Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سالروز شیخ الائمه امام صادق(ع)، مردم ولایت‌مدار اراک با حضور در مرکز شهر در قالب کاروان غم ضمن عزاداری شهادت رئیس مکتب تشیع، پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس را تشییع کردند. ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، در سالروز شهادت امام ششم شیعیان امام صادق(ع)،‌ براساس سنت هرساله، دسته عزاداری هیئت‌های عزاداری اراک در خیابان‌های این شهر به عزاداری می‌پردازد که امسال اما این عزاداری رنگ و بویی دیگر داشت و اراکی‌ها یمزبان پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس بود که امروز در اراک تشییع شد و پس از برگزاری مراسم شبی با شهید فردا در شهر جدید امیرکبیر به خاک سپرده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کاروان، طلاب و روحانیون و جوانان با لباس مشکی در عزای رسول‌الله (ص) و کریم اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) به عزاداری پرداختند اما اوج این عزاداری حضور پدران و مادران و خانواده معظم شهدایی بود که در مراسم عزاداری صادق آل عبا(ع) حضور یافتند.

حرکت دسته عزاداری و سوگواری عزاداران شیخ الائمه(ع) در خیابان‌های مختلف شهر اراک آغاز و به سمت مصلی بیت المقدس اراک ادامه داشت و در مصلی تجمع بزرگ عزاداران امام صادق(ع) با شکوه و عظمت برگزار شد.

این مراسم عزاداری همزمان در مساجد و بقاع متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود، براساس برنامه‌ریزی مسئولان در استان مرکزی قرائت دعا و توسل به ائمه اطهار و امام صادق(ع) از برنامه‌های این روز در استان است.

داستان عجیب توبه مرد شرابخوار با یک پیامِ امام صادق(ع)نماینده ولی‌فقیه در گیلان: فقه امروزی مدیون مجاهدت‌های امام صادق(ع) استاستان بوشهر در سالروز شهادت امام صادق(ع) به سوگ نشستمراسم شهادت امام صادق(ع) در دفاتر مراجع عظام تقلید در قم برگزار شد

عموم مردم و دلسوزان اهل بیت(ع) نیز در این دسته عزاداری حضور یافته و  طبق برنامه در پایان مراسم نیز مداحان و علما و سخنرانان با حضور در تجمع عزاداران به خطبه‌خوانی و سوگواری می‌پردازند.

این درحالی است که پس از سخنرانی آیت الله محمدی طه، همزمان با ظهر شهادت نماز جماعت ظهر را عزاداران در صفوف به هم فشرده و به جماعت برپا کردند.

طلاب و روحانیون در اراک نیز با برپایی مراسم ویژه امام صادق(ع) مجالس عزای اهل بیت(ع) را از شامگاه گذشته آغاز کرده و امشب نیز عزاداران شب را در تکایا و حسینیه‌ها و مساجد بابرگزاری مراسم شام غریبان به سوگواری خواهند پرداخت.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی

 

در مراسم گرامیداشت هفته بسیج کارگری از کارگران بسیجی نمونه شهرستان اراک تجلیل شد.

سردار اهوازیان از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی در این مراسم گفت: یک سوم رزمندگان را جامعه کارگری تشکیل می‌دهند و جامعه کارگری در همه عرصه‌ها چه در زمان دفاع مقدس و چه در زمان جنگ اقتصادی نشان داد همواره حامی و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

او افزود: ۱۸ کارخانه از اراک امکانات جنگ را فراهم می‌کرد.

سرهنگ مهجوری فرمانده سپاه ناحیه اراک اهمیت حضوربسیجیان و نقش کارگران بسیجی در جامعه آن است که محیط کار بایستی اسلامی باشد و در راستای تولید و رفع موانع تولید کمکی به کارکنان و کارخانجات داشته باشند و به تلاش در راه تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب در این خصوص کمک کنند.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت به نام هفته بسیج کارگری نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)