Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری «نیوز گئورگیا»، باختادزه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای رفع مشکلات پیش آمده در روابط با روسیه دولت تفلیس از همه فرصت‌ها از جمله مذاکرات مستقیم «زوراب آباشیدزه» نماینده ویژه نخست وزیر گرجستان و «گریگوری کاراسین» معاون وزیر خارجه روسیه استفاده می‌کند.

دیدارهای مرتب آباشیدزه و کاراسین در پراگ یکی از ساز و کارهای گفتمان دیپلماتیک میان تفلیس و مسکو برای عادی سازی روابط دو کشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باختادزه گفت: هدف عمده این مذاکرات برقراری روابط اقتصادی، فرهنگی و انساندوستانه میان گرجستان و روسیه می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت گرجستان تعهد تأمین منافع اقتصادی این کشور را دارد، افزود: برای رفع مشکلات مردم گرجستان در این زمینه، در خصوص استفاده از همه فرصت‌های موجود تلاش می‌کنیم.

روسیه بازار عمده‌ای برای محصولات تولیدی گرجستان به خصوص محصولات کشاورزی این کشور به شمار می‌آید.

تظاهرات هفته گذشته در تفلیس در اعتراض به سفر هیأت پارلمانی روسیه به گرجستان برای شرکت در اجلاس مجمع بین پارلمانی کشورهای ارتدوکس موجب تنش در روابط دو کشور شد.

در پی این تظاهرات اعتراض آمیز در پایتخت گرجستان، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه دستور توقف پرواز هواپیماهای مسافربری این کشور از ۸ جولای (برابر ۱۷ تیر ماه) به گرجستان را صادر کرد.

دستور رییس جمهوری روسیه همچنین شامل شرکت‌های هواپیمایی گرجستان شده و از هیأت دولت روسیه انجام اقدامات تعویق ناپذیر برای بازگشت شهروندان این کشور که در گرجستان بسر می‌برند را خواستار شده است.

در حال حاضر هواپیماهای ۶ شرکت هواپیمایی روسیه و ۲ شرکت گرجستانی پروازهای متقابل میان دو کشور انجام می‌دهند و نیز بنا به آمار رسمی روسیه در پنج ماه اخیر ۵۴۰ هزار شهروند این کشور به گرجستان سفر کرده اند که ۳۱ درصد بیشتر در مقایسه با زمان مشابه سال قبل است.

نهاد دولتی امور گردشگری روسیه پیش بینی کرد که با بکارگیری محدودیت‌هایی برای شرکت‌های هواپیمایی، سفرهای گردشگری از روسیه به گرجستان ۶۰ الی ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۶۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست

معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان تصریح کرد افغانستان نقطه اتصال منطقه است و این موضوع بدون این کشور امکانپذیر نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک کابل تصریح کرد افغانستان نقطه اتصال منطقه است و اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست.

وی با اشاره به پروژه‌های بزرگ منطقه‌ای از جمله کاسا یکهزار، تاپی و ترانزیت منطقه‌ای خاطرنشان کرد بدون حضور افغانستان عملی شدن این پروژه‌ها غیرممکن است.

عبدالکبیر در ادامه از کشورها و شرکت‌های بزرگ دعوت کرد تا با توجه به تأمین امنیت سراسری در افغانستان، به این کشور آمده و سرمایه‌گذاری کنند.

تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان استقزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارندعبدالکبیر: به‌دنبال روابط مثبت با جهان هستیم/ در انزوا قرار نداریم

معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان آبادی افغانستان را مسئولیت افغان‌ها دانست و گفت: امارت اسلامی تلاش می‌کند با استفاده از توان افغان‌های متخصص، زمینه استخراج معادن را مساعد سازد تا از یک طرف فرصت‌های شغلی به‌وجود آید و از سوی دیگر منابع مالی بخاطر تطبیق پروژه‌های بزرگ فراهم گردد.

عبدالکبیر پیش از این نیز گفته بود حکومت کنونی افغانستان بر گسترش روابط مثبت با کشورهای تاکید دارد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور