Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

جانسون در جریان جلسه پرسش و پاسخ حزب محافظه‌کار بریتانیا برای انتخاب رهبر جدید مدعی شد: "ایران همه جور شیطنتی در منطقه می‌کند. یکی از حوزه‌های بسیاری که دونالد ترامپ درباره‌اش حرف درستی می‌زند این است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باید برای محدود کردن ایران در منطقه همکاری کنند."

بوریس جانسون، شهردار پیشین لندن و وزیر خارجه سابق بریتانیا، و جرمی هانت، وزیر خارجه کنونی، دو نامزد جانشینی ترزا می هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر بعدی حزب محافظه‌کار، که نخست‌وزیر بریتانیا می‌شود، با رای اعضای این حزب انتخاب خواهد شد.

مواضع جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا و رقیب آقای جانسون درباره ایران هم نسبت به دیگر وزیران خارجه قدرت‌های اروپایی به مقام‌های آمریکایی نزدیکتر بوده است.

به گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین، بوریس جانسون گفته است: "ما باید نسبت به ایران بسیار هوشیار باشیم."

او از مردم ایران و جوانان این کشور ستایش کرده و گفته: "آنها می‌خواهند با ما وارد مراوده شوند."

بوریس جانسون تنها نامزد رهبری حزب محافظه‌کار بوده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، صراحتا او را جانشین مناسبی برای ترزا می خوانده است.

آقای جانسون به اظهارنظرها و رفتارهای متفاوت با اغلب سیاستمداران بریتانیایی مشهور است و در موارد متعددی جنجال‌برانگیز شده است.

اظهارنظری که او در دوران تصدی وزارت خارجه بریتانیا درباره نازنین زاغری-رتکلیف کرد، انتقادهای بسیاری را به دنبال داشت.

او گفت خانم زاغری "تنها برای آموزش روزنامه‌نگاران" به ایران رفت، این در حالی بوده که نزدیکان خانم زاغری گفته بودند او برای تعطیلات به ایران رفته بود.

آقای جانسون در مراحل قبلی انتخابات رهبری حزب محافظه‌کار، که با رای‌گیری از نمایندگان این حزب در مجلس عوام انجام شده، بیشترین رای را آورده و در نظرسنجی‌ها هم نسبت به جرمی هانت بخت بیشتری دارد.

نتیجه نهایی انتخابات حزب محافظه‌کار ٢٣ ژوئیه اعلام می‌شود.

منبع: بی بی سی

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد در شرایط حاضر هیچ بستری برای آغاز گفت‌وگوهای صلح بین اوکراین و روسیه وجود ندارد.

وی با اشاره به شکست گفت‌وگوهای مقامات اوکراینی و روس در ماه‌های اولیه جنگ در استانبول ترکیه گفت: دلیل امتناع اوکراین از ادامه مذاکرات در استانبول فشار مستقیم از سوی لندن بود، باقی همه حدس و گمان است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خردادماه پارسال در نشست با رهبران آفریقایی که با هدف میانجی‌گری مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف، به روسیه سفر کرده بودند، برای نخستین بار اسنادی محرمانه را افشا کرد!

پوتین در این نشست فاش کرد که پس از «توافق صلح پارسال بین مسکو و کی‌یف در ترکیه»، نیروهای روسیه از کی‌یف و مناطق تحت کنترل اوکراین خارج شده بودند. وی اضافه کرد که «پس از خروج داوطلبانه نیروهای روسیه به عنوان بخشی از این توافق، کی‌یف از امضای توافق خودداری کرده است.»

به گفته پوتین، مسکو و کی‌یف در بهار ۲۰۲۲ در استانبول به طور ضمنی با پیش‌نویس این توافق که «پیمان بی‌طرفی دائمی و ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین» نام داشته، موافقت کرده بودند و پس از آنکه روسیه به تعهدات خود ذیل این توافق عمل کرده و از کی‌یف خارج می‌شود، اوکراین بدعهدی کرده و از امضای توافق خودداری می‌کند.

براساس این سند، انگلیس، چین، روسیه، آمریکا، فرانسه و ترکیه به عنوان ضمانت‌دهندگان ایفای نقش می‌کردند. به باور پوتین، عدم تعهد کی‌یف به این توافق ناشی از «اقدامات و تلاش‌های مخرب غرب» بوده است. رئیس جمهور روسیه به نقل از گزارش نشریه «فارین اِفرز»، خاطرنشان کرد که این تحولات (بدعهدی اوکراین) با سفر بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس به کی‌یف تلاقی داشته و جانسون، طلایه‌دار تلاش‌های غرب برای مانع‌تراشی در مسیر اجرای این توافق بوده است.

به نوشته این نشریه، چند منبع آگاه پیش‌تر درباره تأثیر تلاش‌های جانسون برای متوقف کردن مذاکرات، روشنگری و تأیید کرده بودند که در جریان سفر به کی‌یف، جانسون، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را ترغیب کرده تا مذاکرات با روسیه را به دو دلیل اصلی متوقف کند؛ نخست آنکه «مذاکره با پوتین ممکن نیست» و دوم اینکه «غرب در حال حاضر (در آن برهه) آمادگی پایان جنگ را ندارد.»

کد خبر 6089884

دیگر خبرها

  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد