Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:36:39 GMT

داده های پیمایش شهری پایتخت رونمایی می شود

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۲۹۵۹

داده های پیمایش شهری پایتخت رونمایی می شود

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدرضا جوادی یگانه معاون شهردار، سیدحسین سراج زاده رئیس انجمن جامعه شناسی ایران، هادی خانیکی رئیس انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، عباس عبدی پژوهشگر اجتماعی و علی اصغر محکی مدیرکل اسبق دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی سخنرانان این آئین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این باره گفت: نهادها و سازمان‌های پژوهشی سالانه پژوهش‌های بسیاری را با استفاده از بودجه عمومی کشور انجام می‌دهند که یافته‌های آن معمولاً منتشر نمی‌شود و نتایج در اختیار پژوهشگران قرار نمی‌گیرد.

آرش نصراصفهانی افزود: دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی سالانه داده‌های زیادی را در زمینه‌های مختلف در مقیاس محله‌ای، منطقه‌ای و شهری گردآوری می‌کند و در نظر دارد برای نخستین بار در بین سازمان‌ها و نهادهای پژوهشی کشور علاوه بر انتشار یافته‌ها و گزارش‌های پژوهشی، نسبت به انتشار فایل داده‌های خام پژوهشی (spss) اقدام کند.

وی، دموکراتیزه کردن و عمومی شدن داده‌های پژوهشی، ایجاد امکان تحلیل‌های ثانویه بر روی داده‌ها برای همه پژوهشگران، تهیه مقاله، جلوگیری از اتلاف منابع و موازی کاری را از هدف‌های این اقدام عنوان کرد.

نصراصفهانی اظهارداشت: نخستین اقدام عملی در این راستا، انتشار عمومی داده‌های خام پیمایش رصد کیفیت زندگی در شهر تهران با حجم نمونه ۴۵ هزار پرسشنامه است که می‌توان گفت بزرگترین پیمایش شهری در ایران بوده و داده‌های این پیمایش در مقیاس محله‌ای گردآوری و تکمیل شده است.

مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن ابراز امیدواری برای تبدیل شدن این اقدام به یک سنت پایدار در بین تمامی سازمان‌ها و نهادهای پژوهشی گفت: تداوم چنین فرایندی در حوزه‌های مختلف پژوهشی می‌تواند نقش چشمگیری در توسعه مدیریت دانش ایفا کند.

وی افزود: شروع این حرکت و بازتاب آن در تصمیمات اجرایی مدیریت شهری، افزایش کیفیت زندگی شهروندان تهرانی را رقم خواهد زد.

به گفته نصراصفهانی، آئین رونمایی از انتشار داده‌های خام پیمایش‌های شهری پایتخت روز دوشنبه ۱۰ تیر ساعت ۱۳:۳۰ در سالن اشراق مجموعه ایوان شمس برگزار خواهد شد.

ته را م/۷۲۴۵//‏۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

شرکت گاز استان البرز در نظر دارد نسبت به قطع گاز شهری قسمتی از کرج به آدرس حد فاصل میان خیابان برغان و شریعتی و حد فاصل خیابان چالوس تا کوچه مهارج، کوچه‌های ناهید، مهرگان، گندم بخش شمالی، دانش، لاله، کرمی، گنجی، حافظ، گلشن، مدرسه مهاجر، عارف، هما و فرعی‌های منشعب در روز چهار شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ اقدام کند.

از ساکنان درخواست می‌شود تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

بدیهی است پس از پایان عملیات نسبت به وصل مجدد گاز مشترکان اقدام لازم معمول خواهد شد. به منظور رعایت کامل مسائل ایمنی در زمان وصل گاز حضور ساکنان در محل سکونت الزامی است.

در صورت نیاز، مشترکان می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۴ مرکز امداد گازرسانی تماس حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مجلات مطالعات اسلامی وپژوهش‌نامه تبلیغ و ارتباطات دینی رونمایی شد
  • جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می‌شود
  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • اقدام عجیب یک مجموعه شهری معروف پایتخت در جذب نیرو: ۲ ماه کار، بعد اخراج!