Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای نظامی سودان از آمادگی این شورا برای تشکیل دولت توسط معارضان سودانی خبر داد. ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اتحادیه آفریقا تا 30 ژوئن ( فردا ) به شورای نظامی سودان فرصت داده است که قدرت را به یک دولت مدنی واگذار کند، در غیر این صورت با تحریم و مجازات های این اتحادیه روبرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه اتیوپی و اتحادیه آفریقا طرح هایی برای پایان دادن به بحران سودان ارائه داده اند، اما بن بست سیاسی در خارطوم همچنان ادامه دارد. معارضان سودانی از مردم این کشور خواسته اند فردا علیه شورای نظامی تظاهرات میلیونی برپا کنند.

رئیس شورای نظامی سودان دیروز در دیدار با سردبیران روزنامه های این کشور گفت: چنانچه ائتلاف آزادی و تغییر خواهان تشکیل دولت است، شورای نظامی آمادگی انجام چنین کاری را دارد.

سرلشکر " عبدالفتاح برهان "  بدون توجه به توافق پیشین شورای نظامی با ائتلاف آزادی و تغییر مبنی بر تشکل دولت توسط معارضان گفت: وزیران دولت دوره انتقالی باید با توافق شورای نظامی و ائتلاف آزادی و تغییر انتخاب شوند.

به نوشته روزنامه الانتباهه چاپ خارطوم،  وی با اشاره به طرح  اتیوپی برای پایان دادن به بحران سودان گفت: نخست وزیر اتیوپی در طرح خود پیشنهاد کرده بود که در دوره انتقالی از گروه های سیاسی دیگر از حزب کنگره ملی ( حزب حاکم  سابق ) استفاده شود و این گروه ها در شورای حاکمیتی نیز حضور داشته باشند.

معارضان سودانی معتقدند، احزاب و گروه های سیاسی که با نظام عمرالبشیر همکاری داشته اند نباید در ساختار سیاسی نوین سودان مشارکت داشته باشند چرا که حضور آنها سبب باز تولید نظام پیشین خواهد شد.

شورای نظامی سودان پیشنهاد مشترک اتحادیه آفریقا و اتیوپی را بررسی می‌کند

از سوی دیگر روزنامه العربی الجدید نوشت: ائتلاف آزادی و تغییر با انتشار بیانیه ای از مردم سودان خواست فردا علیه شورای نظامی تظاهرات میلیونی در سراسر این کشور برپا کنند.

پس از حمله نظامیان به اعتصاب کنندگان در برابر مقر فرماندهی نیروهای مسلح در خارطوم، این اولین فراخوان معارضان سودانی برای پرپایی تظاهرات گسترده در این کشور است.

پیشنرمعارضان سودانی اعلام کرده بودند به دلیل عدم واگذاری قدرت به یک دولت مدنی در پایان فرصت اتحادیه آفریقا به شورای نظامی علیه این شورا تظاهرات میلیونی پرپا خواهند کرد.

در همین حال،  سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای از شورای نظامی سودان خواست علیه تظاهرات مسالمت آمیز مردم سودان از خشونت خودداری کند و حادثه حمله به اعتصاب کنندگان در خارطوم تکرار نشود.

درحمله سوم ژوئن 2019 نظامیان به اعتصاب کنندگان در خارطوم 128 نفر جان خود را از دست دادند و بپش از 500 نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد

پس از آنکه پلیس فرانسه راهپیمایی همبستگی حمایتی از فلسطین را در یکی از مشهورترین دانشگاه‌های این کشور سرکوب کرد، دانشجویان در پاریس راهپیمایی دیگری را برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، این اعتراضات در حالی برگزار شده که غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان بمباران می‌شود و اعتراضاتی دیگر هم در پردیس‌های ایالتی در آمریکا همچنان ادامه دارد.

به نقل از شبکه خبری المانیتور، دانشجویان دانشگاه «ساینس پو» مدیریت این دانشگاه را به فراخوانی پلیس برای سرکوب تظاهرات حامی فلسطین که توسط ده‌ها دانشجو در پردیس مرکزی پاریس تجمع کرده بودند، متهم کردند.

یکی از اعضای اتحادیه دانشجویی این دانشگاه گفت: «مدیر دانشگاه با تصمیم برای فراخواندن پلیس به منظور سرکوب دانشجویان از خط قرمز رد شده است.»

سخنگوی این اتحادیه نیز گفت، دانشجویان با وجود سرکوب‌ها به دنبال ادامه تجمعات خود هستند.

این اتحادیه گفت که فعالان آن توسط بیش از ۵۰ نفر از نیروهای امنیتی از دانشگاه خارج شده‌اند و حدود ۱۰۰ افسر پلیس هم در بیرون منتظر آنها بودند.

سازمان دهندگان این اعتراضات خواستار «محکومیت آشکار اقدامات اسرائیل توسط ساینس پو» و برگزاری مراسم یادبود «به یاد مردم بیگناه کشته شده توسط اسرائیل» شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟