Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: قرار است خانه مینایی به عنوان روایتگر خیابان ولیعصر شناخته شود و تمام اسناد و مدارک مربوط به این خیابان در آن نگهداری و در معرض دید علاقه‌مندان قرار بگیرد.

به گزارش ایمنا، یاسر جعفری درباره آخرین اقدام‌های صورت گرفته برای بازسازی خانه مینایی در خیابان ولیعصر (عج) اظهار کرد: پس از تصمیم حناچی، شهردار تهران مبنی بر ثبت جهانی خیابان ولیعصر (عج) به عنوان یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های جهان طرح احیاء و بازسازی خانه مینایی در این خیابان در دستور کار سازمان زیباسازی شهرداری تهران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران افزود: خانه مینایی به علت آنکه به ثبت سازمان میراث فرهنگی کشور رسیده است طرح احیاء و باز سازی آن از حساسیت‌های خاصی برخوردار است که پس از تهیه این طرح از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران جهت تصویب به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال شد و پس از ثبت و تایید آن از سوی سازمان میراث فرهنگی پروژه مرمت و بازسازی آن آغاز شد.

جعفری ادامه داد: قرار است خانه مینایی به عنوان روایتگر خیابان ولیعصر شناخته شود و تمام اسناد و مدارک مربوط به این خیابان در آن نگهداری و در معرض دید علاقه‌مندان قرار بگیرد.

وی با اشاره به رویکرد سازمان زیباسازی شهرداری تهران در بازسازی این بنا، تصریح کرد: رویکرد سازمان زیباسازی شهرداری تهران در بازسازی خانه مینایی حفظ تمام تزئینات و ساختار موجود این بنا است و در ظرح ارائه شده نیز قرار است تمام تزئینات این بنا ترمیم شود و در کنار آن قسمت‌هایی مانند چارچوب در و پنجره‌های این بنا به شکل اولیه خود ترمیم و بازسازی شود.

معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به مساحت ۴۵۰ متر مربعی خانه مینایی تاکید کرد: قسمت‌های مختلف این بنا نیاز به استحکام‌سازی دارد و پس از استحکام سازی ترمیم جداره، کف و عایق‌های این ساختمان انجام خواهد شد.

جعفری خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم قسمت‌های این بنا را به شکلی بازسازی کنیم که به حالت اولیه خود نزدیک شوند و پیش‌بینی ما این است که ظرف مدت شش ماه پروژه بازسازی خانه مینایی در خیابان ولیعصر(عج) به پایان برسد و در نیمه دوم سال ۹۸ افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تهران ثبت جهانی آثار تاريخی شهرداري تهران کلانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۳۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت: طرح بازسازی این حسینیه در سازمان نوسازی شهر تهران تصویب شده بود و مقررشد از ۱۴ اردیبهشت با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، مرحله اول بازسازی این حسینیه آغاز شود.

وحیدرضا انارکی افزود: این حسینیه را که قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد و در آثار ثبت ملی کشور ثبت شده است، حاج سید ابراهیم تقوی معروف به «اخوی» در زمان فتحعلی شاه قاجار در محله عودلاجان تهران احداث کرده که به مرور زمان به تکیه «سادات اخوی» معروف شده است و وارثان این حسینیه طی چند نسل متوالی تلاش کرده‌اند که میراث نیاکان به همان شکل و شمایل با سنت‌های باقیمانده حفظ شود.

شهردار منطقه ۱۲ گفت:این تکیه تاریخی که علاوه بر ظرفیت مذهبی جزوی از تاریخ کشور نیز محسوب می‌شود در سه مرحله شامل اجرای کانال زه کش، مقاوم سازی ایوان شرقی و مرمت‌های جزیی و تاسیساتی به کمک سازمان نوسازی شهر تهران بازسازی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تهران قدیم| ساختمان راه آهن تهران ۷۸ سال قبل/ عکس
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران
  • سفر به تهران قدیم؛ شیره‌کش‌خانه‌های سیار در تهران لو رفتند(+عکس)
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود