ الْحَرَامِ دَخَلَ فِیهِ فَهَذَا الْعَمَلُ بِلَا تَقْوَی وَ یَکُونُ الْ آخَرُ لَیْسَ عِنْدَهُ فَإِذَا ارْتَفَعَ لَهُ الْبَابُ مِنَ الْحَرَامِ لَمْ یَدْخُلْ فِیهِ (وسائل‌الشیعه جلد 15 صفحه 241)

مفضل بن عمر می‌گوید: در نزد امام صادق علیه‌السلام بودم که سخن از اعمال به میان آمد پس من عرض کردم: وه که چقدر عمل من ناچیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت فرمود: ساکت باش و از خدا طلب مغفرت کن. سپس فرمود: عمل کم که همراه با تقوا باشد از عمل زیاد که بدون تقوا باشد بهتر است. عرض کردم: عمل زیاد بدون تقوا چگونه است؟ حضرت فرمود: آری مثل مردی که مردمان را طعام می‌دهد و با همسایگانش مدارا می‌کند و توشه‌اش را آماده و مهیا می‌سازد ولی هنگامی که دری از حرام به رویش باز می‌شود از آن در وارد می‌شود و این عمل بدون تقواست و دیگری چنین اعمالی ندارد ولی هنگامی که دری از حرام به رویش گشوده می‌شود، وارد نمی‌شود.

در روایتی از امام صادق آمده است که به زراره می‌فرماید: اگر آخرالزمان را درک کردی این دعا را بخوان:

اللَّهُمَ‏ عَرِّفْنِی‏ نَفْسَکَ‏ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِیَّکَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی رَسُولَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی رَسُولَکَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی‏.

خدایا خود را به من بشناسان، زیرا اگر خود را به من نشناسانى فرستاده‌ات را نشناخته‌ام، خدایا فرستاده‌ات را به من بشناسان، زیرا اگر فرستاده‌ات را به من نشناسانى حجّتت را نشناخته‌ام، خدایا حجّتت را به من بشناسان، زیرا اگر حجّتت را به من نشناسانى، از دین خود گمراه مى‌شوم. (بهجت‌الدعاء، ص٢۵٣)

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امام صادق آخر الزمان تقوای الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویس: کسی به تیر دروازه‌های پی‌اس‌جی اهمیت نمی‌دهد!

به گزارش "ورزش سه"، دورتموند در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا پاری سن ژرمن را با گل متس هوملز با نتیجه ۱-۰ شکست داد و با پیروزی ۲-۰ در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به فینال این رقابت‌ها رسید.

مارکو رویس که به همراه متس هوملز از تنها بازیکنان بازمانده فینال چمپیونزلیگ فصل ۱۳-۲۰۱۲ هستند حالا یک بار دیگر با همدیگر در فینال ومبلی حاضر خواهند بود.

زردپوشان در آن بازی با نتیجه ۲-۱ مغلوب بایرن مونیخ شدند اما حالا امیدوارند که در آخرین فصل حضور رویس در باشگاه، یک افتخار ماندگار و بزرگ کسب کنند.

رویس که پس از بازی به میان هواداران رفت و با آنها جشن گرفت، با بغض به خبرنگار گفت:«ما به ومبلی می‌رویم، دیوانه‌کننده است دیوانه‌کننده است. ما برگشتیم، بیش از ۱۰ سال بعد. ما باید آن جام را به‌دست بیاوریم. این لحظه ماست. اکنون نوبت ماست و ما باید قهرمان شویم.»

او سپس درباره موقعیت‌های زیاد پاری سن ژرمن و چند فرصت آنها که با برخورد به تیر دروازه دورتموند دفع شدند، گفت:«چه کسی اهمیت می‌دهد؟ مهم نیست. فردا هیچکس درباره اینکه چه تیمی حمله‌های بیشتری داشت و چند توپ به تیر زد صحبت نمی‌کند. بروسیا دورتموند در فینال است و تنها چیز مهم امشب و روزهای دیگر همین است.»

دیگر خبرها

  • وزیر کشور در سومین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س): وعده صادق حضرت امام در حال تحقق است و ما داریم با چشم خودمان فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی را می‌بینیم
  • رای دور دوم از دور اول مهم تر است؟ | گره‌هایی که با انتخاب اصلح باز می شود
  • رسانه‌ها بر ترویج حدیث اهل بیت(ع) سرمایه‌گذاری بیشتری کنند
  • وزیر کشور: «دور دوم انتخابات مجلس» به اندازه مرحله اول اهمیت دارد
  • «دور دوم انتخابات مجلس» به اندازه مرحله اول اهمیت دارد
  • رویس: کسی به تیر دروازه‌های پی‌اس‌جی اهمیت نمی‌دهد!
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • اهمیت وجود پیش‌بینی مالی برای استارت‌آپ‌های کوچک چیست؟
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است