Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس‌جمهور آمریکا در حالی امروز از تمایل خود برای دیدار با کیم جونگ اون سخن گفته که کره شمالی روز گذشته در آخرین موضع گیری خود خواستار توقف میانجیگری کره جنوبی میان پیونگ یانگ و واشنگتن شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دونالد ترامپ که برای شرکت در اجلاس رهبران کشورهای عضو گروه 20 در ژاپن به‌سرمی‌برد، امروز (شنبه) عازم کره جنوبی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس‌جمهور آمریکا از تمایل خود برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در جریان سفر پیش روی خود به کره جنوبی سخن گفت. او امروز عازم کره جنوبی می‌شود؛ سفری که همراه با مون جه‌-این، رئیس کره جنوبی، انجام خواهد شد.
درخواست امروز ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی در حالی است که آسوشیتد پرس دیروز (جمعه) اعلام کرد که یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی ضمن انتقاد از اظهارات اخیر مقامات کره جنوبی، خواستار توقف میانجیگری این کشور بین پیونگ یانگ و واشنگتن شده است.
در حالی سئول طی روزهای اخیر تلاشهای خود را برای خروج از بن بست مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی افزایش داده که کره شمالی از این کشور درخواست کرده است میانجیگری بین پیونگ یانگ و واشنگتن را متوقف کند.
این بیانیه کره شمالی، جدیدترین مورد از اعلام نارضایتی پیونگ یانگ از اقدامات آمریکا و کره جنوبی در تحولات منطقه است.
با این وجود ترامپ در توییتی نوشت: «پس از چندین دیدار بسیار مهم، از جمله دیدار با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، ژاپن را به مقصد کره جنوبی (همراه با رئیس‌جمهور مون) ترک خواهم کرد.»
او افزود: اگر رهبر کره شمالی بپذیرد، «دیداری با او در مرز/منطقه غیرنظامی خواهم داشت تا دستش را بفشارم و سلامی بکنم!»
مقامات آمریکا و کره شمالی از زمان نشست ویتنام در اسفند ماه گذشته که بی‌حاصل ماند، هیچ دیدار رسمی نداشته‌اند، اما به دنبال مکاتبات اخیر دونالد ترامپ و کیم جونگ اون بحث درباره از سرگیری تلاش‌های دیپلماتیک میان دو کشور برای دستیابی به توافق بار دیگر شدت یافته است.
محتوای نامه‌های دو رهبر منتشر نشده، اما ترامپ نامه او را «زیبا» توصیف کرده و کیم نیز متقابلا نامه وی را «فوق‌العاده» خوانده است.
طبق برنامه از پیش اعلام شده، ترامپ روز یکشنبه با رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت‌وگو خواهد کرد و پس از آن روانه واشینگتن می‌شود. اما حال ممکن است تغییراتی جزئی در این برنامه ایجاد شود.
رئیس‌جمهور آمریکا در این باره به خبرنگاران گفت: «من فقط می‌خواستم بدانم که آیا او تمایل دارد دیداری داشته باشیم... اگر او بخواهد دیدار کنیم، من به منطقه مرزی می‌روم...و برای دو دقیقه‌ای همدیگر را می‌بینیم. همین فقط، اما همین هم خوب است.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ کیم جونگ اون کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند

به گزارش جماران؛ شی جین پینگ رئیس جمهور چین و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در بیانیه مشترکی به تشکیل کشور مستقل فلسطین در داخل مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی دعوت کردند.

در بیانیه چین و فرانسه آمده است: «روسای جمهور چین و فرانسه به اجرای فوری راه حل دو کشوری و همزیستی مسالمت آمیز بین اسرائیل و فلسطین به عنوان دو کشور همسایه و تضمین تشکیل یک کشور فلسطینی قابل زندگی و مستقل و داری حاکمیت براساس مرزهای سال ۱۹۶۷ با پایتخت قدس دعوت می‌کنند.»

رئیس جمهور چین در دیدار امانوئل مکرون از امادگی پکن برای همکاری با اتحادیه اروپا برای حمایت از برگزاری یک کنفرانس صلح بین‌المللی گسترده‌تر و عمیقتر درباره نزاع فلسطین و اسرائیل در نزدیکترین زمان ممکن خبر داد.

شی‌جین پینگ و همسرش بنگ لی یوان یکشنبه گذشته طی یک تور اروپایی وارد فرانسه شدند.

دیگر خبرها

  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • درگذشت مقام عالیرتبه در کره شمالی + عکس و جزئیات | او به هر ۳رهبر خدمت کرده بود | تمجید کیم جونگ اون از وی
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • ترمیم آسفالت و بهسازی کمربندی های شمالی و جنوبی اراک
  • برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد
  • (ویدئو) چرا همه عاشق آهنگی درباره کیم جونگ اون شده‌اند؟
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ