Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:48:54 GMT

عرضه کننده دارو های تقلبی در تلگرام بازداشت شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۴۵۴۲

عرضه کننده دارو های تقلبی در تلگرام بازداشت شد

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ تورج کاظمی در تشریح این خبر بیان داشت: چندی پیش یک دکتر داروساز با طرح شکایتی در پلیس فتا تهران بیان داشت که از مخترعان داروهای ضد جوش و چین و چروک صورت هستم و حتی داروی خود را نیز به ثبت ملی رسانده ام.
وی ادامه داد: شاکی مدعی بود فردی ناشناس در محیط شبکه اجتماعی تلگرام با سو استفاده از عنوان و اعتبار او، اقدام به فروش داروهای ضد جوش، چین و چروک جعلی و تقلبی می کند در حالیکه این کار متهم نه تنها برای افراد متقاضی مضر است بلکه باعث بروز اتفاقات ناگواری در سلامت و بهداشت افراد و جامعه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام انتظامی در ادامه افزود: با توجه به حساسیت موضوع و ممانعت از فروش بیشتر داروهای جعلی برای کاهش آسیب های حاصل از عوارض ناشی مصرف آنها، موضوع در دستور کار پلیس فتا تهران قرار گرفت و با بررسی صفحه اجتماعی متهم، تحقیقات پلیس برای شناسایی او آغاز شد.
وی ادامه داد: ابتدای امر تحقیقات مشخص کرد که شماره همراه و حساب بانکی که متهم با آن در این زمینه فعالیت می کند متعلق به خانمی ساکن تهران هست که ماموران مخفیگاه این خانم را شناسایی کردند و سریعاً برای انجام اقدامات لازم به محل اعزام شدند. اما در محل معلوم شد، مظنون چندی پیش به مکان نامعلومی رفته است.
وی افزود: در مرحله بعدی سرنخ جدیدی به دست آمد و افسران زبده پلیس فتا تهران دریافتند که متهم در محدوده میدان انقلاب، خیابان کارگر به فعالیت های مجرمانه خود ادامه می دهد که طی تحقیقات نامحسوس پلیسی، ماموران دریافتند، متهم برای مخفی کردن خود اقدام به این نقل مکان کرده است.
سرهنگ کاظمی گفت: عجیب تر آنکه منزل متعلق به آقایی با هویت معلوم بود و ادامه تحقیقات مشخص کرد این آقا برای گم کردن هر گونه ردی از خود، با مشخصات همسرش اقدام به فروش داروهای جعلی و با کیفیت پایین با نام و برند داروی اختراعی شاکی در شبکه های اجتماعی کرده است.
این مقام انتظامی در ادامه گفت: همچنین مشخص شد همسر این آقا قبلاً از کارکنان داروخانه شاکی بوده است و در امر توزیع و فروش محصولات شاکی فعالیت داشته است اما مدتی بعد همکاری اش با شاکی را قطع می کند.
رئیس فتا در ادامه گفت: ماموران طی هماهنگی های قضائی و در یک عملیات غافلگیرانه، متهم را در منزل اش شناسایی و به مقر پلیس فتا تهران انتقال دادند که دراین خصوص متهم بیان نمود برای کسب درآمد عالی، با نام و اعتبار این پزشک اقدام به فروش داروهای بی کیفیت کردم و ابداً باور نداشتم که به این سادگی ها دست پلیس به من خواهد رسید.
بنابراین گزارش، متهم با تشکیل پرونده ای به مقام محترم قضائی معرفی شد.

تهرا م/‏۸۱۳۸/‏/۱۳۴۸

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور

آفتاب‌‌نیوز :

رییس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی کشور، از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کشور خبر داد.

سردار کریمی گفت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود ۴۰۰ کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی می‌شود.

وی افزود: این فرد در مرحله سوم و آخرین محموله وارداتی را که شامل ۹۳ کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده را به مشتری‌های تعیین شده نداده و بدون اطلاع مالک تمامی کالا‌ها را به اشخاص دیگری به فروش رسانده و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشور‌های همسایه متواری می‌شود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن اشاره به خروج غیر قانونی متهم از کشور با هویت جعلی و اقامت در یکی از کشور‌های همسایه بیان داشت: بر اساس اعلام مراجع قضائی مبنی بر متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سردار کریمی اظهار داشت: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفا مورد ردیابی و شناسایی قرار داده و وی را دستگیر می‌کند.

وی در پایان ضمن هشدار به بازرگانان کشور و لزوم اخذ تضمین در معاملات خود و همچنین اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، در ردیابی، شناسایی و دستگیری این مجرمان و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرز‌های ورودی کشور خاطرنشان کرد: متهم توسط مأموران پلیس بین‌الملل فراجا، از طریق مرز هوایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • فروش اینترنتی دارو