Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@09:51:08 GMT

آمریکا ۲۲ جنگنده به خلیج فارس اعزام کرد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۳۹۹۶

آمریکا ۲۲ جنگنده به خلیج فارس اعزام کرد

رویداد۲۴ اعزام جدید جنگنده به خلیج فارس بخشی از درخواست فرماندهی مرکزی ایالات متحده در ماه مه (اردیبهشت) برای به اصطلاح مقابله با تهدید‌های ایران علیه نیرو‌های آمریکایی در منطقه است.

به گفته واشنگتن پست، جنگنده‌های اف ۲۲ آمریکا این هفته به پایگاه هوایی العبید قطر وارد شده اند. این پایگاه به عنوان مقر اصلی عملیات‌هایی آمریکا در منطقه خاورمیانه شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پایگاه العبید قطر پیش از این نیز به چهار بمب افکن بی ۵۲ در اردیبهشت ماه مجهز شده بود.

ارتش آمریکا در اوایل ماه اردیبهشت ناوهواپیمابر آبراهام لینکن و بمب افکن‌های بی ۵۲ را به منطقه خاورمیانه اعزام کرد.

اف ۲۲ جنگنده تاکتیکی نسل پنجم تک سرنشین دوموتوره و رادارگریز ساخت شرکت‌های لاکهید و بوئینگ است. با توجه به برنامه جنگنده تاکتیکی پیشرفته نیروی هوایی آمریکا، اف ۲۲ در درجه اول به عنوان یک جنگنده برتری هوایی طراحی شد، اما این جنگنده دارای قابلیت‌های هواگرد تهاجمی، جنگ الکترونیک و شنود الکترونیک نیز هست.

آمریکا ماه گذشته به دنبال آتش گرفتن ۶ نفتکش در تنگه هرمز ایران را متهم به دست داشتن در این حوادث کرد و تهران نیز در مقابل یک پهپاد آمریکا را مورد هدف قرار داد و باعث انهدام کامل آن در آب‌های خلیج فارس شد.

دولت آمریکا می‌گوید ایران در حالی پهپاد نظامی را مورد هدف قرار داد که در حریم هوایی بین الملل قرار داشته است این در حالی است که ایران این ادعا را رد کرده و می‌گوید پهپاد نظامی آمریکا در زمان انهدام در حریم هوایی ایران بوده است. برچسب ها: رویداد24 ، جنگنده های آمریکایی ، جنگنده های آمریکایی در خلیج فارس ، بمب افکن های آمریکایی ، خلیج فارس ، جنگ ایران و آمریکا در خلیج فارس ، رویارویی ایران و آمریکا در خلیج فارس ، تقابل ایران و آمریکا در خلیج فارس ، درگیری نظامی ایران و آمریکا در خلیج فارس سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جنگنده های آمریکایی بمب افکن های آمریکایی خلیج فارس جنگ ایران و آمریکا در خلیج فارس رویارویی ایران و آمریکا در خلیج فارس تقابل ایران و آمریکا در خلیج فارس درگیری نظامی ایران و آمریکا در خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران

بازدید 7 الحاق جنگنده‌‎های سوخو 35 به ناوگان نیروی هوایی ایران به شدت باعث نگرانی اسرائیل و آمریکا شده است. شبکه کان اسرائیل در گزارشی به جزئیات معامله خرید جنگنده‌های سوخو 35 توسط ایران از روسیه و تاثیر آن بر رویارویی ایران و اسرائیل پرداخت. این گزارش را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران