Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@12:36:08 GMT

وظیفه خود را دفاع از حق‌آبه اصفهان می‌دانیم

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۳۶۶۰

وظیفه خود را دفاع از حق‌آبه اصفهان می‌دانیم

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: محیط‌زیست اصفهان نیز حق‌آبه‌ای دارد و آب زاینده‌رود باید تا تالاب گاوخونی جاری باشد وگرنه ممکن است گاوخونی به منبع تولید ریزگردها در اصفهان تبدیل شود.

پورمحمد شریعتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد:  آب آشامیدنی که اکنون به اصفهان و شهرهای اطراف آن انتقال داده می‌شود، در مسیر رودخانه روباز قرار داشته و به آلاینده‌های مختلف آلوده می‌شود که در شان مردم این شهرها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای اسلامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: با بهره‌برداری از تونل گلاب دو، ۱۴ شهرستان از نعمت آب بهره‌مند خواهند شد که آلودگی‌های پیشین را نداشته و به تبع آن هزینه کمتری برای تصفیه این آب مصرف می‌شود؛ بنابراین امید است با افتتاح این طرح جدید مردم نیز قدر این نعمت را بدانند و آب را بهینه مصرف کنند.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره ۳ بودجه، از سوی شورای شهر اصفهان حمایت‌های مالی از طرح‌های انتقال آب صورت گرفته و نیاز است دولت نیز به تعهدات خود در قبال پیمانکاران عمل کند زیرا آنان با وعده و وعید دولت به این پروژه‌ها ورود کرده و حتی بیش از تعهدات خود عمل کرده‌اند.

شریعتی‌نیا خاطرنشان کرد: پیشنهاد داده‌ایم که استاندار اصفهان به شهرهای دیگر دستور دهد که مانند اصفهان بودجه‌ای را برای پرداخت بدهی پیمانکاران در کمک به این پروژه اختصاص دهند زیرا علاوه بر اصفهان شهرهای دیگری نیز از طرح‌های انتقال آب استفاده خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه برداشت‌های بی‌رویه‌ای در استان هم‌جوار وجود دارد، اظهار کرد: بارها گفته‌ایم که در وزارت نیرو، اصفهان ستیزی وجود دارد و با توجه به آنکه اصفهانی‌ها برای نظام کم نگذاشته‌اند، نباید در حق آنان کم گذاشته شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان درباره ضرورت این بازدید از سوی اعضای شورای شهر اصفهان نیز گفت: شهرداری اصفهان حق‌آبه‌دار زاینده‌رود است و به عنوان شورای شهر وظیفه داریم از این حق‌آبه دفاع کنیم از طرفی دیگر محیط‌زیست اصفهان نیز حق‌آبه‌ای دارد و آب زاینده‌رود باید تا تالاب گاوخونی جاری باشد وگرنه ممکن است گاوخونی به منبع تولید ریزگردها در اصفهان تبدیل شود.

وی افزود: معتقدم با جلوگیری از سواستفاده‌ها و برداشت‌های بی‌رویه افراد و موسسات از زاینده‌رود می‌توان جاری بودن این رودخانه را به‌طور دائمی ببینیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تالاب گاوخوني تونل گلاب حقابه شهر اصفهان سد زاینده رود شورای شهر اصفهان شوراي شهر وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در این کلان‌شهر تقویت می‌کنیم تا از ظرفیت‌های شهر با توجه به شعار سال، «جهش تولید، با مشارکت مردم» استفاده کنیم و در راه اعتلای اقتصاد شهر در خدمت شهروندان اصفهانی باشیم.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت مشاغل خانگی در راستای تحقق شعار سال اظهار کرد: در این رابطه مباحث زیادی در شورای اسلامی شهر و کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شده است، چراکه طبق قانون، شهرداری وظیفه دارد مکان‌هایی برای ارائه محصولات و تسهیل در فروش محصولات زنان سرپرست خانوار فراهم کند.

وی افزود: این مسئله از طریق کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر اصفهان پیگیری شد و اواخر سال گذشته با همکاری سازمان بهزیستی و کمیته امداد داده‌های مربوط به زنان سرپرست خانوار استخراج شد و به همت سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری، در بازار گل و گیاه همدانیان غرفه‌هایی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی و سازه‌های دست‌ساز سرپرست خانوار ایجاد شده و بعضی از آن‌ها در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در گام بعدی زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در این کلان‌شهر تقویت می‌کنیم تا از ظرفیت‌های شهر با توجه به شعار سال، «جهش تولید، با مشارکت مردم» استفاده کنیم و در راه اعتلای اقتصاد شهر در خدمت شهروندان اصفهانی باشیم.

کلاهدوزان با اشاره به بعضی فواید فضاهای کار اشتراکی ادامه داد: فضاهای کار اشتراکی برای مجموعه‌های نوپا بسیار راهگشا است و این موضوع در حوزه صنایع خلاق و کتاب رتبه اول را در اصفهان دارد.

کد خبر 747191

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • از اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان چه می دانیم؟/ رافائل گروسی؛ مهمان ویژه ایران در «نصف جهان»
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است
  • تشییع پیکر شهدای تازه تقحص شده دفاع مقدس در اصفهان
  • آغاز تشییع پیکر مطهر ۴ شهید تازه تفحص‌شده در اصفهان
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • از «بیژن نوباوه وطن» چه می‌دانیم